חיפוש

מיחזור משכנתא והיתרונות שהוא טומן בחובו

רבים מאיתנו מנסים לתכנן לעצמם ולמשפחה שלהם עתיד כלכלי שיהיה טוב יותר ואין ספק שלהמשיך ולממן את המשכנתא של מישהו אחר זו לא בדיוק הדרך. לכן ברור מדוע גם אתם, כמו אנשים אחרים בישראל, חושבים האם לא הגיע הזמן לפנות אל הבנק, לקחת משכנתא ולצאת לדרך חדשה? אומנם זה נכון שהמשכנתא היא הלוואה מאוד גדולה וארוכת שנים, אך בסופו של דבר כולנו עומדים בתשלומים האלה ונהנים מתנאים טובים. במידה וכבר עשיתם את הצעד הזה ואתם כבר משלמים משכנתא מזה כמה שנים, הגיע הזמן שתבדקו את האפשרות שלכם למחזר את ההלוואה הזאת. אומנם זה נכון שלפני שנים המונח מיחזור משכנתא כלל לא היה קיים אך היום כולנו יודעים שמשכנתא זו לא רק הלוואה שלוקחים אלא גם מתכננים אותה. משמעות הדברים היא שמיחזור משכנתא זה צעד שבהחלט יכול לעניין גם אתכם, כי אם החיים דינאמיים ומשתנים, מדוע שהלוואה הגדולה הזאת לא תשתנה?

 

מה יכול להוביל לכך שתרצו למחזר את המשכנתא שלכם?

 

האמת היא שיכולות להיות לכך סיבות רבות ומגוונות כי החיים שלנו משתנים, זורמים ובדרך כלל אנחנו לא נמצאים באותה הסיטואציה שבה נמצאנו לפני שנים, כאשר רק לקחנו את ההלוואה הגדולה הזאת. יש אנשים שפונים לחשוב על מיחזור משכנתא כי המשפחה שלהם גדלה וזה אומר דווקא שהם יכולים להחזיר פחות כסף בחודש. לעומת זאת, אדם שביום שבו הוא לקח משכנתא אייש תפקיד זוטר בחברה ועם השנים התקדם והפך להיות מנכ"ל החברה יכול כמובן לשלם החזרים גדולים יותר. לכן, אם ניתן יהיה לבצע במקרה כזה מיחזור משכנתא ולהגדיל את ההחזרים החודשיים כדי לסיים את המשכנתא מהר יותר, מדוע שלא תעשו זאת? יכולים להיות אינספור סוגים של שינויים בחיים של כל אחד מאיתנו והיום, כאשר הבנקים השונים מציעים לכם את האפשרות למחזר את המשכנתא ולהתאים אותה לסיטואציה החדשה שלכם, מדוע שלא תבדקו זאת?

היתרונות במיחזור

כמה התהליך כולו יכול לעלות לכם?

 

אי אפשר לדבר על מיחזור משכנתא ולא להזכיר את שאלת העלויות, שכן כולנו יודעים שכל פעולה שהבנק יבצע עבורנו גם תעלה כסף. זה לא משנה אם הבנק רק מברר עבורנו איזה הלוואות יכולות להיות רלוונטיות יותר או שהוא מבצע בפועל את מיחזור המשכנתא. מה שבטוח זה שהוא ירצה תשלום עבור הפעולה שהפקידים שלו עושים. מצד שני, ולמרות שלא פעם מיחזור המשכנתא זה משהו שתשלמו עליו לא מעט, זה עדיין משתלם. חשוב שתעשו את החישובים בצורה רצינית ותראו כמה אתם חוסכים, אחרי שתשלמו על מיחזור המשכנתא ולאורך השנים – עם ההלוואה החדשה. אתם תראו שברוב המקרים מדובר על חיסכון לא זניח בכלל ואין ספק שזה כדאי. עוד נקודה שחשוב להבין, היא שהיום כל מה שקשור למשכנתאות הרבה יותר דינאמי לעומת מה שהיה בעבר, שכן בימינו אתם אפילו יכולים לסגור את המשכנתא בבנק שבו לקחתם אותה ולהמשיך אותה דרך בנק אחר. אומנם גם על פעולה כזאת תשלמו לא מעט עמלות אך במקרים רבים זו בהחלט יכולה להיות החלטה טובה שתחסוך לכם לא מעט כסף.

 

למיחזורי משכנתא: https://www.shakoof.org.il

אולי תאהבו גם את