חיפוש

הכל על עבירות נשק והעונשים הקבועים בחוק

עבירות נשק, כך לפי בית המשפט העליון, הן תופעה שהפכה למכת מדינה בשנים האחרונות. בית המשפט צריך לדאוג לאינטרס הציבורי, ועושה זאת על ידי השתת עונשים חמורים על מי שעבר את העבירות האלה. עמדה זו של בית המשפט מבטאת בצורה הטובה ביותר את החומרה שבה מתייחסים לעבירות אלו. בכתבה נסקור את נושא עבירות הנשק ואת העונשים שעלולים לקבל מי שעבר עליהן. 

 

עבירות נשק, סוגי העבירות

עבירות נשק מתחלקות לכמה סוגים של עבירות לפי סוגי חומרה שונים. הראשונה היא אחזקה של חלק מכלי נשק או אמצעי תחמושת כמו מחסנית או קנה של אקדח. השנייה היא אחזקה של כלי נשק שלם. כלי נשק מוגדר בחוק ככלי שניתן לירות מתוכו, לפוצץ אותו או להפעיל אותו להוצאת גז ,ושמטרתו של הכלי היא הרג. לאחר מכן מגיעה העבירה של נשיאת או הובלת נשק, ולבסוף העבירה החמורה מכולן והיא ייצור כלי נשק ו/או סחר בהם.

 

העונשים המקסימליים שאפשר לגזור בעבירות אלה

לכל אחת מהעבירות המפורטות בפסקה הקודמת נקבע עונש שונה בחוק, וזאת על פי החומרה שראה המחוקק בעבירת העבירה. העונשים המוטלים במקרים אלה נוטים להיות חמורים וזאת בשל האופי המסוכן של העבירה. לעבירה הקלה ביותר של אחזקת חלק מכלי נשק נקבע עונש של שלוש שנות מאסר בפועל, ואילו לעבירה החמורה ביותר נקבע עונש מקסימלי של 15 שנים בכלא. כמובן שעל כל נאשם נגזר עונש שונה בהתאם למספר קריטריונים.

 

כיצד נקבע העונש בתיק?

העונש בעבירות נשק ובעבירות פליליות בכלל נקבע על פי גורמים רבים שנלקחים בחשבון על ידי השופט שנותן את גזר הדין. אלמנטים אלו כוללים את נסיבות העבירה, מצבו הנפשי של הנאשם, סוג העבירה שבה הוא מואשם ועוד שלל גורמים נוספים. כמובן שבמידה והנאשם עבר עבירות נשק בעברו או שהוא באופן כללי נוטה להיות בצד הלא נכון של החוק, העונש שיוטל על ידי בית המשפט יהיה חמור יותר.

 

מה לעשות אם מוגש נגדי כתב אישום בעבירות אלה?

במידה ואתה מזומן לחקירה בעבירות נשק הדבר החשוב ביותר הוא להתייעץ עם עורך דין. ייצוג משפטי בעבירות נשק יכול להביא להבדל בין כמה שנות ריצוי העונש בבית הכלא לבין כתב אישום שבו לא הוכחה אשמה בגלל בעיות בראיות, שאז הנאשם יוצא לחופשי בלי לשבת בכלא כלל.

 

עבירות נשק והעונשים עליהן – סיכום

בית המשפט בישראל וכן משטרת ישראל רואים עבירות נשק בחומרה יתרה וזאת מאחר ומדובר בתופעה שהפכה לבעיה חברתית קשה בשנים האחרונות. יש מספר עבירות נשק בכמה רמות שונות של חומרה. העונשים המוטלים בגין עבירות אלה יכולים לנוע בין מספר חודשים בכלא למספר דו ספרתי של שנים. במידה ומוגש נגדך כתב אישום בגין עבירות נשק, חשוב להתייעץ עם עורך דין פלילי.

ייצוג משפטי בעבירות נשק

אולי תאהבו גם את

מהם נזקי רשלנות רפואית?
מהם נזקי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא בעיה חמורה בעלת השלכות קשות על החולים ובני משפחותיהם. כאשר צוות רפואי חורג מסטנדרטים מקובלים של טיפול ועושה טעות גורלית, הדבר עלול

קראו עוד »