חיפוש

השכלה אקדמית לחרדים – כל מה שצריך לדעת

אם תסתובבו פה ושם בקמפוסים השונים ברחבי הארץ, רוב הסטודנטים והסטודנטיות שתראו יהיו חילוניים או מסורתיים. עם זאת, בשנים האחרונות לאט לאט עולה הדרישה של גברים ונשים מהציבור החרדי לרכוש לעצמם השכלה אקדמית, בין אם זה כדי לרכוש מקצוע ובין אם זה להרחבת הידע שלהם.

אם אתם נמנים על אלה שמעוניינים לצאת לדרך זו וללמוד תואר ראשון, במאמר זה סקרנו את כל מה שצריך לדעת בנוגע להשכלה אקדמית של הציבור החרדי.

 

במה שונה השכלה אקדמית לחרדים מהשכלה אקדמית לציבור הרחב?

אורח החיים של גברים ונשים חרדים הוא שונה מאורח החיים של הציבור החילוני. על כן מסלולי ההשכלה האקדמית לחרדים צריכים לקחת דבר זה בחשבון ולאפשר להם לשמור על כל מצוות הדת במקביל ללימודים. לימודים במסלולים אלה מפרידים בין גברים ונשים ומתאימים גם את התכנים לאמונות ולערכים של התלמידים. בנוסף, מתקיימת התאמה של לוח הזמנים לחגים וימי הצום השונים.

 

איפה חרדים וחרדיות יכולים לרכוש השכלה אקדמית?

קיימים כיום מגוון מוסדות בהם חרדים יכולים לרכוש השכלה וללמוד לתואר ראשון, שני ולעיתים גם לעשות דוקטורט. קודם כל, קיימות מכללות חרדיות ברחבי הארץ, שמנגישות את האקדמיה אל חיי היומיום של אנשים מהמגזר החרדי. מכללות אלה מציעות גם מכינות ומסלולים מיוחדים בכדי לקרב את התלמידים אל הידע האקדמי הנדרש מראש בזמן הלימודים.

האופציה השנייה היא מסלולים שמיועדים לחרדים באוניברסיטאות ובמכללות המגוונות שפתוחות לציבור הרחב. מוסדות רבים פותחים כיתות מיוחדות ומופרדות כך שסטודנטים חרדיים וסטודנטיות חרדיות יוכלו להשתלב בקמפוסים. למידע נוסף בנושא – מוזמנים להיכנס אל האתר- https://e-academic.co.il

 

איזה תחומי לימוד אקדמיים חרדים יכולים ללמוד?

קיימים שלל תחומי לימוד שניתן לקחת בחשבון בעת בחירה בתואר אקדמי למגזר החרדי. חינוך הוא תחום פופולרי שמאפשר להתמקצע בהוראה ולהשתלב לאחר מכן בבתי ספר שונים. גם סיעוד הוא תחום שגברים ונשים אוהבים ללמוד. ניתן לבחור גם עבודה סוציאלית, פסיכולוגיה, הנדסה ועוד.

כמובן שאם יש תחום שבוער בכם שאין אנשים חרדים רבים שבוחרים ללמוד אותו- אין זה אומר שאתם לא צריכים ללכת אחר התשוקה שלכם. כיום המסודות השונים יכולים לעזור להנגיש את הלימודים ולאפשר לכם לעשות את התואר שלכם באופן הנכון והנוח לכם ביותר.

 

איך מתקבלים ללימודים?

תנאי הקבלה הם צין פסיכומטרי ותעודת בגרות מלאה. יש מסלולים אליהם ניתן לגשת עם תעודת בגרות בלבד. קיימות מגוון מכינות אקדמיות שיכולות לעזור למי שאין ברשותו תעודת בגרות.

 

איך מממנים את הלימודים?

בגלל שקידום תחום ההשכלה האקדמית אצל הציבור החרדי היא משימה שרבים מאמינים בה, קיימות שלל מלגות לימודים למוסדות השונים שעוזרות לגברים ונשים חרדים לממן את לימודיהם. המלגות הן לפעמים ממוסד הלימודים עצמו, לפעמים ממשרד החינוך ולפעמים מקרנות ועמותות פרטיות.

חינוך אקדמאי

אולי תאהבו גם את