חיפוש

מה העונש על נהיגה ללא ביטוח?

כל אדם המבקש לנהוג ברכב על הכביש, מחויב בביטוח חובה המכסה נזקי גוף ונפש במקרים של תאונות. נהיגה ללא ביטוח חובה מהווה עבירה פלילית, ותוביל לענישה לפי חוק. מהו העונש על נהיגה ללא ביטוח חובה, למה הביטוח הזה כל כך חשוב וכמה זה יעלה לכם? ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על ביטוחי חובה.

 

ביטוח חובה – מה זה?

ביטוח חובה הוא ביטוח המכסה נזקי גוף ונפש אשר עלולים להתרחש כתוצאה מתאונת דרכים. ביטוח זה הינו ביטוח מחייב וכל בעל רישיון הנוהג ברכב מחויב בביטוח זה כאשר עולה על הכביש. הביטוח יכסה כל נזק גופני ונפשי, לרבות עלות טיפולים רפואיים ונפשיים, שיקום, אשפוז, ניתוחים, אובדן כושר עבודה ועוד. הביטוח יכסה גם את כלל הנוכחים ברכבים בעת התאונה וכן הולכי רגל, ללא קשר לאשם בתאונה.

 

נהיגה ללא ביטוח חובה – מה העונש על כך?

נהיגה ללא ביטוח חובה מהווה עבירה פלילית. במידה ונתפסתם ללא ביטוח חובה בתוקף, אתם עלולים לעמוד בפני עונש של קנס כספי בסכום גבוהה, ואף בפני זימון לבית המשפט לענייני תעבורה. כמו כן, במידה ונתפסתם מספר פעמים על נהיגה ללא ביטוח חובה, יתכן ותסתכנו בשלילת רישיון הנהיגה שלכם. על כן, כדאי לוודא בכל פעם שאתם נוהגים שהביטוח שלכם בתוקף ותקף לגבי הרכב בו אתם נוהגים.

 

למה ביטוח חובה הוא כל כך חשוב?

ביטוח חובה חשוב כל כך היות ומכסה אתכם ואת כל מי שעלול להיות מעורב בתאונה. תאונות רבות מתרחשות מידי יום וגובות מחיר כבד בגופם ונפשם של המעורבים. עלויות הטיפול עלולות להגיע לסכומים שלמרבית האנשים יהיה קשה לעמוד בהן. על כן ישנו ביטוח החובה אשר דואג שלא יהיה מצב בו אדם נפצע ולא תהיה לו האפשרות לקבל את הטיפול אליו נדרש.

 

כמה יעלה לכם ביטוח חובה?

מחיר ביטוח החובה משתנה בעיקר בהתאם לגילכם, הותק שלכם על הכביש, והעבר הביטוחי שלכם. ככל שיש לכם רישום גדול יותר של תאונות או שאתם צעירים יותר, כך הביטוח יעלה לכם יותר.

 

האם יש עוד ביטוחים שתהיו חייבים לדאוג שיהיה לכם?

לא. הביטוח היחיד שאתם חייבים שיהיה לכם הוא ביטוח מקיף. במידת הצורך ולפי השיקולים הכלכליים שלכם, תוכלו לבחור גם לעשות ביטוח צד ג' וביטוח מקיף, אך אלה יחשבו כביטוחי רשות. לפני שאתם עושים ביטוח לרכב, מומלץ להתייעץ עם סוכן הביטוח או חברת הביטוח שלכם.

 

לסיכום – העונש על ביטוח חובה ולמה הוא חשוב?

ביטוח חובה הינו ביטוח המכסה נזקי גוף ונפש של כלל מי שמעורב בתאונת דרכים. ביטוח החובה הינו מחייב ונהיגה ללא ביטוח מהווה עבירה פלילית שתוביל לקנס גבוהה ועד לשלילת רישיון. במידה ונתפסתם ללא ביטוח חובה מומלץ להיעזר בעורך דין.

לנהוג ברכב

אולי תאהבו גם את

מהם נזקי רשלנות רפואית?
מהם נזקי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא בעיה חמורה בעלת השלכות קשות על החולים ובני משפחותיהם. כאשר צוות רפואי חורג מסטנדרטים מקובלים של טיפול ועושה טעות גורלית, הדבר עלול

קראו עוד »