חיפוש

הדברת פשפש מיטה

פשפש המיטה הוא חרק שנפוץ מאוד בבתים של בני אדם. הפשפש הוא חרק קטן, ולעיתים אנחנו אפילו לא נבחין בו, אולם הוא עלול להסב לנו אי נעימות רבה. כדי להדביר את הפשפש יש מספר צעדים שבהם צריך לנקוט, אבל לפני כן, חשוב להבין מיהו בדיוק הפשפש הזה וכיצד אפשר למנוע את ההגעה שלו אלינו לבית. אנחנו כאן כדי לתת לכם תשובות לכל השאלות הללו.

 

מהו פשפש המיטה

פשפש המיטה הוא חרק קטן בגודל של מילימטרים ספורים. הפשפש הוא בעל דם חם, ואחת הסיבות שהוא אוהב להגיע לבתים של בני אדם זה שהוא ניזון מהדם שלהם. מזג האוויר הנוח בבתים שלנו והעובדה שהמזון שלו מצוי בהם בשפע הופכים אותו להיות אחד המינים הכי נפוצים שנכנסים אלינו לבית ללא הזמנה מראש. הפשפשים הם בעלי קצב התרבות גבוה, מה שאומר שיש לטפל בהם מהר. 

ההתרבות שלהם יכולה להיות עם כמה מחזורים בשנה, כאשר מהר מאוד הפשפשים החדשים מגיעים למצב שהם עלולים להפריע לשגרת החיים שלנו. זמן הפעילות של הפשפשים הוא בעיקר בשעות הלילה, אולם יש מהם שפעילים גם בשעות היום. הפשפשים יכולים להיכנס לחורים קטנים מאוד, והם עולים לנצל סדקים קטנים ברהיטים או חריצים במזרנים כדי להפוך אותם למושבה פעילה. 

 

איך נזהה חדירה של פשפש המטה אלינו לבית

הדרך לזהות חדירה של פשפש מיטה לבית היא על ידי אבחנה בעקיצות שלו. הפשפש זקוק לדם של בני אדם, ולאחר שהוא עוקץ הוא משאיר את הרוק שלו במקום העקיצה. אצל בני אדם זה יוצר כתמים אדומים קטנים על העור שיכולים להוביל לגירוי לא נעים. הפשפש אמנם לא מסכן את החיים, ומחצית מהאוכלוסייה אפילו לא רגישה אליו, אולם בקרב החצי השני הוא עלול ליצור תגובה אלרגית. 

 

התמודדות עם פשפש המיטה

אחרי שהבנתם מהו הפשפש ומה הנזקים שהוא עלול לגרום לכם, הגיע הזמן להבין איך מתמודדים איתו בצורה יעילה. בניגוד להדברה של חרקים אחרים שנעשית בצורה מידית, הדברה של פשפש המיטה היא מורכבת יותר כיון שמספר הפשפשים שיש לנו בבית הוא כנראה גדול יותר ממה שאנחנו חושבים. הפשפשים גם עלולים להגיע למקומות שלא היינו חושבים שהם נמצאים בהם.

יש מספר דרכים שבהם ניתן להתמודד עם הפשפשים, אך הדרך הטובה ביותר היא כמובן לשלב יחד את הדרכים. לכל מקרה יש את הדרך שהכי מתאימה לו, אולם בדרך כלל יהיה מדובר במספר דרכים שיחד יעזרו לכם להיפטר באופן מוחלט מהנוכחות של פשפשי המיטה.

 

שאיבה וניקוי

הדבר הראשון שניתן לעשות הוא פשוט לשאוב ולנקות היטב את המקומות שבהם נמצא הפשפש. לאור העובדה שמדובר על חרק קטן השואב צריך להיות עוצמתי כדי להבטיח שכל הפשפשים שנמצאים באזור שאנחנו שואבים כבר לא שם. שואב אבק ביתי בדרך כלל לא יספיק, אולם אם תזמינו אליכם לבית מדביר פשפשים מקצועי כנראה שיהיה לו את הכלי המתאים לעבודה הזו. 

 

שימוש בטמפרטורות קיצוניות

כדי לוודא שהפשפשים לא חוזרים אלינו לבית אנחנו צריכים לא רק להרוג אותם אלא גם את הביצים שהם הטילו. אחד הדברים שיכולים לעזור לנו בהקשר הזה הוא שימוש בטמפרטורות קיצוניות. הקפאה של בגדים או מוצרי טקסטיל במקפיא ביתי תביא בסבירות גבוהה להרג של הפשפש לרבות הביצים שהוא הטיל. המקפיא צריך להיות מקפיא ייעודי שבו הטמפרטורה נמוכה ממינוס 10 מעלות.

בצד השני, חום קיצוני גם הוא יכול להנחית מכת מוות על הפשפש. שימוש בקיטור יבש או לח, תלוי כמובן בסוג המשטח שבו אתם עובדים הוא גם דבר שהפשפש לא יוכל לשרוד. לפני השימוש בקיטור מומלץ לבצע ניקוי יסודי, כך שהקיטור יהיה הרגל המסיימת שגורמת לכל הפשפשים ששרדו את הניקוי לסיים את חייהם. 

 

חומרי הדברה

דרך נוספת ויעילה להתמודדות עם פשפש המיטה אלו חומרי הדברה. החומרים הללו הם למעשה רעל שברגע שהפשפש בא במגע איתו הוא מת. הפיזור של הרעל צריך להיעשות בנקודות הריכוז של הפשפשים, לאחר שניקו אותם היטב. הרעל גם יבטיח לנו שהפשפש לא יחזור בשנית למקום הזה, כיון שברגע שהוא ינסה לפתח שם מושבה חדשה הוא ימות, מה שלא קיים בפתרונות אחרים.

אם בחרתם להשתמש ברעל בתור הפתרון שלכם לפשפש המיטה עליכם לעשות את זה עם איש מקצוע. בעת השימוש ברעל יש כמה כללי בטיחות שאנחנו צריכים להקפיד עליהם, ובמשך כמה שעות לאחר ההדברה לא נוכל להיכנס אל הבית. כמו כן עליכם לסגור פריטים שאתם הולכים ללבוש או כלי מיטה כדי שהרעל לא יידבק אליהם. בעל החיים שלכם יצטרכו לשהות מחוץ לבית לזמן מה. 

זהירות על הציוד שלכם

בניגוד להדברות אחרות שנעשות ברחבי הבית, בהדברה של פשפש המיטה אנחנו צריכים לבצע את ההדברה גם על גבי מוצרי טקסטיל שונים, מה שאומר שנדרשת מאיתנו זהירות יתירה במהלך ההדברה. עליכם לוודא שהציוד שלכם לא ניזוק במהלך ההדברה. אין סתירה בין הדברה יעילה לבין השמירה על הציוד, אבל כדי שזה יקרה אצלכם אתם חייבים להקפיד על בעל מקצוע שיודע לעבוד. 

 

סתימת חורים

צעד האחרון הוא לא רק צעד שידביר את הפשפש אלא גם ימנע את החזרה שלו בעתיד. אחד המקומות האהובים על הפשפשים אלו חורים וסדקים שיש לנו בבית, וזו הסיבה שאטימה שלהם היא צעד הכרחי עבור מי שרוצה להילחם בהם.

את הסתימה יש לבצע רק אחרי שנקינו באופן יסודי את החור או הסדק, כדי לוודא שלא נשארו בו פשפשים. לפשפש יש יכולת טובה לצאת גם לאחר האטימה, ולכן חשוב לבצע אותה בצורה יסודית שלא תותיר לו אף פתח ממנו הוא יצא. 

 

אל תוותרו על בעל מקצוע

הדברה של פשפש המטה בניגוד להדברות אחרות היא תהליך מורכב שאי אפשר לבצע אותו בבת אחת. לעיתים התהליך יכול לקחת לא מעט זמן עד שנגיע למצב שנהיה בטוחים שהבית שלנו נקי מהנוכחות של פשפש המיטה. זו הסיבה שאנחנו ממליצים לכם לא להתפשר על האיכות של המדביר אותו אתם בוחרים עבור עבודת ההדברה הזו. בלי מדביר מקצועי פשפש המיטה לא ילך לשום מקום.

 

איך למנוע את ההגעה של פשפש המיטה

הדבר האחרון שעליו נדבר הוא איך לא להגיע למצב שבו פשפשי המיטה מוצאים את מנוחתם אצלנו בבית. לשאלה הזו אין תשובה ברורה אולם באופן כללי ככל שתקפידו יותר על היגיינה כך הסיכוי שהם יגיעו אליכם נמוך יותר. כמו חרקים אחרים, מה שאתם צריכים לעשות זה לוודא שאין פתחי כניסה דרך הביוב אליכם לבית, ושכל מקום שממנו פשפשים יכולים להיכנס יהיה אטום וסגור.

 

לסיכום

פשפש המיטה הוא חרק שעלול לגרום לנו לאי נעימות לא קטנה. הפשפש ניזון מדם של בני אדם, ועקיצה שלו אמנם לא אמורה לסכן את החיים שלכם אולם היא בהחלט דבר לא נעים. כדי להתמודד בהצלחה עם הפשפש עליכם להזמין מדביר מקצועי. הדברת פשפש המיטה מתרחשת במספר שלבים, כאשר לכל שלב יש חשיבות עבור התהליך כולו. הקפדה על היגיינה וניקיון תעזור לכם למנוע את הכניסה שלהם. 

אולי תאהבו גם את