חיפוש

החזרי מס – כיצד מחושבים?

נראה כי מיסוי הינו אחד מן העולמות האפופים ביותר במסתורין, שכן אנשים רבים הולכים לאיבוד במהלך הניסיונות לצעוד בו. ניתן להניח כי יצא לכם להיתקל במושג "החזרי מס", אך האם אתם יודעים להסביר באופן מדויק במה מדובר? אם יורשה לנו להמר, נאמר בזהירות שלא. בכמה מילים, רק על מנת להתחיל להרגיל את האוזן, נאמר כי החזרי מס הם הסכום אותו יש להפחית מן הסכום החייב במס. נשמע מסובך? אל דאגה זה ממש לא. במהלך מאמר זה נפרוט בפניכם בדיוק כיצד מחושבות נקודות המס, לצד ערכן הנקוב נכון לשנת 2018.

כיצד מחושבים

החזרי מס – כיצד מחושבים?

ראשית, נתחיל עם השאלה למי בכלל מגיעים החזרי מס. הידעתם כי כל אזרח במדינת ישראל זכאי למעשה ל-2.5 נקודות מס? נוסף על כך, נשים זכאיות לחצי נקודת מס נוספת. כמו כן, גם לבעלי מעמד מיוחד כדוגמת חיילים, עולים חדשים, תושבים הגרים בפריפריה, חולים במחלות מסוימות (שלא נדע), בני נוער ואחרים זכאים גם הם לנקודות מס נוספות.

בעוד ישנן סיבות מגוונות בגינן יימצא עצמו אדם זכאי לקבל החזרי מס (ובעיקרן עבודה ביותר ממשרה אחת), במהלך מאמר זה נתמקד בנושא נקודות מס. לאותן נקודות מס עליהן פירטנו קודם לכן יש ערך (נכון לשנת 2018, ערכה השנתי הנקוב של נקודת מס אחת היא 2,592 ש"ח). על מנת לבחון את הערך החודשי של נקודת המס, נחלק סכום זה ב-12 חודשים ונקבל 216 ש"ח.

נקודות מס – דוגמא להבנה

ניקח לדוגמא סיטואציה בה אדם זכאי ל-3 נקודות מס בשווי מצטבר של 7,776 ש"ח (ערכה השנתי הנקוב של נקודת מס אחת X מספר נקודות המס להן זכאי). כמובן כי אין מספר נקודות המס קבוע אלא נע ומשתנה בהתאם לתנאים ופרמטרים שונים. כלומר, במהלכה של כל השנה, יהיה האדם זכאי להפחתה של 7,776 ש"ח מן הסכום החייב במס. יש לציין כי נתונים אלו נכונים רק במצב בו עבד האדם במשך כל חודשי השנה, כך שבאם אין זה כך – החזר המס יהיה גבוה יותר באופן משמעותי.

לצורך בדיקת זכאות להחזרי מס יש להשתמש בקישור הבא:

https://taxes-refund.co.il

 

 

אולי תאהבו גם את

נהל את החובות שלך בתבונה
ניהול חובותיך בחוכמה

חובות מפרים את שלוות הנפש של אנשים רבים. שכן, מדובר בתרחיש שמצריך התנהלות חכמה ומדויקת. רבים תוהים אם יש טכניקה כלשהי שתאפשר לנהל את החובות,

קראו עוד »
מס הכנסה
מקדמות מס הכנסה

בעלי עסק? ישנם כמה דברים שאתם פשוט חייבים להבין בהם, גם אם כול התיק והעניינים הפיננסיים הבירוקרטיים שלכם מנוהלים אצל רואה חשבון או איש מקצוע

קראו עוד »