חיפוש

המיסוי בארהב בהשוואה לישראל

למדינות שונות בעולם יש שיטות מיסוי ושיעורי מס שונים עבור סוגי מיסים שונים: מס הכנסה, מס חברות, מיסים עקיפים, מס על עיזבון ועוד. כך גם לישראל ולארצות הברית ישנם הבדלים בין שיטות המיסוי. ישראלים המחזיקים באזרחות אמריקאית או גרין קארד, וכן ישראלים שיש להם מקור הכנסה ישיר או עקיף בתחומי ארה"ב חייבים בדיווח מס הכנסה לרשויות המס בארה"ב ובמקרים מסוימים בתשלום מס ו/או זכאים להחזרי מס, ולכן מומלץ עבורם להכיר את ההבדלים בין מס הכנסה בישראל ובארה"ב.

 

מהם ההבדלים העיקריים בין מיסוי הכנסה בישראל ובארה"ב?

ישנם מספר הבדלים כאלו:

  1. חובת דיווח מס הכנסה

בעוד בישראל חובת דיווח מס הכנסה חלה על עצמאיים בלבד שאינם מוגדרים בעוסק פטור וכן שכירים העונים על תנאים מסוימים, חובת דיווח מס הכנסה בארה"ב לא מבחינה בין עצמאיים לשכירים. בנוסף לכך, חובת הדיווח בישראל חלה על נישומים מסוימים בלבד, בעוד חובת הדיווח בארה"ב היא גורפת וחלה גם על אזרחים אמריקאים ומחזיקי גרין קארד אף אם הם לא מתגוררים בארה"ב.

 

  1. מדרגות מס הכנסה

הן בישראל והן בארצות הברית קיימות מדרגות מס הכנסה שונות המבוססות על רמת ההכנסה, כאשר כלל המפתח הוא שככל שההכנסה גבוהה יותר כך היא ממוסה בשיעור גבוה יותר. עם זאת, מלבד ההבדלים בשיעורי המס עצמם קיים הבדל בין שיטת המיסוי בשתי המדינות: בעוד שבישראל שיעורי המס לא קשורים לסטטוס האישי של הנישום, רשויות המס מבדילות בין סטטוסים שונים:

  1. יחיד (כולל רווק, גרוש / אלמן ללא ילדים*
  2. זוג נשוי המגיש יחד
  3. אדם נשוי המגיש בנפרד
  4. ראש משק בית
  5. אלמן מוכר

 

עבור כל סטטוס כזה, מערכת המיסוי בארה"ב קובעת שיעור מיסוי שונה כתלות ברמת ההכנסה.

 

אני ישראל החייב דיווח מס הכנסה לארה"ב – האם אני גם חייב במס?

לאו דווקא. שיטת המיסוי האמריקאית כוללת מערכת ניכויים וזיכויים, כך שהעובדה שאדם חייב בדיווח מס אין משמעה שיהיה חייב בתשלום מס. בנוסף לכך, ישראל וארה"ב חתמו על אמנה למניעת כפל מס, לפיה כל תשלום מס על הכנסה מסוימת במדינה אחת מקוזז מהמס במדינה השנייה על אותה ההכנסה.

 

מי זכאי להחזרי מס מארה"ב?

ישנם מספר סוגי זיכויים:

  • זיכוי בגין ילדים: אזרח אמריקאי לו יש ילדים בעלי אזרחות אמריקאית עשוי להיות זכאי להחזר בגובה עד 1,000 דולר כתלות בהכנסתו.
  • זיכוי בגין לימודים: אזרח אמריקאי עשוי להיות זכאי להחזר בגין הוצאות תואר ראשון בגובה של עד 1,000 דולר במידה והוא לומד במוסד אקדמי מוכר, כתלות בהכנסתו ובגילו.
  • זיכוי בגין הכנסה נמוכה: אזרח אמריקאי שחי בחצי שנה האחרונה בארה"ב עשוי להיות זכאי בתנאים מסומים להחזר מס בגין הכנסה נמוכה.

 

מס אמריקה – הדרך למיסוי פשוט והחזרי מס

אם אתם אזרחים אמריקאים או מחזיקים בגרין קארד, אנחנו ממליצים בחום להיעזר בבעל מקצוע המתמחה בראיית חשבון ועריכת דין בארה"ב וישראל עבור דיווחי מס וקבלת החזרי מס. למידע נוסף וייעוץ, בדקו כאן: https://masamerica.co.il/en/home

 

אותיות באנגלית

אולי תאהבו גם את

נהל את החובות שלך בתבונה
ניהול חובותיך בחוכמה

חובות מפרים את שלוות הנפש של אנשים רבים. שכן, מדובר בתרחיש שמצריך התנהלות חכמה ומדויקת. רבים תוהים אם יש טכניקה כלשהי שתאפשר לנהל את החובות,

קראו עוד »
מס הכנסה
מקדמות מס הכנסה

בעלי עסק? ישנם כמה דברים שאתם פשוט חייבים להבין בהם, גם אם כול התיק והעניינים הפיננסיים הבירוקרטיים שלכם מנוהלים אצל רואה חשבון או איש מקצוע

קראו עוד »