חיפוש

הסכמי פשרה וגישורים בתביעת רשלנות רפואית – איך זה עובד?

מקרי רשלנות רפואית גוררים אחריהם במרבית המקרים הליכים משפטיים ותביעות בגין הנזקים שנגרמו כתוצאה מהטיפול. בדומה להליכים משפטיים אחרים, גם כאן ייתכן והדרך לפסק דין תהיה ארוכה ומאתגרת ולפיכך, אנשים רבים פונים לדרכי הסכמי הפשרה והגישור. אם שאלתם את עצמכם כיצד זה עובד בפועל, מוזמנים לקרוא את המאמר הבא

 

תביעת רשלנות רפואית

על פי הדין הישראלי, במקרה בו נגרם למטופל נזק כתוצאה מרשלנות (המוגדרת ככל מקרה של סטייה מנורמות הטיפול הסבירות שרופא אחר היה נוהג באותה סיטואציה) של אחד מאנשי הצוות הרפואי בעת הטיפול, הרי שמתקיימת למטופל עילה סבירה לתביעת נזיקין בגין הנזקים שנגרמו לו.

רשלנות רפואית יכולה להתרחש בכל שלבי הטיפול הרפואי, החל משלב הייעוץ ואבחון המחלה ועד לשלבים המעשיים יותר מתן תרופות ודרכי הטיפול עצמם. כך, ניתן למצוא מגוון מקרי רשלנות רפואית, כבין הנפוצים מביניהם נכללים – רשלנות רפואית בהיריון, רשלנות רפואית בלידה, רשלנות רפואית בעת ביצוע ניתוח ועוד.

 

כיצד מתבצעת תביעת רשלנות רפואית?

תביעת רשלנות רפואית היא מקרה די ייחודי בעולם המשפט, שכן על בית המשפט להכריע האם אכן התקיימה סטייה מנורמת הטיפול הסבירה שרופא אחר היה צפוי לנהוג באותה סיטואציה, לאור הגדרה עדינה זו, בכל מקרה בו מתעורר החשד כי התקיימה רשלנות רפואית, מומלץ להיעזר בעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום, בכדי שיבחן את המקרה לפרטיו, על כלל המסמכים והראיות הרלוונטיות למקרה ויעריך האם אכן מתקיימת עילה לתביעה.

לאחר איסוף כלל החומרים וגיבוש כתב התביעה, ניתן להגיש את כתב התביעה לבית המשפט הרלוונטי, בהתאם לגובה סכום הפיצויים המבוקש, כאשר את התביעה ניתן להגיש עד 7 שנים מיום האירוע (במקרה של ילדים – תקופת ההתיישנות של 7 השנים תתחיל מרגע הגיעם לגיל בגרות על פי חוק).

 

הסכמי פשרה וגישור בתביעת רשלנות רפואית

ניהול תביעה משפטית הוא לרוב תהליך שנמשך זמן רב, הן בגלל העומס הרב המוטל לפתחם של בתי המשפט והן מצד התהליך עצמו המלווה בהצגת עובדות וראיות לכל אחד מהצדדים. נוסף על כך, כאשר התביעה מתרחשת מול מוסד גדול, דוגמת מוסד רפואי, הרי שמדובר בתהליך מאתגר אף יותר.

לאור המורכבות והתהליך המתמשך עד להגעה למצב של פסק דין, הרבה אנשים מגיעים להסכמי פשרה וגישור, כשהם מעדיפים לקבל חלק מהפיצויים הנדרשים בהליך מהיר ויעיל. הליך הגישור הוא הליך משפטי לכל דבר, המתקיים אצל מגשר מוסמך, השומע ומעיין בכל טענות הצדדים ומציע בסופו של התהליך הצעת פשרה.

בסופו של דבר מדובר בהליך שזוכה לגיבוי והעדפה מצד מערכת המשפט, הן בגלל מהירות ההליך וקיצור התהליכים המפחית מהעומס המוטל על בית המשפט והן בגלל ההסכמה כי כוח הפשרה עדיף על כוח הדין והכרעה שיפוטית לטובת מי מבעלי הדין.

עורך דין רשלנות רפואית

 

אולי תאהבו גם את