חיפוש

כל הדרכים לגרום למקלחון שלכם להיות אטום

ככלל, חדר הרחצה הינו המקום העיקרי בבית אשר יש לדאוג לאיטום טוב שלו כנגד מים ונוזלים. לפני פעולת האיטום, יש לוודא כי חדר הרחצה נקי היטב. בנוסף לכך, יש לוודא כי ניתן לזהות את מקור הרטיבות, בכדי לבצע את האיטום באופן יעיל.

איטום הינו הצעד המהותי הראשון כאשר הנכם מעוניינים להתקין מקלחת חדשה. מטרתו של האיטום הינה למנוע חלחול של מים לסדקים זעירים סביב מפרקי הקיר ולוחות הרצפה, דבר שעלול לגרום לריקבון ולבעיות מבניות נוספות. לאחר גירוד הצבע מהקירות, ניתן להשתמש בשילוב של איטום דבק נוזלי וממברנה, לצורך חיזוק רקמות עבות בכדי להפוך את אזור המקלחת לחסין מפני נזקי מים.

חשיבות איטום המקלחון

איטום המקלחון הינו דבר חשוב ויש בו כמה מטרות חשובות וביניהן:

1. הוא אמור להגן מפני רטיבויות ולחויות בחדרי הבית אשר נמצאים בקרבת חדר הרחצה. בנוסף, האיטום גם מונע תחלואה של הבטון ושל הקירות בחדר הרחצה, אשר עשויים לגרום לטחב ולעובש, שידועים כמסוכנים לבריאות ושעשויים לגרום לבעיות בנשימה ובמערכת העצבים.

2. איטום יעיל וטוב מונע פגיעה בתשתית הקיימת בחלל שבו הוא ממוקם והוא עשוי להגן עליו מפי שחיקה והרס עצמי. מסיבה זו, יש לבצע את האיטום בהקדם האפשרי, ככל הניתן ובאיכות טובה וגבוהה.

ביצוע האיטום

ככלל, תהליך איטום המקלחון איננו ארוך והוא אפילו פשוט וניתן לבצע אותו באופן עצמאי. אולם, ישנה חשיבות גבוהה לבדוק את הנושא גם מול בעלי מקצוע מומחים בתחום, שיש ביכולתם להמליץ על חומרי גלם טובים ועל שיטת עבודה טובה ונכונה שיכולה להבטיח איטום איכותי של חדר הרחצה.
כשמתחילים בתהליך האיטום, יש לוודא שקיימים החומרים המתאימים לביצועו אשר כוללים: פריימר ביטומני לשכבה הראשונה של האיטום ובנוסף, חומר איטם ביטומני לשכבה ראשונה שלו מעליו.
את תהליך האיטום יש לבצע באופן מוקפד, בכדי שלא יוצרו אדים וכיסי אוויר בין הבטון ובין המרצפות, שעלולים לגרום לניתוק של האיטום בעתיד.

התשתית לאיטום טוב

ככלל, איטום טוב וחזק של מקלחון מתבצע לא רק ע"י הצבה של פס גומי, שהינו הרכיב הבסיסי בלבד. בכדי לבצע איטום מקלחון באופן הטוב ביותר, יש לנקוט בטכניקות נוספות, כגון: שימוש בחומרי איטום, בדבק או בטיט. המטרה באיטום של מקלחון, שהוא יהיה עמיד לאורך זמן רב וגם בתנאים קשים, מאחר והבלאי באזורים רטובים ולחים עשויים להיות גדולים יותר, מאשר באזורים יבשים. ביצוע איטום של מקלחון חייב להיות יסודי ולכן, לא כדאי להתפשר על איכות החומרים ו/או על אופן ביצוע האיטום עצמו.

בנוסף לכך, ישנה חשיבות גבוהה גם לאופן שבו מבצעים איטום למקלחון ולכן, את דפנות הדלתות (של המקלחון) יש לעטוף בחומר מיוחד בכדי לשמור על תקינותן.
אם תהיו מעוניינים בהתקנת מקלחונים, תוכלו לפנות לאתר של זגגות השרון, אשר מציע עבורכם מקלחונים במגוון עיצובים ומעקות זכוכית התורמות גם להגנת הדייר.

אולי תאהבו גם את

רעיונות לעיצוב הסלון

הסלון שלנו הוא החלל המרכזי של הבית, בו אנחנו נפגשים ומארחים אנשים מצד אחד ומוצאים בו גם את הפינה השקטה שאנחנו מחפשים בבית כדי לנוח

קראו עוד »