חיפוש

האם ועד הבית שלכם פועל כשורה? בואו לבדוק

ועד הבית צריך לפעול כנציג של כלל הדיירים בבניין.

תפקידו לנהל את ענייני הבית המשותף, לדאוג לתחזוקה ולניקיון, לפעמים גם לגינון.

אין ספק שמדובר במשימה מורכבת למדי, אשר רוב האנשים אינם מודעים לגודלה, אבל מה היא כוללת וכיצד יש לבצע אותה?

 

 התפקיד העיקרי של ועד הבית

בין היתר, באחריותו של ועד הבית לנהל את ענייני הבניין באופן תקין ומסודר, כדי לשמור על ערך הדירות.

הבעיה היא, שועד הבית פועל בהתנדבות ומאוד קשה לפעמים להביא את הועד לפעול בצורה שתספק את כלל הדיירים ובעלי הדירות בבניין.

אז מה כוללים תפקידי הוועד וכיצד יש לבצע אותם?

 

תפקידי ועד הבית

אחד התפקידים הבולטים של ועד הבית הוא לנהל את גביית כספי הועד, הפקדתם בחשבון בנק מסודר ושימוש בהם לפי צרכי הבנין בלבד.

מכאן והלאה, באופן מסורתי, תפקידיו העיקריים של ועד הבית באים לידי ביטוי בהתקשרות עם בעלי מקצוע שונים, אשר מטפלים בתחזוקה של הבניין, בניקיון שלו, עוסקים בעבודות שיפוצים שונות, וכן הלאה.

 

עבודות תחזוקה נפוצות בבניינים משותפים

ליפטר במות הרמה היא חברה שפועלת פעמים רבות מול ועדי בתים, אך באופן עקיף בלבד, שכן החברה משכירה מתקני הרמה שונים לצורך ביצוע עבודות תחזוקה וניקיון שוטפות בבניינים משותפים.

בין העבודות המוכרות והחשובות ביותר, המצריכות שימוש בבמות הרמה בבניין משותף, ניתן למצוא את עבודות האיטום השונות, המוכרת ביותר ביניהן היא איטום גגות, אך למעשה בבניינים יש לבצע איטום גם לאורך קירות הבניין, על כל גובהם.

לצורך כך יש להביע עובדים לגבהים שונים לאורך הבניין, כדי לצפות אותו בצורה מקצועית בחומר איטום מתאים ולכן נהוג להשתמש בבמות הרמה, שמאפשרות עלייה נוחה, בטוחה ויעילה לנקודת העבודה, כדי לבצע את העבודה בצורה איכותית ומקצועית.

אבל כפי שכבר הזכרנו קודם, ועדי בתים עובדים באופן שוטף מול גורמים מקצועיים רבים, ביניהם מתקיני מצלמות אבטחה, חברות אלומיניום, מתקיני מערכות אינטרקום, חשמלאים, אינסטלטורים, חברות ציוד כיבוי אש ועוד.

כל אלה משמשים באופן שוטף לשמירה על תחזוקה נאותה של הבניין, שמירה על איכות החיים ועל האסתטיקה של הבניין, כמו גם על הניקיון והמראה הכללי של הבניין.

יחד עם זאת, ועד הבית חייב ליידע את הדיירים על כל עבודות התחזוקה שמתבצעות בבניין ויכולות לפגוע בשגרת החיים, ליצור הפרעה, או להצריך מהדיירים התנהגות מיוחדת, כמו למשל תיקון במעלית, שגורם להשבתה של המעלית לזמן ממושך, הזמנה של שירות הדברה, המצריך התנהלות זהירה של הדיירים, הזמנת חשמלאי שמנתק את אספקת החשמל לצורך תיקונים וכן הלאה.

 

לסיכום

עבודתו של ועד הבית היא מורכבת וכפויית טובה, לעיתים קרובות מצריכה זמן, מאמץ ומשאבים רבים והיא נעשית בהתנדבות. משום כך לא נהוג לפנות בתלונות לועד, אבל גם אם אתם לא בועד, חשוב שתכירו את הזכויות שלכם ואת החובות של הועד כלפיכם ותוכלו לממש אותן בעת הצורך.

 

בניין מגורים

אולי תאהבו גם את

עין
מופע טלפתיה במרכז

לארגן כנס או יום גיבוש לעובדים זה מסוג אותם הדברים שצריך לחשוב עליהם ולתכנן אותם בקפידה, כי לא בכל שנה ניתן יהיה ליצור בדיוק את

קראו עוד »
שרביט
אמן חושים בהרצליה

זו הפעם הראשונה שבה אתם מתכננים אירוע באמת חשוב וגדול בהרצליה? החלטתם שהפעם אתם רוצים להמם את העובדים שלכם עם יום גיבוש שמעולם לא היה

קראו עוד »
שרברב
אינסטלטור מומלץ בדרום

הצורך בשירותי אינסטלציה כגון פתיחת סתימות, טיפול בנזילות ועוד, יכול להתעורר בכל מקום בארץ, בין אם בצפון, בדרום או במרכז. על כן, בכדי לייעל את

קראו עוד »