חיפוש

הטרדה מינית במקום העבודה שלא על ידי הבוס, מי ישלם על זה?

הטרדה מינית היא עבירה המאפשרת הגשת תביעה במישור הפלילי והאזרחי.

עם זאת, יש מקרים שבהם לא ברור את מי אפשר לתבוע כדי לקבל פיצויים כספיים – כמו למשל הטרדה מינית בעבודה.

במאמר הבא נעסוק בכך ונציג פתרונות רלוונטיים לסוגייה

סעיף 3 לחוק למניעת הטרדה מינית קובע שמדובר על כל סוג של סחיטה באיומים בעלת אופי מיני, מעשים מגונים, הצעות חוזרות בעלות אופי מיני, התייחסויות חוזרות ואמירות מבזות בעלות אופי מיני וכמובן כל סוג של פרסום תצלום, סרט או הקלטה של אדם תוך התמקדות במיניותו ובנסיבות שעלולות להשפיל או לבזות אותו. מעבר לכך, לפי החוק גם ניצול יחסי מרטת הן הטרדה מינית וכך גם נסיבות של התנכלות.

האמור לעיל חשוב כי הוא מסביר מדוע הטרדה מינית היא עבירה שמאפשרת הגשת תביעה גם במישור הפלילי וגם במישור האזרחי. במישור הפלילי, המטרה של הגשת תביעה יכולה להיות עונש מאסר על הצד שפוגע. במשפט האזרחי, המטרה היא לקבל פיצויים כספיים שיכולים להגיע לסכומים משמעותיים.

 

מאפיינים של הטרדה מינית בעבודה

הסוגייה של הטרדה מינית הופכת להיות מורכבת יותר במקרים של הטרדה מינית בעבודה ובין קולגות, על רקע יחסי מרות וכן הלאה. מצד אחד, חלה על פי דין חובה כללית על מעסיקים לספק לעובדים שלהם סביבת עבודה סטרילית וללא הטרדות. יתרה על כך, רוב המקרים של הטרדה מינית בעבודה הם על רקע יחסי מרות בין המנהלים לבין מי שכפופים אליהם. מצד שני, לא תמיד ברור את מי אפשר לתבוע אם ההטרדה המינית בוצעה שלא על ידי הבוס.

הדרך לפתור את הבעיה היא להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בהטרדה מינית ומצוי בזה. כך ניתן לא רק לבדוק מה המשמעויות החוקיות של אותו המקרה, אלא גם להחליט יחד על הדרך הכי יעילה וטובה לפעול לצורך מיצוי הזכויות.

 

תביעה נגד המעסיק – וגם נגד המטריד

החדשות הטובות הן שלא חייבים להתמקד רק במושא תביעה אחד. כך למשל אפשר להגיש תביעה נגד המעסיק על כך שהוא לא הצליח לייצר לכאורה את התנאים לסביבת עבודה כמה שיותר סטרילית, בטוחה וללא הטרדות מיניות. במקביל, ניתן לתבוע ישירות את האדם המטריד. גם כאן, התייעצות עם עורך דין היא החלק הארי של התהליך.

על בסיס התייעצות עם עורך דין אפשר להתאים כל סוג של שירות משפטי לצרכים של קהל היעד ולדרישות שלו. במקרים רגישים של הטרדה מינית, מי שצריך לשלם זה הפוגע ומי שסיפק לו את התנאים לפגיעה. לכן, חשוב לבחון כל מקרה לגופו וכדאי לערב עורך דין כמה שיותר מוקדם כדי לוודא שהזכויות המשפטיות נשמרות במלואן עבור הנפגעים והנפגעות ממקומות העבודה ברחבי הארץ.

 

סמל משפטי

אולי תאהבו גם את

מהם נזקי רשלנות רפואית?
מהם נזקי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא בעיה חמורה בעלת השלכות קשות על החולים ובני משפחותיהם. כאשר צוות רפואי חורג מסטנדרטים מקובלים של טיפול ועושה טעות גורלית, הדבר עלול

קראו עוד »