חיפוש

העונשים על נהיגה במהירות מופרזת

מהי מהירות מופרזת?

את העבירה של נהיגה במהירות מופרזת יש לחלק לשני חלקים – עצם הנהיגה מעל המהירות המותרת, אשר משתנה בהתאם לסוג הכביש (מהיר, עירוני וכו׳), ומספר הקמ״ש שהנהג נסע מעבר למהירות המותרת. כאמור, ישנם הבדלים מהותיים בין העונשים שיוטלו על הנהג בהתאם לחומרת העבירה, ובמאמר קצר זה נסקור את ההבדלים המהותיים.

מה העונש?

בעבירת נהיגה במהירות מופרזת אין עונש אחד ויחיד. במרבית המקרים יוטל קנס ונקודות, אולם   ייתכנו מצבים חמורים בהם יוגש כתב אישום, רישיונו יישלל לתקופה קצובה ועוד. במאמר מוסגר יוער כי (ואמירה זו אינה מהווה עצה משפטית) בנהיגה של עד 8 קמ״ש מעל המהירות המותרת לרוב החוק לא ייאכף. לאחר שנהג עבר את המהירות מותרת, על מנת לבחון את ההבדלים בין העונשים שיוטלו, יש להפריד בין מספר הקמ״ש בו נהג נסע מעל המהירות המותרת:

  1. קנס בלבד – ככל שנהג נסע במהירות של עד 20 קמ״ש מעל המהירות המותרת יוטל עליו קנס בסך 250 ש״ח ללא ניקוד.
  2. קנס מוגדל ונקודות – נהיגה של 20-40 קמ״ש מעל המהירות המותרת בדרך בין עירונית ו-20-30 בדרך עירונית יובילו להטלה של קנס בסך 750 ש״ח בצירוף 8-10 נקודות בהתאם לחומרת הנסיבות. עונש זה עלול להוביל לפסילה מידית והטלת חובה על הנהג לעבור קורס נהיגה נכונה (מכונה גם נהיגה מונעת). ככל שנהג כזה לא ייגש לקורס תוך 24 חודשים מהטלת הקנס רישיונו יישלל.
  3. שלילה וזימון למשפט – חשוב שתדעו – נהיגה של מעל 30 או 40 קמ״ש מעל המהירות המותרת בכביש עירוני ובין עירוני בהתאמה תוביל לשלילה מידית של רישיונו של הנהג ל-30 יום (מכונה בהגה המשפטית שלילה מנהלית) וזימון לבית המשפט.

ככל שהנהג יזומן לבית המשפט, או יבקש להישפט ככל שמדובר בעבירת מהירות מופרזת קלה יחסית (כמו נהיגה 12 קמ״ש מעל המהירות המותרת בכביש מהיר), חומרת העונש תוטל בהתאם לנסיבות המקרה. השופט יבחן את ניסיון הנהג (שנות הותק), כמה נסע מעל המהירות המותרת, עבר של עבירות תנועה ועוד.

ייעוץ משפטי – למי זה מומלץ ולמה?

למעט המקרים הקלים בהם מוטל קנס קטן ללא ניקוד, כאשר לפעמים פשוט כדאי לשלם את הקנס או לבקש ביטול (כמו ערעור על דו״ח חניה במידה וכן שילמתם), לעורך דין המתמחה בדיני תעבורה יש את היכולת לשנות אישום חמור לזיכוי (או לכל הפחות להקלה משמעותית בהרשעה).

התפקיד של עורך הדין הינו למקסם את האינטרס של הלקוח בהתאם לחוק על מנת לאפשר דין הוגן. עורך דין יבחן האם השוטר שהטיל עליכם את הקנס ביצע את המוטל עליו (כמו שמירת קשר עין) וכן נסיבות נוספות כמו מהימנות מכשיר בדיקת המהירות ועוד, וזאת על מנת להטיל ספק באישום שהוטל. בנוסף סיוע משפטי ראוי יכול להוביל להסדר טיעון מקל ואף לביטול כתב אישום עוד בטרם המשפט.

ביצעת עבירת נהיגה במהירות מופרזת?

אל תישארו לבד!

עורך דין ערן עקראווי הינו מומחה בדיני התעבורה אשר הוביל לזיכוי של מאות מלקוחותיו שהואשמו בעבירות תנועה.

פנו אלינו לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני באתר https://akrewi.co.il.

אולי תאהבו גם את

מהם נזקי רשלנות רפואית?
מהם נזקי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא בעיה חמורה בעלת השלכות קשות על החולים ובני משפחותיהם. כאשר צוות רפואי חורג מסטנדרטים מקובלים של טיפול ועושה טעות גורלית, הדבר עלול

קראו עוד »