חיפוש

איך לנקות זיכרון במחשב mac?

אם המחשב שלכם לא פועל בצורה המהירה שאליה הייתם רגילים, ההדלקה שלו לוקחת זמן רב יותר מבעבר ובאופן כללי קשה לכם יותר לעבוד איתו, יכול להיות שיש צורך לנקות חלק או את כל הזיכרון במחשב. במאמר שלפניכם נפרט על החשיבות של ניקיון שכזה במוצרים טכנולוגיים, איך אפשר לנסות לנקות זיכרון בצורה ביתית, ומתי צריך לפנות למקצוען.

 

למה צריך לנקות זיכרון של מחשבים ומוצרים טכנולוגיים?

מחשבים ומוצרים טכנולוגיים אחרים כמו טלפונים ניידים וטלוויזיות חכמות, פועלים באמצעות מעבד שמבצע את הפעולות החישוביות של המחשב, ומזיכרון שבו מאוחסן המידע ששמור במחשב. המעבד שולף מהזיכרון נתונים שונים, מציג ומשתמש בהם, ואף יכול לכתוב פרטי מידע חדשים לתוך הזיכרון, לדוגמה במקרה של שמירה או הורדה של קובץ.

לאחר שימוש של מספר שנים במחשב, הזיכרון שלו מתחיל להתמלא במידע מסוגים שונים. מצב זה גורם לכך שפעולה של הוצאת פרטי מידע מהזיכרון וכתיבה של פרטי מידע לתוכו, נעשית איטית יותר וכך פעילות המחשב כולה מואטת. לכן, יש צורך למחוק חלק מהזיכרון מידי חצי שנה בערך. רוצה להבין את הזיכרון במחשב בצורה עמוקה יותר? קרא עוד.

 

מה אפשר לעשות לפני מחיקת זיכרון?

במקרה שהמחשב שלכם נדלק בצורה איטית ולוקח לו זמן רב להפעיל את מערכת ההפעלה שלו. יכול להיות שהבעיה היא בתהליך ההפעלה עצמו ולא בזיכרון של המחשב. בכדי לפתור בעיה זאת, יש להיכנס להגדרות של הפעלת המחשב. בהגדרות אלה אפשר למצוא את התוכנות שמופעלות על ידי המחשב בעת ההפעלה. במידה וקיים מספר תוכנות רב שמופעל בכל הפעלה של המחשב, יש להגדיר הפעלה של תוכנות מועטות יותר.

 

איך למחוק את הזיכרון המיותר במחשב?

במידה ושיטה זאת לא צלחה, אפשר לנסות לנקות את הזיכרון במחשב בצורה ביתית. בכדי לעשות זאת יש להיכנס להגדרות של המחשב שלכם. בהגדרות יש להיכנס אל "אחסון". בתחתית תיקיית האחסון תוכלו למצוא כפתור שנקרא "הצג את ההמלצות והחלט/י כיצד למטב את האחסון". לאחר מכן יוצגו לכם מספר אפשרויות שכל אחת מהן מוחקת חלק מהזיכרון המיותר במחשב. בחרו בכל אחת מהן בתורה.

 

מתי צריך לפנות לאיש מקצוע בכדי שימחק את הזיכרון במחשב?

במקרים בהם הפעולות הקודמות לא הצליחו לשפר את מצב המחשב, יש צורך בפנייה אל איש מקצוע שהוא טכנאי מחשבים. טכנאי מחשבים יוכל למחוק את הזיכרון המיותר במחשב, ואף לבצע לו מחיקה מלאה, ולהתקין עליו את התוכנות הרצויות לאחר מכן.

 

ביצוע ניקיון של הזיכרון במחשב מק – סיכום

מחשבים או מכשירים אלקטרונים זקוקים לניקוי של הזיכרון שלהם כל חצי שנה בערך בכדי לשפר את הביצועים שלהם. אם המחשב שלך לא פועל במהירות הרצויה, אפשר לנסות לפתור את הנושא בבית על ידי שינוי הגדרות ההפעלה ומיטוב של שטח הזיכרון. במידה ואמצעים אלה לא עבדו, יש לפנות לטכנאי מחשבים.

איך לנקות זיכרון במחשב mac?

אולי תאהבו גם את