חיפוש

שני מקומות שאתם חייבים לראות בתאילנד

אם אתם מגיעים לתאילנד בקרוב (למה לא בעצם?) אתם עלולים להסתנוור משפע האטרקציות שהמדינה הזו מציעה למבקריה, ומרוב עצים תתקשו מאוד לראות את היער הירוק והעבות של האפשרויות השונות.

תקצר היריעה מלפרט כאן על כל המקומות שווה לכם לראות בתאילנד, אבל הנה שניים שהם ממש בגדר חובה, בהתאם למקום שבו תהיו בתאילנד.

בואו נצא למסע.

 

מקדש מערת הנמר

Wat Suwan Khuha, או כפי שהוא נקרא בפי המקומיים- "Wat Tham", הינו מקדש בודהיסטי יוצא דופן. פירוש הביטוי " Wat Tham" בתרגום מתאילנדית הוא – "מקדש המערה", ואכן מדובר במקדש שנמצא בתוך מערה. מדובר במקום מרשים ושקט, בלב צוק סלעי שמכיל בתוכו ארבע מערות חצובות.

המקדש מהווה מקום תפילה חשוב למאמינים הבודהיסטיים שחיים באזור, כמו גם אטרקציה תיירותית משגשגת בשל הייחוד של המקום (שילוב של טבע ומקום קדוש), האווירה השלווה והיופי של המערות.

המערה הגדולה ביותר, וגם הנמוכה מבין המערות, משתרעת על שטח של 20 על 40 מטרים בלבד. היא משמשת ככניסה המרכזית למתחם. מערה זו, שגם נקראת "Tham Yai" (בתאילנדית- המערה הגדולה), היא האטרקציה העיקרית במקום ובה תוכלו למצוא את פסל הבודהה השוכב, המתפרש על אורך של 15 מטרים. הפסל המוזהב והגדול הינו יצירת אמנות מוערכת ומרשימה, החוזרת על עצמה במספר מקדשים מפורסמים ברחבי המדינה, למשל כמו ב-Wat Arun שבבנגקוק הבירה. בנוסף, מאחורי הפסל יש מקומות למזבח ולאורך קירותיה של המערה ניתן להתרשם מציורי קיר תאילנדיים מסורתיים, כתבים עתיקים ומספר פסלי קודש קטנים.

שאר המערות במתחם אמנם קטנות יותר ולא מקושטות או מעוצבות במיוחד, אך גם הן מזמינות לביקור. לכל אחת ייחוד טבעי משלה ובהתאם הודבקו להן השמות- "Tham Jaeng" (המערה הבהירה), "Tham Meud" (המערה הכהה) ו-"Tham Kaew" (מערת הקריסטל).

שימו לב- מחוץ למקדש נוהגים להסתובב קופים רבים ולחפש אוכל, או כל דבר שיוכלו לקחת מן המבקרים במקום. זו יכולה להיות חוויה משעשעת אך גם בהחלט לא נעימה, כך שכדאי לנהוג במשנה זהירות- לא לשחק עם הקופים, לא הנסות להאכילם ולא להביא עמכם חפצי ערך. אם תרצו להצטייד במזון, יש דוכנים קטנים  בכניסה בהם נמכרים שתייה קלה, פירות טריים וחטיפים.

מקדש המערה נמצא במרחק קצר מקאו-לאק וכ-12 קילומטרים מהעיר    Phang Nga (בירתו של מחוז בעל אותו שם), ממנה הכי פשוט להגיע. הנסיעה למקדש היא דרך כביש מספר 4 (ברכב שכור או במונית).

המקדש פתוח למבקרים במהלך כל שעות היום והכניסה אינה כרוכה בתשלום, אך ניתן להשאיר תרומה בכניסה.

 

טיול ארבעת האיים

טיול ארבעת האיים הוא אחד מטיולי היום האהובים והפופולאריים ביותר בקרב תיירים המטיילים בפוקט תאילנד, והוא מאפשר לכם לראות בפרק זמן קצר כמה מהאתרים והאטרקציות המהנים ביותר שיש באזור זה. ככזה, טיול ארבעת האיים יוצא מדי יום מכמה אתרים מרכזיים (פוקט, קראבי, קאו לאק ועוד) וישנן כמה חברות תיירות המציעות טיול באותו הקונספט ובשינויים קלים בלבד.

בין הפעילויות מהן תהנו במהלך טיול ארבעת האיים – הפלגה לשמורת הטבע היפהפיה שבמפרץ פאנג נגה (Phang Nga National Park), שייט בסירת קאנו או בקיאק, שנירקול בין שוניות אלמוגים ולצד בעלי חיים ימיים מרהיבים וביקור באי ג'יימס בונד המפורסם בו צולמה אחת מסצנות הסרטים המפורסמות ביותר בעולם (אם אתם לא בקיאים בחומר מומלץ לצפות בסרט "האיש בעל אקדח הזהב משנת 1974).

טיול ארבעת האיים בו תחוו רגעים רבים של כיף הוא ללא ספק אחת הפעילויות המומלצות ביותר עבור משפחות עם ילדים המטיילות באזור פוקט, אך גם זוגות, צעירים וכל מי שאוהב טבע, נופים וים ימצא אותו מהנה ולמרבה המזל במחיר הכרטיס כלול כל מה שנחוץ על מנת להעביר את היום הזה בכיף לרבות דמי כניסה לאתרים השונים, ציוד שנירקול, ארוחת צהריים, שתיה קלה, הסעות הלוך וחזור לבתי המלון המרכזיים והדרכה צמודה על ידי מדריך מקומי דובר אנגלית.

קצת על מפרץ פאנג נגה – מדובר באחת משמורות הטבע הימיות המיוחדות והיפות ביותר בממלכת סיאם ובים אנדמן, אשר מאז שהוכרזה ככזו (לפני כעשרים שנים שנים לערך), מושכת אליה מבקרים רבים מדי יום, חלק ניכר מהם מגיע לאזור בזכות הטיול המפורסם. בשמורה סלעים משוננים המגיחים ממי הטורקיז הצלולים, נערות נטיפים מסתוריות, יערות טרופיים בהם צמחיה סבוכה ומגוון רב של בעלי חיים ונופים עוצרי נשימה.

עובדה מעניינת לסיום: אם תהיתם מדוע זכה הטיול לשם "ארבעת האיים" למרות שהוא לא עובר בארבעה איים, תופתעו לשמוע כי השם הוענק לטיול משום שיש בו ארבע עצירות ("טיול ארבע העצירות" נשמע פחות מושך, תודו).

 

חוף ים

אולי תאהבו גם את

חוף ים
"אז מה יש לעשות פה?"

השאלה הראשונה שאנחנו שואלים את עצמנו ברגע שרגלינו דורכות על אדמת המדינה שבחרנו לנו כיעד לחופשה משפחתית, זוגית או יחידנית מפנקת. סך הכל מדובר בשאלה

קראו עוד »