חיפוש

חנוך את הנער על פי דרכו: איך תדע איזה שיטת אילוף מתאימה לכלב שלך

בימינו קיימות הרבה שיטות אילוף לכלבים. מחיפוש אחד באינטרנט אפשר למצוא עשרות גישות שונות שכל אחת מהן טוענת להיות הטובה ביותר. זה עלול להיות מאוד מתסכל לברור ביניהן ולנסות להבין איזה שיטה הולכת להתאים ולעבוד על הכלב שלך. אבל אל דאגה, אתה לא לבד. גם בתוך קהילת אילוף הכלבים יש דיונים בנוגע ליעילות השיטות השונות, ואנחנו פה כדי לעשות קצת סדר.

 

איזה שיטות אילוף כלבים הן הכי פופולריות?

קיימות מספר שיטות לאילוף כלבים שנפוצות מאוד. שיטה ראשונה, שהיא לרוב גם השיטה האינסטנקטיבית שלנו כבני אדם, היא שיטת החיזוק החיובי. בשיטה זו, בעת שהכלב מבצע התנהגות שאנו רואים כנכונה ומקובלת עלינו, נעניק לו פרס או תגמול כלשהו.

זה יכול להיות חטיף, ליטוף או כל דבר דומה אחר. הכלב נהנה מהתגמול ומתחיל לשייך בינו לבין ההתנהגות שביצע. כך הוא ישאף להמשיך להתנהג כראוי בכדי לקבל את החיזוק שהוא רוצה.

שיטה נוספת היא שיטת ביסוס הדומיננטיות. בשיטה זו פונים אל האינסטינקטים החייתיים של הכלב, שאומרים לו לעקוב ולציית לחבר החזק ביותר בלהקה שלו – במקרה שלנו, הבעלים שלו. באמצעות התנהגויות שונות ופיתוח מערכת היחסים בין הבעלים לכלב, בעל הכלב, מנהיג הלהקה, מבסס את העליונות שלו על הכלב וגורם לו לציית להוראות השונות שלו.

 

איך להתאים בין שיטת האילוף לכלב שלך?

כל כלב הוא בעל אופי שונה, ועל כן הוא מתנהג שונה ומגיב אחרת. קשה להתאים את שיטת האילוף מראש לכלב בלי להכיר אותו היטב. לכן כשמתחילים לנסות גישות שונות לאילוף, חשוב להיות עם יד על הדופק ולראות כיצד הכלב מגיב, האם הוא מרגיש בנוח והאם יש תוצאות. בנוסף, חשוב שגם אתה בעצמך תרגיש בנוח עם השיטה, אחרת היא לא בהכרח תעבוד על הכלבלב שלך.

כמובן שתמיד אפשר להתייעץ עם מאלף מקצועי שיידע לעזור לך בבחירת שיטה נכונה או אפילו בשילוב בין שיטות שונות. מאלף מקצועי צבר ניסיון במהלך השנים עם כלבים שונים, ולכן יוכל להציע פתרונות בצורה טובה ומתאימה.

 

איך לדעת ששיטת האילוף עובדת?

התוצאות בשטח בהחלט יכולות להעיד. כמובן ששום כלב לא יעשה שינוי מאפס למאה תוך פרק זמן קצר מדי, אבל גם התנהגויות קטנות שהשתנו, יכולות לספר לך שהמאמץ שלך משתלם. בנוסף, אם אתה חש שמערכת היחסים שלך עם הכלב השתפרה ושהתקשורת ביניכם היא נינוחה ומקדמת, גם זה יכול להעיד שהאילוף מתחיל לעבוד.

 

לסיכום

קיימות מספר שיטות שונות לאילוף כלבים וחשוב להתאים בינן לבין הכלב. יש לנסות את השיטות בהדרגתיות ולבחון כיצד הכלב ואתה מגיבים אליהן. התייעצות עם גורם מוסמך בהחלט יכולה להקל על האילוף וההתאמה של השיטה לכלב שלך.

שיטות לאילוף

אולי תאהבו גם את

כלבים קטנים אוכלים
מה אוכלים כלבים קטנים?

התאמת מזון לגורי כלבים חייבת לעבור אבחון רגע לפני הרכישה משום שקיימים סוגי כלבים רבים וחייבים להתאים לכל סוג את המזון הטוב ביותר עבורו. כך

קראו עוד »