חיפוש

גליובלסטומה – מהאבחנה ועד הטיפול

מחלת הסרטן, על סוגיה השונים, היא אחת המחלות הקשות ביותר , איתן מתמודד העולם המודרני בתקופתנו. המאפיינים של מחלת הסרטן, על אף העובדה שיש כמעט אינסוף סוגים ווריאציות מאובחנים של המחלה, הם יחסית זהים בין כלל סוגי הסרטן השונים. 

באופן כללי ניתן לומר כי תאים רגילים של הגוף שלנו, בעקבות סיבות שעולם המדע עוד לא יודע לאבחן, מקבלים איתות ומתחילים לגדול בצורה לא מבוקרת, מה שיוצר בעצם את ה"גידול" שמדברים עליו במחלות הסרטן השונות.

 

סרטן הגליובלסטומה

אחד מסוגי הסרטן הקשים ביותר, הוא סרטן ה"גליובלסטומה". סרטן זה הוא סרטן שמתפתח במערכת העצבים המרכזית, כלומר המערכת העצבית שמפעילה את כל הגוף שלנו ואחראית על עיבוד ואגירת המידע במח. התאים שגדלים בצורה לא פרופורציונאלית, הם תאי התמך במערכת העצבים, הנקראים תאי גלייה.

תאי גלייה אלו, הם שם כולל למגוון תאים, שבאופן מפורש יותר נקראים תאים אסטרוציוטיים. כלומר, זהו סוג התאים הספציפי מתוך תאי הגלייה שגדל בצורה לא פרופורציונאלית במחלה זו. תאים אלו נראים בצורה של כוכב כאשר מסתכלים עליהם בהגדלה.

סרטן גליובלסטומה

צורות אבחון של גליובלסטומה

ננסה כעת להציג בפניכם מספר דרכים לטיפול בגליובלסטומה ונתחיל בדרכים איתן ניתן לאבחן את מחלה זו.

 

CT

השיטה הראשונה איתה ניתן לאבחן את המחלה, היא על ידי בדיקת CT. בדיקה זו היא בדיקה בעזרת צילומי רנטגן, שהרכבתם אחד על השני יוצרת תמונה תלת ממדית של האיבר או הרקמה בה אנחנו מעוניינים להתמקד. באמצעות שיטה זו, ניתן לגלות אם ישנה חריגה בצורה של רקמה או איבר.

MRI

השיטה השנייה היא MRI. זוהי שיטה שבאמצעות השראה של שגדות מגנטיים בצירים ידועים מראש, יכולים הרופאים לדמות לעצמם את האיבר ואת הרקמה הספציפית בה הם מעוניינים לבדוק את מצב התאים, ובמידה ואכן יש בה גידול סרטני יהיה אפשר לגלות זאת בצורה פשוטה.

 

ביופסיה

השיטה השלישית, היא באמצעות לקיחת ביופסיה מהמח. זו שיטה חודרנית יותר, שבה הרופא לוקח בצורה עדינה דגימות של רקמות מהמח, ובמעבדה מסתכלים עליהן בהגדלה ובאמצעים שונים, עד שמגלים האם אותה דגימה משקפת התנהלות תקינה של רקמה או חס וחלילה לא.

 

טיפול

בגדול, אין כיום טיפול יעיל לגליובלסטומה, כלומר כזה שמרפא את החולה במחלה זו לחלוטין ומאפשר לו לחזור לחייו. לעומת זאת, קיימים כמה טיפולים שמעכבים את התקדמות המחלה.

ניתוח

ישנה האפשרות לנתח את המטופל ולהוציא את מרבית התאים הסרטניים מהמח שלו, וכך לעכב את התקדמות המחלה

הקרנות וכימותרפיה

אפשרות נוספת, היא להעביר את המטופל הקרנות או טיפולים כימותרפיים על מנת להרוג את התאים הסרטניים.

אופטיון

פיתוח של חברה ישראלית, שבאמצעות השראת שדות חשמליים מעכב את התפתחות המחלה.

 

לסיכום

נתפלל, שתימצא תרופה בקרוב.

יַחַס

אולי תאהבו גם את

אישה מסתכלת במראה
מהי הפרעת זלילה?

הפרעת אכילה כפייתית או הפרעת זלילה, היא תופעה שכיחה מאוד אשר פחות מוכרת בקרב הציבור. על אף שהיא פחות מורכבת התוצאות שלה נכרות בשטח והיא

קראו עוד »