חיפוש

מיסוי מטבעות וירטואליים

האצת השימוש במטבעות וירטואליים חייבה את רשויות מס ההכנסה בישראל, כמו גם בעולם, לחשוב על מדיניות מיסוי. כל מה שרציתם לדעת וחששתם לשאול –במאמר הבא.

מטבעות וירטואליים – שימוש הולך וגובר

שימוש במטבעות וירטואליים הפך בשנים האחרונות לפופולרי יותר ויותר, לא רק בישראל אלא בכל רחבי העולם. למעשה, ע"פ הערכות אנליסטים בתחום, השימוש במטבעות הללו עתיד לגבור עוד יותר, זאת לאור פריחה דיגיטלית משמעותית אשר חודרת כמעט לכל תחום בחיים, כאשר השאיפה של רבים היא העלמה של כסף מזומן ושימוש במטבעות וירטואליים בלבד, מעין ארנק אייפון אשר ישמש בעתיד את כולנו בביצוע של רכישות שונות, מבלי להוציא כסף פיזי מהארנק, כמו גם להיפטר מתשלום לחברות כרטיסי האשראי אשר גובות עמלות גבוהות ומכפולות. על כן, אנו עדים להתעניינות הולכת וגוברת בקרב הציבור הרחב לרכישה של מטבעות וירטואליים, זאת לאור היתרונות הרבים אשר מגולמים בביצוע של פעולה כזו, אך עם זאת חשוב לזכור כי מטבעות וירטואליים מחויבים גם במס, ואנו כאן כדי להעניק לכם את ההסבר המלא לגבי ביטקוין מס הכנסה.

מטבעות וירטואליים

מיסוי מטבעות וירטואליים – מה חשוב לדעת?

בשנת 2018 פרסמה רשות המיסים בישראל חוזר אשר עוסק במיסוי פעילויות באמצעי תשלום מבוזר, כלומר מטבעות וירטואליים. החוזר אשר פורסם מסדיר את המיסוי על הסחר במטבעות וירטואליים, משני היבטים: היבט מס הכנסה, וכן מע"מ. למעשה, רשויות המיסים לא מתייחסת למטבעות כאל וירטואליים אלא כאל מטבעות אשר מכונים "מבוזר", ולהגדרתה מדובר בסחר חליפין. חשוב לדעת כי למעשה, לאור החוזר אשר פורסם עולה כי מכירת מטבע וירטואלי היא בגדר של עסקה לכל דבר, אשר מחייבת את מוכר המטבע הווירטואלי לתשלום של 25% בגין מס הרווח, סכום לא מבוטל אשר יש לקחת אותו בחשבון. בנוסף, המיסוי לא מתייחס רק לאלו אשר מוכרים את המטבעות אלא גם בעבור אלו אשר מקבלים אותם, כאשר פה המיסוי נקבע ע"י תקדימים של בתי המשפט בישראל, וזאת לאור העובדה כי מדובר בפעילות עסקית לכל דבר ועניין. לכן, אם אתם מעוניינים לסחור במטבעות וירטואליים – בין אם לשם מכירה או רכישה, דעו כי יש להתייעץ עם מומחים בתחום בכדי לדעת באופן מיטבי מהו גובה המס אותו עליכם לשלם, וזאת על מנת להימנע מעמידה לדין פלילי או שימוע ברשות המיסים אשר עלולה לגבות מכם אלפי שקלים, בעבור ביצוע עסקאות באמצעות מטבעות וירטואליים.

מעוניין לסחור במטבעות וירטואליים? אנו כאן לעזרתך

עולם המטבעות הווירטואליים הוא עולם מרתק ודינאמי אשר תופס תאוצה בשנים האחרונות, כאשר יותר ויותר ישראלים מעוניינים לעבור לפלטפורמה הזו. אולם, יש לקחת בחשבון את נושא המיסוי, אשר הוא כאמור תקף גם בעבור המוכר עצמו וכן עבור מי שמקבל. למידע נוסף, היכנסו לאתר בכתובת https://24cryptoland.com.

אולי תאהבו גם את

נהל את החובות שלך בתבונה
ניהול חובותיך בחוכמה

חובות מפרים את שלוות הנפש של אנשים רבים. שכן, מדובר בתרחיש שמצריך התנהלות חכמה ומדויקת. רבים תוהים אם יש טכניקה כלשהי שתאפשר לנהל את החובות,

קראו עוד »
מס הכנסה
מקדמות מס הכנסה

בעלי עסק? ישנם כמה דברים שאתם פשוט חייבים להבין בהם, גם אם כול התיק והעניינים הפיננסיים הבירוקרטיים שלכם מנוהלים אצל רואה חשבון או איש מקצוע

קראו עוד »