חיפוש

מקדמות מס הכנסה

בעלי עסק? ישנם כמה דברים שאתם פשוט חייבים להבין בהם, גם אם כול התיק והעניינים הפיננסיים הבירוקרטיים שלכם מנוהלים אצל רואה חשבון או איש מקצוע אחר. אחד מהדברים הללו הם כמובן מקדמות מס הכנסה אשר בעלי עסקים נדרשים לשלם עוד טרם קבלת וחישוב הרווחים הסופיים. מה הן בדיוק מקדמות מס הכנסה וכיצד נקבע הגובה שלהן? מוזמנים לגלות.

 

מקדמות מס הכנסה

כול אדם שמרוויח כסף במדינת ישראל (למעט חריגים) נדרש לשלם מס הכנסה אשר מחושב כשיעור מסוים (בהתאם למדרגת המס שהשכר נמצא בה). אופן חישוב המס משתנה בין אדם לאדם כתלות בסוג ההעסקה שלו ובתנאים שמתאימים לו ברשות המסים, כאשר מדובר בעצמאי, תשלום המס לרוב יעשה במקדמות, כלומר בעל העסק משלם בכול חודש מקדמה שתקבע על ידי רשות המסים בהתאם לפרטי העסק מהעבר.

 

שינוי גובה המקדמה

המקדמה מצד אחד מאפשרת לרשות המסים לקבל כסף בכול חודש בצורה מסודרת, בדומה לשכירים, אך עבור העצמאיים זאת יכול להיות בעייתי שכן הגיוני שלא יהיה להם מספיק כסף תחילת חודש לשלם את המקדמה, במיוחד אם נקבע סכום גבוה מדי בשבילם. על כן, ניתן להגיש בקשה לשינוי גובה המקדמה על מנת להקל על בעל העסק ולהתאימה יותר לאמצעים ולמאפיינים של העסק.

 

מקדמה בהתאם להכנסה

נתון שחשוב לדעת הוא שהמקדמה מחושבת בהתאם להכנסות של העסק ולא לרווחים, כלומר אם היו לעסק הכנסות בחודש מסוים שהיו קטנות יותר מההוצאות שלו, כך שבסיכום הוא יצא בהפסד, עדיין המס יחושב על ההכנסה ולאחר מכן בהמשך ובתום השנה יהיה ניתן להתקזז בחזרה עם מס הכנסה על מנת לקבל החזר על העודף ששולם לאור חישוב המקדמה בצורה שגויה.

 

רואה חשבון – יעשה לכם סדר

בסופו של דבר אם אתם בעלי עסק אתם משלמים מקדמה בכול חודש בהתאם למה שנקבע לכם וסביר כי לא מתעסקים בזה כול כך מעבר. אך התייעצות עם https://yncpa.co.il תסייע לכם להבין יותר לעומק מה אתם יכולים לעשות על מנת דווקא להתאים יותר את המקדמה אליכם, אך גם לבדוק האם מגיע לכם כסף בחזרה לאור כך ששילמתם יותר מדי כסף לאור גובה המקדמה שלכם.

מקדמות מס הכנסה הן תשלום מקדים למס הכנסה שמחויבים לשלם בעלי עסקים לפי חישוב צפי ההכנסה שלהם. החישוב מתבצע על ידי פקיד השומה במס הכנסה ולאור העובדה כי עסקים צומחים או מתכווצים, ניתן להגיש בקשה לשינוי גובה המקדמה. לחילופין, ניתן בתום השנה להגיש בקשה להחזר מס על מנת לתקן את הסכום ששולם בהתאם לתקנות של רשות המסים. באופן הזה, תוודאו שלא שילמתם יותר מדי כסף לשווא.

מס הכנסה

 

אולי תאהבו גם את

נהל את החובות שלך בתבונה
ניהול חובותיך בחוכמה

חובות מפרים את שלוות הנפש של אנשים רבים. שכן, מדובר בתרחיש שמצריך התנהלות חכמה ומדויקת. רבים תוהים אם יש טכניקה כלשהי שתאפשר לנהל את החובות,

קראו עוד »