חיפוש

קורס דמיון מודרך

עוד בתור ילדים קטנים בגן, הגננת היתה מבקשת לפעמים שנשכב על הגב ונעצום את העיניים, כיבתה את האור והחשיכה את החלל, וביקשה מאיתנו לדמיין דברים טובים לפי מה שהיא ביקשה. פעם היה זה הדימיון "אתם מטיילים בגינה ורואים שם פרח אדום" ולעיתים גם דימיונות כמו "אתם נמצאים ליד סבא וסבתא ומחבקים אותם חזק". המטרה של הדבר הזה היתה להרגיע, לחבר את הילדים אל תוך המקום הפנימי שנמצא בתוכם ולהשרות עליהם שלווה. אז איך עושים את זה בצורה מקצועית? עוברים קורס דמיון מודרך! במאמר הקרוב נסביר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על קורס דמיון מודרך, ובין אם אתם שוקלים לעבור אותו ובין אם לא – תאמינו לנו שתמצאו כאן מידע שלגמרי יכול לשמש או לפחות לעניין אתכם. אז שנתחיל? קדימה!

דמיון מודרך – מה זה בכלל?

אז לפני שנדבר על קורס דמיון מודרך, בואו נבין בכלל מה זה. מעבר ללעצום את העיניים ולנשום עמוק, מדובר כאן על פעולה הרבה יותר מורכבת. עצם עצימת העיניים, הנשימות העמוקות והדמיונות אמורים להפעיל בתת מודע שלנו מודעות להרבה מצבים שקיימים אצלנו בחיים, ולעורר אצלנו דרכים לפתרון אפשרי עבורם.

ידוע שהנפש של האדם והגוף שלו מחוברים קשר הדוק ביניהם, ולאן הרבה ממה שמתרחש בחוץ מחלחל אלינו לתוך הפנים, ומשפיע עלינו במגוון דרכים. במקום שרק הבחוץ ישפיע על הבפנים, דמיון מודרך בא במטרה שהבפנים ישפיע על הבחוץ בצורה של פתרון בעיות, מודעות ובחירות נכונות.

איך עושים את זה?

דמיון מודרך הוא שם כוללני למגוון פעולות שהרבה אנשים מנכסים לעצמם את היכולת להשתמש בהן, אולם במקרה הזה לא כל אחד יכול לעשות את זה כמו שצריך. דמיון מודרך כמו דוגמת הגננת שנתנו מקודם מטרתו להכניס למצב של רגיעה, שלווה ופיתוח הדמיון, אולם כשמדברים על דמיון מודרך שמועבר על ידי מדריך מקצועי – הנפש והמחשבה יכולות להפליג למקומות הרבה יותר עמוקים, שאליהם בדיוק דמיון מודרך שואף להגיע.

בעוד פעילויות של דמיון מודרך לשם המרגוע והשלווה אורכות כמה דקות בודדות, דמיון מודרך שלשם השגת תוצאות אמיתיות אורך בין חצי שעה ועד שעתיים. זמן זה דרוש על מנת להגיע למקומות הנפשיים העמוקים באמת, על ידי אותו דמיון מודרך שמוביל אליהם.

מי משתמש בדמיון מודרך?

דמיון מודרך משמש מטפלים רבים כמו פסיכותרפיסטים, מדריכי מיינדפולנס, אנשי מקצוע שעוסקים ברפואה אלטרנטיבית ועוד מטפלים אליהם מגיעים מטופלים שמעוניינים לנבור בבעיות החיים המלוות אותם. כל אלו מהצד של המטפל. מהצד של המטופל, לעומת זאת, מגיעים אל דמיון מודרך אנשים שפתוחים לפשפש בתוך הנפש בצורה פתוחה ושקופה אל מול מדריך, וכמובן כאלו שמוכנים לתהליך שילווה אותם לאורך תקופת זמן לא קצרה.

אי אפשר לעשות דמיון מודרך לעצמי?

העניין הגדול והקריטי שלנו עם המחשבות הוא שהן מאוד חמקמקות. רגע של מחשבה על משהו אחד יכול ברגע לגלוש למקום אחר, ולאבד מהאפקט של ריכוז והתמקדות במחשבה אחת. מטרתו של דמיון מודרך שנעשה על ידי מדריך היא לשמר את המחשבה האחת, ולגרום לה לנדוד ממקום למקום בטווח המקומות שקשורים אליה ויכולים לסייע לבעיות שלנו להיפתר. לכן, דמיון מודרך שנעשה על ידי אדם מסויים עבור עצמו הוא כמעט ובלתי אפשרי.

לעומת זאת, אדם שעבר קורס דמיון מודרך בדרך כלל מחזיק בכלים הרלוונטים כדי לבצע דמיון מודרך לעצמו. לכן, אם אין בידיכם את הכלים חשוב מאוד שתפנו אל איש מקצוע.

ויש אפילו עוד!

דמיון מודרך נועד גם להיכרות וטיפול בבעיות בעבר או בהווה של המטופל, אך גם יכול לסייע במצבים כמו כאבי ראש חזקים, התקפי חרדה, לחץ דם גבוה ועוד.

לעצב את חיינו

איך זה עובד?

דמיון מודרך הוא פעילות שמלווה בה עירוב של כל החושים. ככל שדמיון מודרך יהיה עשיר יותר בשילוב של החושים, כך הסיכוי שהמטופל יחווה אותו בעוצמה גדל. תחילת ההדרכה תתרכז בהרפייה ושחרור ולאחר מכן יתחיל המדריך להדריך את המטופל למגוון מקומות מתוך מקום מרוכז וברור. ההדרכה תנסה להעביר למטופל מגוון רגשות חזקים ותחושות כמו ריח, טעם, שמיעת צלילים ודמיון של צבעים ברורים ועזים, כאשר המטרה של כל אלו היא לחדד את החוויה של המטופל.

דמיון מודרך – זה לא קצת כמו פעם?

המושג דמיון מודרך לא נעלם מהעולם, אך הוא קיבל עם הזמן שמות נוספים וכיוונים נוספים שפיתחו אותו אפילו יותר. כמה מהכיוונים האלו נקראים מיינדפולנס, NLP ומונחים רבים שאנחנו מניחים ששמעתם בשנים האחרונות. כך למשל שילוב של קורס דמיון מודרך עם קורס מיינדפולנס יכול ליצור לכם שילוב מעניין וחזק במיוחד. נתין לקרוא עוד על קורס מיינדפולנס ממש כאן: למידע על הקורס.

למי מיועד קורס דמיון מודרך?

קורס דמיון מודרך מיועד לכל מי שהתהליכים הפנימיים של הנפש מעניינים ומאתגרים אותו, ומעוניין לרכוש ידע על מנת להתחיל ולסייע לאנשים אחרים להיחלץ מהבעיות והאתגרים שהחיים מציבים בפניהם. דמיון מודרך הוא כלי טיפולי לכל דבר ויאפשר לכם להתחיל ולעסוק בכך. בין אם אתם מגיעים מתחום הטיפול ובין אם לא, דמיון מודרך ככלי יוכל לסייע לכם אפילו בחיים האישיים שלכם, כך שגם מי שלא מעוניין לטפל באחרים – יכול לצאת כאן עם ערך מוסף ענק עבורו ועבור האנשים הקרובים אליו.

אגב, גם מורים, אנשי חינוך, מנהלים וראשי צוות מוזמנים לעבור קורס דמיון מודרך על מנת לקבל כלים שיסייעו להם בהתמודדות מול תלמידים, אנשי צוות, שכירים ועוד.

קורס דמיון מודרך – מה לומדים?

בקורס דמיון מודרך תקבלו כלים כמו ניצול התת מודע למקומות חיוביים, להכיר ולנצל את הקשרים הבלתי נפרדים של הגוף והנפש, כלים ליצירת שיתוף פעולה בין המטפל לבין המטופל ועוד. ניתן לקחת גם את הדמיון המודרך למקומות נעימים, מצחיקים ואף שונים כמו לדמיין את הטיול אחרי צבא למזרח הרחוק.

זה בעצם כמו היפנוזה, לא?

מי שלא מגיע מעולם הטיפול עלול בהחלט לחשוב שהשיטות של דמיון מודרך והיפנוזה הן דומות או אפילו זהות, אולם כאן זה בדיוק המקום להפריך את הטענה הזו. ההיפנוזה (למידע נוסף מויקיפדיה – כאן) היא טיפול שנעשה בזמן שהמטופל נמצא במצב שנקרא טראנס היפנוטי, והוא למעשה כמעט ולא יכול להתערב או להתנגד לטיפול או לדרך הטיפול. לעומת זאת, דמיון מודרך מאפשר למטופל להיות במודעות מלאה למה שמתרחש, והוא צריך להיות מחוייב לחלוטין לתהליך ולטיפול על מנת לצלוח אותו, ללא התערבות היפנוטית כזו או אחרת.

איפה עושים את הקורס?

קורס דמיון מודרך מוצע היום ללמידה על ידי מגוון אוניברסיטאות, מכללות ומרכזים של גוף ונפש, ואנחנו ממליצים לבחון את האפשרויות היטב על פי מדדים של מחיר, אורך, קרבה אל הבית, תוכן הקורס וכמובן המלצות.

סטרונגר – מרכז לגוף ולנפש

ואם בקורסים עסקינן, זה הזמן להכיר את סטרונגר.

סטרונגר הוא מרכז לגוף ולנפש שמציע מגוון רחב של קורסים כמו קורס דמיון מודרך, מדיטציה, מיינדפולנס ואסטרטגיות למידה. מעבר לכך, המרכז מתפעל אתר אינטרנט ובו מידע מקצועי שקשור באימונים אישיים, קואצ'ינג, תזונה נכונה ועוד.

המרכז, למעשה, מביא הלכה למעשה את הקשר הישיר שקיים בין הגוף לבין הנפש, ושם לעצמו את החיבור ביניהם כנר לרגליו גם בקורסים המועברים בו וגם במידע המקצועי שהוא מספק. אז למה אתם מחכים? היכנסו לאתר, התרשמו והירשמו לאחד הקורסים. בהצלחה!

אולי תאהבו גם את

מעצב מקצועי
מה עושה גרפיקאי

עיצוב גרפי מה הוא? עיצוב גרפי בהגדרה הינו שילוב בין תמונה או אלמנט ויזואלי לבין מלל כלשהו במטרה להעביר מסר ספציפי שרוצים להעביר בדרך הטובה

קראו עוד »
גולש
מה זה חווית משתמש

אם ניגשתם לבנות אתר באינטרנט בוודאי שמעתם יותר מפעם אחת את צמד המילים "חווית משתמש", אבל מה זה אומר, איך בוחנים האם באמת חווית המשתמש

קראו עוד »
מכירות באינטרנט
עיצוב אתרי תדמית

על מנת להקים אתר תדמית מוצלח, יש לשים דגש על נושא העיצוב. מדוע? כל הפרטים במאמר הבא. עיצוב אתרי תדמית – מדוע זה חשוב? אתר

קראו עוד »
מרכזייה בענן

אין ספק כי המציאות של היום מחייבת עסקים להיות זמינים כל העת לכל תקלה או פנייה של הלקוחות. על כן, יש חשיבות גדולה בבחירה במערכת

קראו עוד »