חיפוש

האם אפשר לקבל ליווי עורך דין בתביעה מול ביטוח לאומי?

ביטוח לאומי מהווה גוף רשמי מטעם המדינה אשר הוקם במטרה להבטיח רשת ביטחון סוציאלי לכל אזרח אשר נקלע למצב כלכלי או בריאותי בעייתי. על פי חוק ביטוח לאומי, כל אזרח במדינת ישראל המגיע לגיל 18, מחויב בתשלום דמי ביטוח לאומי. התמורה היא כי בעת שהאזרח יקלע לצרה, ביטוח לאומי יסייע לו. אולם, אנשים רבים הבוחרים לפעול לבד אל מול ביטוח לאומי על מנת למצות את זכויותיהם, לא מודעים לכך כי הם לא מקבלים את כלל ההטבות המגיעות להם. לכן, מומלץ להתייעץ עם עורך דין המומחה בתחום תביעות ביטוח לאומי על מנת שזה ידאג בשבילכם לקבלת מלוא הזכויות.

 

מי חייב בתשלום דמי ביטוח לאומי?

כל אזרח ישראלי המגיע לגיל 18 מחויב בתשלום דמי ביטוח לאומי, למעט אם הוא קיבל פטור לכך. בנוסף, ישנו הבדל בתשלומים בין התושבים השונים בהתאם למעמד ולהכנסה שלהם. למשל, ישנו הבדל בין עצמאים, חיילים, שכירים, סטודנטים, פנסיונרים ועוד. בהתאמה גם הזכויות שיינתנו מביטוח לאומי ישתנו לפי צרכיה של האוכלוסייה.

 

אלו תביעות באפשרותכם להגיש?

ישנן תביעות רבות אותם ניתן להגיש למוסד לביטוח לאומי, בין היתר: תביעת מחלות מקצוע, תביעת אבטלה, שמירת הריון לאם, גמלת סיעוד, דמי לידה, קצבת נכות כללית, גמלת ילד נכה, דמי מזונות, גמלת ניידות, דמי תאונה, תאונת עבודה, תאונת אופנוע, נזקי גוף, הבטחת הכנסה, נפגעי גזזת, קצבת זקנה, קצת שאירים, קצת תלויים, שירותים מיוחדים, סיעוד, ועוד.

 

מתי ניתן להגיש תביעה?

ישנם מגוון מצבים בהם ניתן להגיש תביעה לסיוע מביטוח לאומי. לרוב זה יקרה בעת הגעה למצב כלכלי או בריאותי קשה. למשל, אדם הנפגע בתאונה עבודה, כאשר הדבר גורם לו לאובדן כושר העבודה ואין באפשרותו להמשיך בעבודה זו, יתכן ויקבל קצבה חודשית מביטוח לאומי כתחליף להכנסה הקודמת. על מנת להגיש את התביעה מומלץ להיעזר בעורך דין מומחה לענייני ביטוח לאומי, כגון – https://liatfaigel-law.co.il/עורך-דין-דיני-עבודה/עורך-דין-ביטוח-לאומי.

 

זכויות רפואיות וועדה רפואית

זכויות רפואיות אלו הן זכויות המגיעות לאזרח אשר נקבע לו דרגת נכות או אחוזי נכות ובעקבות זאת הוא זכאי לקצבה או גמלה. ישנן זכויות אותן ניתן לקבל מביטוח לאומי באמצעות הגשת טפסים בלבד. אולם, ישנן זכויות רפואיות שעל מנת לקבל אותן, תידרשו לעמוד בקריטריונים הנבחנים באמצעות וועדות רפואיות בהתאם לסוג התביעה אותה ברצונכם להגיש. הוועדה תדון בעניינכם כאשר יתכן ותצטרכו אף להיבדק על מנת לקבוע את דרגת הנכות שלכם. לאחר הבדיקה וקבלת המסמכים יתכן והוועדה תשלח את המבקש לבדיקות נוספות או להמצאת מסמכים נוספים. כל זה כמובן יכול לעכב את התהליך בזמן רב. בסיום התהליך תקבע הוועדה את אחוזי ודרגת נכותו של התובע כמו גם האם מדובר בנכות קבועה או זמנית.

 

עורכת דין

אולי תאהבו גם את

מהם נזקי רשלנות רפואית?
מהם נזקי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא בעיה חמורה בעלת השלכות קשות על החולים ובני משפחותיהם. כאשר צוות רפואי חורג מסטנדרטים מקובלים של טיפול ועושה טעות גורלית, הדבר עלול

קראו עוד »