חיפוש

פסילת רישיון נהיגה

יש דברים שברור לנו לגמרי שאסור לנו לעשות. בין אם אלו עשרת הדיברות שאומרות לא תרצח, לא תנאף ועוד, ובין אם אלו חוקי מסויימים במדינה שאסור לנו לעבור עליהם. במידה וביצעתם עבירה ולמעשה עברתם על החוק, כמובן שיהיו לכך סנקציות ישירות. פסילת רישיון נהיגה היא אחת הסנקציות הנפוצות במדינת ישראל ובעולם בכלל, ועליה נדבר במאמר הבא.

 

מה לי ולתחבורה ציבורית?

פסילת רישיון נהיגה היא מצב בהחלט מורכב ומאתגר, היות והיכולת שלכם להגיע ממקום למקום הופכת לפחות נוחה וזמינה. עם פסילת רישיון נהיגה מתחיל תהליך ההסתגלות למציאות החדשה שבה אתם מתניידים בתחבורה ציבורית או בקורקינטים, שהוא תהליך לא פשוט בכלל.

מעבר להשלכות היום יומיות של חוסר היכולת לעלות על הרכב ולנסוע, יש צורך גם להתגבר על האינסטינקטים הברורים שנבנו אצלכם לאורך השנים – לקחת את המפתחות, להיכנס לאוטו ולנסוע.

 

רכב וכוס יין

 

איך הגעתי למצב הזה?

פסילת רישיון נהיגה יכולה לנבוע ממספר מצבים ועבירות. בעבירות החמורות ייכללו עשר עבירות, שיוכלו לגרור לפסילת רישיון נהיגה לתקופה של בין חודש ועד ל-3 חודשים. פסילת רישיון נהיגה בעקבות אי מתן זכות קדימה, נהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול, נהיגה ברכב כשהוא נמצא במצב שעלול לסכן את העוברים והשבים, עקיפת רכב בדרכים שאינן פנויות, עקיפות מסוכנות למיניהן, סיכון הולך רגל החוצה כהלכה במעבר חציה ועוד.

בעבירות החמורות יותר לעומת זאת נמצאות עבירות.

 

פסילת רישיון נהיגה – לכמה זמן?

לפסילת רישיון נהיגה יכול להיות מגוון רחב של טווחי תוקף. פסילת רישיון נהיגה יכולה להסתכם בחודש ויכולה גם להגיע לתקופות של שנים, הכל תלוי בחומרת המעשה וכמובן בהחלטה של השופט.

 

ערעור על פסילת רישיון נהיגה

כפי שערעור על דוחות וקנסות מתאפשר, כך גם ערעור על פסילת רישיון נהיגה הוא אופציה שרבים בוחרים בה. בין אם אתם בטוחים שפסילת רישיון הנהיגה שלכם נעשתה שלא כדין ולא מתוך עבירה שביצעתם, ובין אם אתם יודעים שהפסילה מוצדקת אך אתם רוצים להפחית את זמן הפסילה, למשל, תוכלו להגיש ערעור ולקוות לאמפתיה כלפי הנסיבות שלכם מצד השופט שיקבע בעניינכם.

 

אני לא בטוח איך עושים את זה

במידה ואתם עומדים במצב שבו אתם זקוקים לליווי, כדאי לפנות לייעוץ מעו"ד תעבורה שיוכל לתת לכם טיפים וללוות אתכם בהליך המשפטי שנובע מתוך הערעור על פסילת רישיון הנהיגה. ייעוץ מעו"ד תעבורה יכול לעשות את ההבדל בין פסילה שתקוצר לבין פסילה שתישאר כפי שניתנה, ולכן כדאי להתייעץ בשלב כמה שיותר מוקדם.

 

משרד עורכי דין מומלץ

משרד עורכי דין ינובסקי וטייב מתמחה, בין היתר, בכל מה שקשור בדין התעבורתי, ויוכלו לייעץ וללוות את ההליך המשפטי שאליו אתם נכנסים בעקבות פסילת רישיון נהיגה. אתם מוזמנים להיכנס לאתר האינטרנט של המשרד ולקבל מידע נוסף אוודת הפעילות של עורכי הדין ינובסקי וטייב.

אולי תאהבו גם את

מהם נזקי רשלנות רפואית?
מהם נזקי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא בעיה חמורה בעלת השלכות קשות על החולים ובני משפחותיהם. כאשר צוות רפואי חורג מסטנדרטים מקובלים של טיפול ועושה טעות גורלית, הדבר עלול

קראו עוד »