חיפוש

אני רוצה למכור את הדירה שלי – חייב ייצוג של עורך דין נדל"ן?

מכירת דירה כוללת בחובה שלל אתגרים ושאלות שצריך לתת להן מענה, כדי לא ליפול בפח. אבל האם חייבים עו"ד מקרקעין כדי לבצע את העסקה הזו בצורה בטוחה, או שאפשר לבצע אותה גם לבד?

 

תפקידים עיקריים של עו"ד מקרקעין בעת מכירת דירה

מכירת דירה היא עניין מורכב, אולי יותר ממה שאתם חושבים. למעשה, עורך דין מקרקעין צריך לבצע את תפקידו במקרה הזה בשני שלבים עיקריים, אשר מטרתם להגן על לקוחותיו מפני שיקול דעת שגוי, שיכול להוביל להפסדים כספיים, עיכובים בתשלום וסיבוכים משפטיים:

 

בדיקות לפני מכירת הדירה

הבדיקות הראשוניות כוללות בדיקת שווי ריאלית של הנכס, כדי להעריך את שיעורי המס הנכונים וגם כדי להבטיח שבעלי הנכס יצליחו למכור את הנכס במחיר ריאלי. בנוסף, יש לבדוק האם בוצעו בנכס חריגות בניה כלשהן עם השנים, אם נותרו זכויות בניה למימוש ועוד.

לבסוף, רק עורך דין מקרקעין יכול לתת הערכה אמינה של שיעורי המס שתידרשו לשלם. כך תוכלו להיערך בעוד מועד למה שיכול להיות סכום גדול של כסף, אותו תצטרכו לשלם.

 

ליוווי המו"מ וההסכם

גם בשלב זה של המכירה, תיתכן קבלת החלטות שגויה, שיכולה להוביל להפסדים כספיים וקשיים משפטיים, כמו הערת אזהרה, עיכוב בתשלום מהבנק למשכנתאות ועוד. עו"ד מקרקעין המלווה את התהליך יכול למנוע את כל אלה ולהבטיח כי המכירה תתבצע ללא תקלות, בצורה חלקה ואיכותית. הוא זה שמנהל את המו"מ מול הקונים, נלחם עבורכם ומוודא שתקבלו את התנאים הטובים ביותר שאפשר.

הוא בונה את מתווה התשלום מול הקונים ומעניק נוסח סופי למסמכי המכירה. לבסוף, עורך הדין שלכם יבצע את המכירה בפועל – יהיה נוכח במעמד חתימה על ההסכם, העברת הזכויות אל הקונים, תוך שמירה על הזכויות שלכם, על הגעה מהירה של התשלום לידיכם, חתימה מסודרת על המסמכים ותהליך מכירה מושלם.

 

מה עו"ד מקרקעין לא יכול לעשות עבורכם?

למרות היותו חיוני עד מאוד, יש כמה תהליכים במהלך מכירת דירה, בהם עו"ד מקרקעין לא יכול לעזור לכם. כך למשל בנושא תמחור הדירה. הוא יכול להוביל הערכה אמינה של שווי הנכס, אבל מי שקובע את המחיר זה אתם. במקרה הזה, עורך הדין יכול רק לומר לכם אם המחיר שקבעתם נראה לו ריאלי, אם הוא מתאים למחיר השוק ועוד.

 

לסיכום

כפי שניתן לראות – עורך דין מקרקעין הוא דמות חיונית בתהליכי מכירה של מכסים ולא כדאי לוותר על שירותיו! גם אם נדמה לכם שאתם חוסכים כסף, אתם עלולים להפסיד הרבה יותר, אם תוותרו על השירות החיוני הזה, שעיקר מטרתו היא הגן עליכם ועל האינטרסים שלכם בתהליך. לייעוץ ופרטים נוספים לגבי עורך דין למכירת דירה, ניתן לבדוק בכתובת הזו https://yonilevy.co.il/עורך-דין-נדלן/עורך-דין-מכירת-דירה/.

לוחצים יד

אולי תאהבו גם את

מהם נזקי רשלנות רפואית?
מהם נזקי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא בעיה חמורה בעלת השלכות קשות על החולים ובני משפחותיהם. כאשר צוות רפואי חורג מסטנדרטים מקובלים של טיפול ועושה טעות גורלית, הדבר עלול

קראו עוד »