חיפוש

רעיונות יצירתיים לעיצוב חדר השינה של הילדים

חדרי ילדים, כמו הילדים עצמם, משתנים ומתפתחים במהירות רבה. החדר צריך להתאים לאווירה של הילד על מנת שהוא יאהב לבלות בו וירגיש החדר הוא המקום שלו שבו הוא יכולה להרגיש בנוח. זוהי מלאכה לא פשוטה, במיוחד שהתחביבים והדברים שהילדים אוהבים משתנים מאוד.

לכן, המטרה היא לייצר מראה שיכול להחזיק מצד אחד לרבה זמן יחסית, שכן עיצוב של חלל היא מלאכה שדורשת הרבה זמן, ומן הצד השני חדר שהילד ימשיך לאהוב, להרגיש נוח בו ושישמח להזמין אליו חברים על מנת לשחק.

קביעת בסיס

המטרה הראשונה היא לקבוע בסיס שיוכל להישאר הרבה זמן – בחירה של צבעים ניטרליים אבל לא משעממים, מיטה נוחה ומיוחדת אך לא כזו שהיא בעיקרה גימיק, שכן מטבע הדברים, לילדים נמאס די מהר מגימיקים.

על מנת לעשות זאת, מומלץ מאוד לבחור רהיטים איכותיים, למשל כאשר מעצבים חדרי ארונות של ילד, כדאי לבחור עץ מלא שמעניק מראה איכותי שיכול במהירות להתאים לכל חדר שהוא, כך גם צביעת הקירות בכחול בהיר או כהה, צבע שמשרה ייחודיות אך לא מידי.

בחירת הבסיס היא בחירה משמעותית שכדאי מאוד להשקיע בה חלק גדול מההשקעה בחדר שכן היא ממשיכה לאורך הרבה מאוד זמן ומאפשרת לכם שקט שרוב החדר לא יוחל מידי שנה או כל פעם שהילד מוצא דבר אחר שהוא אוהב.

הרהיטים המיוחדים

בשלב השני, לאחר שיש בסיס של רהיטים ומוצרים שמאפשרים שינוי מהיר של אווירת החדר, באמצעות המינימום של המוצרים ההכרחיים על מנת לעשות זאת. המשמעות היא שמה שיקנה לחדר את הייחודיות שלו היא פרטים שקל להחליף.

למשל, פעמים רבות קל לייצר מראה ייחודי של חדר באמצעות תלייה של תמונות מיוחדות, שימוש במצעים מסוימים והצבת פריטים עיצוביים, מעין ארט דקור, שמשרים אווירה מיוחדת – למשל אם הילד אוהב רובוטים, הנחה של כל מיני סוגי רובוטים על המדפים מאפשרת לו תחושת ייחודיות, אם זאת, כזו שקל להחליף יחסית.

לעומת הבסיס, כאשר אתם בוחרים את הרהיטים המיוחדים – תנו לילד לעוף עם הדמיון שלו, כך שהוא ירגיש כמה שיותר בכיף בחדר שלו ואף ירגיש עצמאות מסוימת בבחירת המוצרים שמרכיבים את החדר שלו, ניתן לעשות מכך אף שיעור חינוכי.

זוהי האפשרות הגדולה ביותר ליצירתיות בחדר – בחרו בפרטים מיוחדים שמקנים את האווירה המיוחדת, הם יוצרים את האווירה היצירתית ובו בזמן ניתנים להחלפה בקלות – הטוב משני העולמות.

יעילות

כאשר מעצבים חדר ילדים יצירתי חשוב מאוד לשים לב שהחלקים השונים בחדר הם יעילים. למשל שחלק מהפריטים שמעטרים את החדר יכולים להיות גם צעצועים שהילד, לדאוג שיהיה מספיק חלל למשחק בחדר שכן רוצים לאפשר לילד כמה שיותר מקום לשחק, להזמין חדרים איתם ולהתפרע עם הדמיון שלו.

חלל מעוצב

אולי תאהבו גם את