חיפוש

3 דברים שכל בעל חברה ישראלית שפועלת בארה"ב חייב לדעת

כשמדברים על ארצות הברית, מיד עולות לראש מחשבות באשר לאין סוף האפשרויות שמצויות בה. בהתאם, רבים אשר אינם אזרחי ארה"ב, ובייחוד בעלי עסקים ישראלים, מעוניינים להרחיב את האופקים ולהפעיל את שירותי החברה שלהם גם בארצות הברית. ישנן סיבות רבות לעשות זאת ויתרונות רבים הטמונים בהיחשפות לשוק האמריקאי. יחד עם זאת ישנם מספר דברים שכל בעל חברה ישראלית שפועלת בארצות הברית צריך לדעת, לרבות ענייני מיסוי. 

 

למה להפעיל חברה בארצות הברית?

לפני שנצלול לעומק העניין ונעסוק בנושא העיקרי של המאמר, חשוב להבין למה בכלל בעלי חברות רבים מעוניינים להפעיל את החברה שלהם בארה"ב. על אף תנאים מגבילים מסוימים, לרבות מס חברות זרות, ישנם יתרונות רבים להרחבת החברה לעבודה עם השוק האמריקאי:

 

גודל השוק האמריקאי

יתרון מובהק בהתרחבות לשוק האמריקאי טמון בגדול השוק. ארצות הברית היא ככל הנראה המדינה הצרכנית ביותר, בהתאם ישנו ביקוש קבוע ומתמשך למוצרים רבים. כמות הלקוחות הפוטנציאלים מהווה מוקד משיכה לחברות זרות רבות.

 

אופי הכלכלה בארצות הברית

הכלכלה האמריקאית מוכרת כאחד הכלכלות הקפיטליסטיות ביותר בעולם. אופי כלכלה זה מעודד צריכה ומאופיין בכזה שעושה "חיים קלים" לחברות הפועלות בארה"ב.

 

מיסוי

בהמשך נרחיב באופן מעט יותר מעמיק על היבט המיסוי, אך חשוב להבין שביחס למדינות אחרות ארצות הברית היא מדינה נוחה למדי בהיבט של המיסוי באופן כזה שמושך חברות זרות רבות.

 

3 דברים שבעלי חברות ישראליות הפועלות בארצות הברית צריכים לדעת

ובכן, לאחר שפרסו לפניכם מעט מהיתרונות הכרוכים בהרחבת החברה לעבודה עם השוק האמריקאי, חשוב גם להכיר את המגבלות הנוגעות בעיקר להיבטי מיסוי:

 

מס חברות זרות

לאחר ניסיון כואב של ארצות הברית עם גורמים זרים שפעלו בתוכה, ארצות הברית החילה מדיניות מיסוי שתמנע מחברות זרות "לעקוץ" את רשות המיסים האמריקאית. באופן אוטומטי, מנוכה מהכנסה של זרים בארצות הברית 30%. בדרך זאת, החברות הזרות מתומרצות להגיש דוחות הכנסה מסודרים ובהתאם לקבל החזר כתלות בגובה ההכנסה ובתנאים נוספים.

 

אמנת המס בין ישראל לארצות הברית

ישראל וארצות הברית חתומות על אמנת מס אשר מגדירה גבולות גזרה ברורים באשר לתשלומי מס בין המדינות. חברת ישראלית זרה הפועלת בארצות הברית מהווה דוגמה נהדרת למצב בגינו עלה צורך באמנה שכזאת. כמו כן, שיעורי המס המשולמים נקבעים לפי תנאים ספציפיים המופיעים באמנה. כך שקיימת תלות במאפיינים הייחודיים של כל חברה בהיבט של תשלום המס לארצות הברית.

 

מס סניף

מס סניף הוא מס שארצות הברית לעיתים גובה מחברות זרות המחלקות דיבידנדים. למעשה, מס זה נועד לעקוף מקרים בו ארצות הברית לא נהנית ממיסוי עבור דיבידנדים שחולקו על ידי החברה. מדובר במס שאינו מוכר במיוחד על ידי בעלי חברות ישראליות הפועלות בארה"ב ולכן חשוב להעמיק בו ובמקרים בהם הוא נגבה.

מס חברות זרות

אולי תאהבו גם את

נהל את החובות שלך בתבונה
ניהול חובותיך בחוכמה

חובות מפרים את שלוות הנפש של אנשים רבים. שכן, מדובר בתרחיש שמצריך התנהלות חכמה ומדויקת. רבים תוהים אם יש טכניקה כלשהי שתאפשר לנהל את החובות,

קראו עוד »
מס הכנסה
מקדמות מס הכנסה

בעלי עסק? ישנם כמה דברים שאתם פשוט חייבים להבין בהם, גם אם כול התיק והעניינים הפיננסיים הבירוקרטיים שלכם מנוהלים אצל רואה חשבון או איש מקצוע

קראו עוד »