חיפוש

מה ההבדל בזכויות בין נכות כללית לחלקית

לא פעם נשמעים קולות בקרב אנשים שסובלים מנכויות שונות אודות הבלבול שחל בין נכות כללית לנכות חלקית.

כדי לעשות סדר בנושא ולהביא את ההבדלים בין השתיים לקדמת הבמה, החלטנו לצאת ולפגוש את המומחים בתחום.

אלו הסבירו לנו את ההבדלים בין השניים וכמובן, את כל ההבדלים שנוגעים לזכויות שמגיעות לאלו שאובחנו כבעלי נכויות מסוגים אלו.

הישארו אתנו ותקבלו את המידע המקיף בנושא.

 

רקע אודות כתיבת המדריך

אנו מודים שבחרנו לכתוב את המדריך הנוכחי בסיוע מטעם גורמים מוסמכים, ולא בגלל שאין לנו ידע בנושא. אנחנו חיים את התחום ומלווים כבר תקופה ארוכה את אלו שאובחנו כבעלי נכות כללית וחלקית. בחרנו להסתייע בגורמים מקצועיים מכיוון שהיה חשוב לנו לאמת את המידע שברשותנו, כך שנוכל להיות בטוחים שאנו מציגים בפניכם מידע מהימן שעושה לכם סדר ולא ההפך. אנו מתארים לעצמנו שאתם תוהים מיהם הגורמים שעומדים מאחורי מדריך זה. כך שבחרנו לציין בפניכם כי הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך הנוכחי עוסקים בתחומים הבאים.

  • עריכת דין
  • עבודה סוציאלית
  • משפטים

 

מה זו נכות כללית?

רגע לפני שנציג את ההבדלים בכל הנוגע לזכויות של השתיים. ראוי שנגדיר מהי כל זכות. נכות כללית היא סוג של נכות שמוגדרים בה אנשים שונים שפונים אל וועדות המוסד לביטוח לאומי. אלו שזכאים לנכות זו הם מי שחלו במחלה קשה, נפצעו בתאונה קשה ובסופו של דבר, היכולת שלהם להשתכר ולעבוד במקום עבודה כמעט ואינה יכולה לבוא לידי ביטוי. מדובר בדרגה בגובה 100% או 75%. אלו שאובחנו בדרגה זו צפויים לקבל קצבה חודשית מלאה שעומדת נכון לרגע כתיבת מילים אלו על כ- 3,700 ₪.

 

מהי נכות חלקית?

נכות חלקית היא די זהה בהגדרתה לנכות הכללית. כדי להיות זכאי לה, על האדם להיות בעל אי יכולת להשתכר ב- 100%. אדם שנקבעה לו נכות חלקית יכול לקבל קצבה חודשית שנעה בין 2,135 ₪ לבין 2,522 ₪. הסכומים משתנים בהתאם ליכולת שלו להשתכר באופן עצמאי. בזמן שנכות כללית היא כזו שמאופיינת כ – 100% נכות, נכות חלקית יכולה להיות באחת הדרגות הבאות:

  • 74%
  • 65%
  • 60%

 

מה ההבדל בין הזכויות של נכות כללית לנכות חלקית?

ההבדל המשמעותי ביותר בין הזכויות של השתיים, כפי שניתן לראות מהמידע שצוין בפניכם לעיל, נוגע לסכומי הקצבה החודשיים. אלו שהמוסד לביטוח לאומי הגדיר אותם כבעלי נכות כללית, צפויים לקבל קצבה גבוהה הרבה יותר ממי שהוגדר כבעל נכות כללית. זהו ההבדל העיקרי והמשמעותי ביותר מבין השתיים.

 

לסיום

עד כאן כל המידע שנוגע להבדלים בזכויות שבאים לידי ביטוי בין נכות כללית ונכות חלקית. כעת, בהזדמנות זו, אנו רוצים לאחל לכם שתדעו רק בריאות ותקבלו את כל הזכויות שמגיעות לכם מטעם המוסד לביטוח לאומי.

 

 

אולי תאהבו גם את

מהם נזקי רשלנות רפואית?
מהם נזקי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא בעיה חמורה בעלת השלכות קשות על החולים ובני משפחותיהם. כאשר צוות רפואי חורג מסטנדרטים מקובלים של טיפול ועושה טעות גורלית, הדבר עלול

קראו עוד »