חיפוש

יש מקומות שאסור להדליק בהם מנגל, מה אומר החוק על מעשנת פלט?

בשנים האחרונות ישנה עלייה חדה במספר השריפות בארץ. זו הסיבה שלאחרונה צצים עוד ועוד שלטים ברחבי חורשות ויערות בארץ שאוסרים על הדלקת מנגל באזור. חשוב לציין כי ישנם לא מעט מקומות ברחבי הארץ בהם מסתובבים פקחים של רשות הטבע והגנים. פקחים אלו קונסים את מפרי החוק שמחליטים לסכן את החורש והטבע שמסביבם בשביל ליהנות מבשר איכותי בשטח. אם תכננתם להדליק מנגל ולהכין על האש בחוץ, כדאי שתדעו מה החוק אומר לגבי העניין. בשורות הבאות יובא פירוט בנושא זה וגם, נפרט עבורכם מה החוק אומר על שימוש במעשנת פלט. אז תשמרו לרגע את המנגל בצד ותקראו את השורות הבאות.

 

האם ניתן להדליק מנגל למטרת על בישול בשטח?

אפשר להדליק מנגל למטרת בישול במקומות שמיועדים לכך ועל מתקן ייעודי להכנת אוכל. כך שאם אתם יוצאים לטיול בשטח, חשוב שתבררו שאין שילוט המורה על איסור הדלקת אש במקום ותפעלו בהתאם לכללי הבטיחות הבאים:

  1. הרחיקו את המנגל מעצים, עשביה או חורשות
  2. הרחיקו מילדים קטנים את האש וחומרים שעשויים להיות דליקים
  3. בסיום הכנת האוכל, שימו לב שכיביתם את האש באופן מוחלט ואל תשליכו את הפחמים בשטח!

 

למה חשוב לעשות "על האש" על מתקן ייעודי להכנת אוכל?

ברגע שעורכים "על האש" באופן מסודר ופועלים בהתאם לכללי הבטיחות שצוינו לעיל, פוחת הסיכוי להתפתחות של שריפה במקום או לפגיעה כלשהי בצמחיה ובטבע. במקרים שבהם נעשה שימוש באש, כמו מדורה על האדמה, הדבר עלול להוביל להתפשטות של האש אל צמחיה ועשבים שנמצאים על האדמה, בקרבת המדורה.
זו הסיבה שהחוק מאפשר להכין על האש במתקן ייעודי בלבד. ברוב המקרים מדובר במתקן מוגבה שמאפשר מרחק סביר מעשביה שעלולה להידלק. אם תכננתם לצאת לטיול ולערוך מדורה על האדמה, כדאי שתשנו את התוכניות ותבדקו פרטים על מעשנת פלט – באתר גריל. כך תוכלו להיות בטוחים שאתם שומרים על הסביבה ומונעים את השריפה הבאה.

 

יש מקומות שאסור להדליק בהם מנגל, מה אומר החוק על מעשנת פלט?

כפי שניתן להבין מבין השורות לעיל, החוק אינו מתמקד בגריל מסוים. כך שאתם יכולים לעשות שימוש במעשנת פלט, בגריל פחמים או בכל גריל אחר. חשוב לציין כי למרות שמעשנת פלט נחשבת למעשנה כבדה ומסיבית יחסית, יש לא מעט אנשים שבוחרים לעשות בה שימוש בטבע. מדובר בדרך כלל במכורים לבשר שמגיעים לשטח עם וואן מסודר. מסוג האנשים שאתם עוברים על ידם במהלך הטיול המשפחתי ואומרים לעצמכם: "ככה צריך לטייל בארץ!".
אז במקום להגיד את אותו משפט בכל טיול מחדש, פשוט תתארגנו על מעשנת פלט או כל מנגל אחר שיהיה לכם נוח לשימוש וצאו לטייל. רק שימו לב לשילוט במקום!

אולי תאהבו גם את

מהם נזקי רשלנות רפואית?
מהם נזקי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא בעיה חמורה בעלת השלכות קשות על החולים ובני משפחותיהם. כאשר צוות רפואי חורג מסטנדרטים מקובלים של טיפול ועושה טעות גורלית, הדבר עלול

קראו עוד »