פסטרמה ביתית – מהי הדרך הטובה ביותר להכינה

היא דלה בקלוריות ובאחוזי שומן ומהווה דרך מצוינת ובריאה לצרוך חלבון, אך לא פחות חשוב מכך – היא פשוט טעימה.

את הפסטרמה שלכם כדאי לכם להכין לבד בבית, תופתעו לגלות שזה פשוט בהרבה מפי שזה נשמע.

 

מלאה בערכים תזונתיים ודלה בקלוריות

בעוד שברחבי העולם מכינים פסטרמה ממגוון סוגי בשר, בעיקר בקר וחזיר, בארץ נהוג להכין פסטרמה מנתחים של עוף והודו, ועל – כן היא מכילה אחוזי שומן נמוכים במיוחד (פחות מ – 3%). נוסף על כך, הפסטרמה דלה בקלוריות ומכילה בממוצע 20 עד 40 קלוריות ולכן מומלץ לשלב אותה בתפריט היומי. 100 גרם פסטרמה מכילים בממוצע 22 גרם חלבון והפסטרמה עשירה בברזל ובוויטמינים שונים.

 

הכנת פסטרמה לבד בבית

בין אם שומרים אותה במקרר ומשתמשים בה בשביל הכריך של הילדים לבית הספר, ובין אם מכינים אותה כדי להרשים את האורחים בבראנץ' מעשה ידיכם, הכנת פסטרמה בבית זה תהליך פשוט שיכול להתאים גם לאנשים עסוקים שאינם בשלנים מנוסים. רוצים להכין פסטרמה ביתית, מזינה וטעימה בעצמכם? תתפלאו לגלות כמה זה קל!

 

היתרונות בהכנת פסטרמה בבית

באופן כללי, מזון מעובד ותעשייתי פחות בריא מהמזון שאנחנו מכינים לבד בבית. אנשים רבים קונים את הפסטרמה שלהם ארוזה ומוכנה בסופר, אבל האמת היא שניתן להכין פסטרמה לבד, במהירות ובקלות, וכך להיות בשליטה מלאה על מה שנכנס למזון שלנו. לא רק שפסטרמה ביתית היא בריאה יותר, היא גם טעימה בהרבה.

 

אז איך מכינים פסטרמה בבית?

כדאי להכין את הפסטרמה מחזה הודו, שמעבר לכמות החלבון הנאה שיש בו, הוא גם מכיל פי שלוש ברזל מאשר בעוף. העבודה מתחילה בהכנה של מרינדה שתרכך את נתח הבשר ותעניק לפסטרמה את הטעם הייחודי שלה. הבסיס לכל מרינדה שתתאים לפסטרמה הוא שילוב של מים, מלח גס ומעט סוכר. התהליך נקרא "בריין" והוא שהופך את נתח הבשר לעסיסי יותר. בשביל הטעם ניתן להוסיף למרינדה תבלינים שונים, רצוי להשתמש בפלפל שחור ובפפריקה מתוקה שנותנת טעם וצבע נהדר לבשר. אפשר להוסיף למרינדה גם סויה או לחליפין חרדל ודבש, לפי הטעם. את המרינדה מכינים בתוך כלי עמוק כמו קערה או תבנית, לתוכו מכניסים את נתחי הבשר, עוטפים בניילון נצמד ומכניסים למקרר לשמונה עד עשרים וארבע שעות.

 

ועכשיו – לתנור!

אחרי שהנתחים הושרו במרינדה, יש להשאיר אותם מחוץ למקרר למשך שעה. כעבור שעה הם מוכנים להיכנס לתנור. הניחו בתחתית התנור תבנית ובתוכה שתי כוסות מים, אל התבנית הזאת ייספגו הנוזלים שיגיר הבשר. את נתחי הבשר עצמם הניחו על רשת גבוהה יותר במרכז התנור, אותו יש לחמם מראש ל – 250 מעלות. לאחר שהבשר נצלה חמש דקות על חום גבוה, הנמיכו ל – 150 מעלות ותנו לתנור לעבוד במשך שעה.

את הפסטרמה ניתן להגיש חמה או קרה, והיא נשמרת במקרר עד ארבעה ימים.

לסיכום, תהליך הכנת הפסטרמה בבית הוא פשוט ולא מצריך יותר מדי זמן עבודה, והתוצר בריא וטעים במיוחד.

 

רצועות בשר

אולי תאהבו גם את