חיפוש

מה הם התנאים האופטימליים לקרן פנסיה

לא מתמנים עם קרן הפנסיה ואם אתם מגלים שקרן הפנסיה שלכם לא מתלמת לכם, אתם יכולים לנייד אותה לקופה אחרת בקלות ובמהירות. כאן בכתבה נסקור את התנאים שחשוב לבדוק בבחירת קרן פנסיה. אם גם לכם חשובה הפנסיה שלכם, אתם מוזמנים לצאת איתנו לדרך.

 

מה זה פנסיה – רקע מקדים

משנת 2008 חלה חובה על כל מעסיק להפריש עבור העובדים שלו לקופת הפנסיה שלהם. אם עבדתם במקום עבודה מעל חצי שנה, לאחר חצי שנה המעסיק מחויב להפריש עבורכם לקופת הפנסיה שלכם. קופת הפנסיה מעניקה כיסוי למקרים ביטוחיים חריגים כמו אובדן כושר עבודה ומוות. חברות שונות כמו כלל גמל להשקעהמגדל קרן פנסיה ועוד חברות מובילות, מנהלות קרנות פנסיה. בתור עובדים אתם אלו האחראיים על טיב קופת הפנסיה שלכם ולכן אתם גם מחפשים מידע שיעזור לכם בבחירת הקופה המתאימה.

 

מהם התנאים שכדאי לבדוק כשפותחים קופת פנסיה?

הרבה חברות מציעות ניהול קרנות פנסיה. לכל חברה יתרונות משלה. אתם רוצים להגיע לקופה המשתלמת ביותר עבורכם. כי מה שמתאים לאחר, לא בהכרח יתאים לכם. כאן נפרט את המדדים השונים שכדאי לשים לב אליהן. אך כדאי לדעת שקיימות מערכות יעילות להשוואה בין קרנות. אז מה כדאי לבדוק?

 

גובה דמי הניהול

כל חברה גובה דמי ניהול עבור ניהול קופת הפנסיה. החברה משקיעה את הכסף הנצבר בקופה ודואגת להפיק ממנו תשואות גבוהות ככל הניתן. על פי חוק, תקרת דמי הניהול המותרת היא 6% מההפקדה ו-0.5% מהכספים שהצטברו בקופה. דמי הניהול נגבים מידי חודש והם משמעותיים מאוד על הכספים המצטברים. חשוב לדעת לא לבדוק רק את עלות דמי הניהול. כי הוא לא המכריע היחיד על כדאיות הקופה.

 

גובה התשואה הצפויה

אנחנו לא יכולים לדעת מה צופן לנו העתיד וגם לא את גובה התשואה העתידי. אנחנו יכולים להעריך את גובה התשואות בהתאם למדדי הקרן ולמסלולים הנבחרים על ידה. שימו לב, בבחינת גובה התשואה הצפוי, בדקו אותה לטווח ארוך של מינימום 5 שנים.

 

הרכב המסלולים בקרן

כספי הקרן מושקעים במסלולי השקעה שונים. יש מסלולים מסוכנים, יש סולידיים ויש בטוחים ופחות מניבים. צריך לדעת לשלב בין כולם בצורה חכמה ויעילה. לא כדאי להסתכן יותר מידי. ומצד שני גם לא כדאי לשמור על רמת "אדישות" וללכת על המסלול הכי פחות מניב. קחו בחשבון שככל ורמת הסיכון היא גבוהה יותר, גם גובה התשואה יהיה גבוה. לצורך בחינת מדדים אלו כדאי לחפש את מדד שארפ  המסייע במדידת יעילות קרנות.

 

אמינות החברה

כל אחד רוצה להשקיע בחברה שיודעת לנהל היטב את נכסיה. העדיפו לפנות לחברות גדולות בהן מספר העמיתים הוא גדול ומקור במגוון ענפי עיסוק. בצורה כזו, גם אם תהיה פגיעה בענף מסוים במשק, שאר העמיתים בקופה ימשיכו לתפקד כרגיל ולהכניס כסף לקרן.

שטרות

 

אולי תאהבו גם את

נהל את החובות שלך בתבונה
ניהול חובותיך בחוכמה

חובות מפרים את שלוות הנפש של אנשים רבים. שכן, מדובר בתרחיש שמצריך התנהלות חכמה ומדויקת. רבים תוהים אם יש טכניקה כלשהי שתאפשר לנהל את החובות,

קראו עוד »
מס הכנסה
מקדמות מס הכנסה

בעלי עסק? ישנם כמה דברים שאתם פשוט חייבים להבין בהם, גם אם כול התיק והעניינים הפיננסיים הבירוקרטיים שלכם מנוהלים אצל רואה חשבון או איש מקצוע

קראו עוד »