חיפוש

האם עצמאיים יכולים לדרוש החזר מס?

כמו כל אדם עובד במדינת ישראל, גם עצמאיים נדרשים לשלם מיסים. תשלום המס יכול להשתנות בין סוגים שונים של עצמאיים, אך בסופו של דבר, כל עצמאי יצטרך לשלם מס הנגזר מההכנסה החודשית או השנתית שלו. בתנאים מסוימים, מס הכנסה יכול לבצע החזר מס בשווי של סכומי כסף רבים. האם גם עצמאיים יכולים לדרוש החזר זה? תשובות בהמשך.

 

מהו החזר מס?

רשות המיסים היא הגוף מטעם המדינה שממונה על גביית המיסים מאזרחים. בסוף כל שנה קלנדרית, רשות המיסים מבצעת את חישובי המס השנתיים שלה, באמצעות דו"חות המוגשים על ידי כל המעסיקים השונים במשק. עצמאיים שלא מעסיקים עובדים מחויבים גם הם לשלוח דו"חות מס בסוף השנה.

במקרים מסוימים, מס הכנסה יכול לבצע גביית יתר של מיסים. במידה ומס הכנסה גובה יותר מדי מיסים מעובד מסוים, אותו עובד יכול להגיש בקשה על מנת לקבל החזר מס. החזר מס יהיה ההפרש למעשה בין מה ששילם העובד למה שהוא היה אמור לשלם בפועל. ניתן לבדוק באינטרנט, באמצעות חברות כמו טאקסז, האם מגיע גם לכם החזר מס.

 

כיצד עצמאיים משלמים מיסים?

בעוד ששכירים משלמים מיסים באמצעות המעסיק שלהם, שמפריש מתלוש המשכורת שלהם את סכום המס שנקבע לפי מדרגות המס של מס הכנסה, עצמאי צריך לדאוג בעצמו לתשלום המיסים.

ישנם כמה סוגים של עצמאיים במדינת ישראל. החל מעוסק פטור, דרך עוסק מורשה ועד חברה בע"מ, כולם מחויבים לשלם מיסים למס הכנסה. לפי ההצהרה בפתיחת העסק, תצטרכו להצהיר על ההכנסה הקבועה. לפיה תצטרכו לשלם מיסים באמצעות שוברים חודשיים, או בסוף השנה לאחר חישובי המס של רשות המיסים.

 

האם מגיע לעצמאיים החזרי מס?

גם עצמאיים זכאים לקבל החזרי מס. טעויות בחישוב המס יכולות להתרחש לא רק אצל שכירים, אלא גם אצל עצמאיים. עצמאי יכול להעריך את הכנסתו כגבוהה יותר מההכנסה בפועל ובכך לשלם יותר מדי מיסים ביחס למה שהוא באמת היה צריך לשלם.

כמו כן, ישנם עצמאיים מסוימים שיכולים לקבל הקלות ברשות המיסים, לפי אזור מגורים, מצב משפחתי ולימודי תואר, כך שאם שכחתם לציין זאת, תוכלו לציין פרטים אלו בדיעבד, כל עוד לא חלפו שש שנים משנת המס שאתם מעוניינים לקבל החזר בגינה.

 

כיצד עצמאי יכול לקבל החזר מס?

עצמאי שירצה לקבל החזר מס, יצטרך למלא טופס דין וחשבון על הכנסות (1301), אותו יש להגיש גם באופן מקוון, באמצעות אתר רשות המיסים וגם באופן פיזי, אצל פקיד השומה בסניף מס הכנסה המקומי.

 

החזר מס – כסף שמגיע לכם

בסופו של דבר, אף אחד לא מקבל החזר מס סתם ככה. מי שמקבל החזר מס מהמדינה, מקבל כסף שלא היה צריך להילקח ממנו מלכתחילה לפי חוק. בררו את תשלומי המס שלכם והגישו טופס 1301 במידת הצורך.

החזר מס

אולי תאהבו גם את