חיפוש

קצת על הסיבות לקבל החזר מס

איך מנוכה לי מס הכנסה מהמשכורת בתור שכיר?

נתונים שונים משפיעים על חישוב המס לכל פרט, וכוללים זכאויות, הקלות והתאמה למשכורת. מס ההכנסה שעל העובד לשלם מנוכה על בסיס חישוב שנתי המבוסס על צפי הכנסות העובד בשנת המס. בפועל, מס ההכנסה מנוכה מדי חודש ומופיע בתלוש השכר. מכיוון שמס ההכנסה מחושב על בסיס שנתי, גובה המס היורד בפועל מבוסס על חישוב צפוי, משוער.

על כן, ייתכנו פערים בין הסכום אשר נוכה בחודש לבין הסכום המדויק אותו היה העובד מחויב לשלם. עובדים עצמאיים משלמים גם הם מס הכנסה על פי הכנסה משוערת, וייתכנו פערים גם בניכויי המס שלהם.

 

על הסיבות לניכוי סכום גבוה מהנדרש של מס הכנסה

ישנם קריטריונים רבים לפיהם עובד יכול להיות זכאי להקלה במס הכנסה. עם זאת, ההקלה לא ניתנת באופן אוטומטי, ועל כן עובדים אשר זכאים להקלה במס אך לא הגישו את הבקשה הנדרשת לנקודות זיכוי, ישלמו סכום גבוה יותר של מס הכנסה, למרות זכאותם.

סיבה נוספת לזכאות להחזר מס היא כאשר עובד מועסק בכמה מקומות עבודה ומקבל הכנסה ממספר מקורות אך לא מבצע תיאום מס, הוא עלול לשלם מס גבוה מהנדרש, ועל כן זכאי לקבל החזר על הפער.

בנוסף, כאשר במהלך שנת המס סטטוס הזכאות של עובד משתנה (למשל, לאחר לידה או גירושין), ככל הנראה סכום המס אותו ישלם העובד על אותה השנה יהיה גבוה מהנדרש, ויוכל בסוף שנת המס להגיש בקשה להחזר.

 

הקריטריונים להקלות במס

זכאות להקלות במס ניתנת לעובדים- שכירים או עצמאיים בסטטוסים רבים ומשתנים. ההקלות ניתנות מתוך הידיעה כי העובד משלם סכומי כסף גדולים בגין מצבו והקלה במס יכולה להוות אוויר כלכלי לנשימה עבורו. ההקלה במס באה לידי ביטוי בנקודות זיכוי- סכום כסף אשר יורד מהסכום המנוכה לטובת מס ההכנסה. נכון ל2021, שווי נקודת זיכוי אחת הוא 218 ₪ לחודש, ו 2,616 ₪ לשנה.

קיימים סטטוסים רבים לעובדים זכאים להקלה במס, ובכל אחד מהסטטוסים הקריטריונים משתנים. לדוגמה: הורה אחד זכאי לנקודת זיכוי אחת בכל שנה במשך 5 שנים בגין לידה. כלומר- עד שהילד בן 5. נקודת זיכוי זו מתווספת לנקודות זיכוי בגין ילד עד גיל 18, בגין תושבות בישראל ויכולות להשתקלל עם קריטריונים נוספים, אם העובד זכאי להם.

 

למה חשוב להגיש בקשה להחזר מס?

החזרי מס יכולים להגיע לסכומים גבוהים ומשמעותיים. אמנם הגשת הבקשה מול מס הכנסה יכולה להיות עסק קצת מסורבל, אך קיימים לכך כלל הפתרונות שיוכלו להקל עליכם- משלב בדיקת הזכאות ועד הגשת הבקשה. בתור התחלה, היכנסו לאתר הגנה – החזרי מס. חשבו את זכאותכם וקבלו ליווי מקצועי ומקיף, עד שתקבלו את סכום הכסף המגיע לכם ישירות לחשבון הבנק.

משלם מיסים עם ספרים ביד

אולי תאהבו גם את

נהל את החובות שלך בתבונה
ניהול חובותיך בחוכמה

חובות מפרים את שלוות הנפש של אנשים רבים. שכן, מדובר בתרחיש שמצריך התנהלות חכמה ומדויקת. רבים תוהים אם יש טכניקה כלשהי שתאפשר לנהל את החובות,

קראו עוד »
מס הכנסה
מקדמות מס הכנסה

בעלי עסק? ישנם כמה דברים שאתם פשוט חייבים להבין בהם, גם אם כול התיק והעניינים הפיננסיים הבירוקרטיים שלכם מנוהלים אצל רואה חשבון או איש מקצוע

קראו עוד »