חיפוש

שטיח לחדר ילדים מה עדיף – שטיח עם דוגמא או צבעים אחידים?

בין אם הם בונים דגמים בלגו או דופלו, מרכיבים פאזל, משחקים בבובות או עורכים טורניר רחב היקף של משחקי קופסא, ילדים זקוקים למרחב רב בעת משחק, ועל כן בסופו של דבר רבים מהם ישחקו על הרצפה. מסיבה זאת פריסת שטיח בחדר הילדים אינה בחירה אופציונלית.

באשר לסוג השטיח המתאים, המדריך הבא יסייע לכם לבחור את השטיח האופטימלי לילדים שלכם תוך התמקדות בשאלה, שטיח חלק או עם דוגמא?

 

מה הכוונה בשטיח חלק ומה הכוונה בשטיח עם דוגמא

בעוד שכאשר מדובר בשטיח חלק הכוונה ברורה למדי, שטיחים עם דוגמא ניתן לחלק למספר סוגים עיקריים:

שטיחים מצוירים – עם דמויות מוכרות, בעלי חיים, שבילים עצים וכדומה.

שטיחים בגוונים משתנים – שטחים בגריד צבע משתנה, נקודות או דוגמאות אמורפיות של כתמי צבע.

שטיחים בדוגמאות גאומטריות – דוגמאות ברורות רפטטיביות.

 

יתרונות שטיח עם דוגמא

לשטיחים עם דוגמאות ישנם מספר יתרונות ברורים:

  • ילדים מעדיפים אותם – כאשר מדובר בשטיחים מצוירים עם דוגמאות אהודות על ידי ילדים, ילדים לא פעם יעדיפו שטיחים אלו על שטיחים פשוטים יותר.
  • מעודדים משחק ופעילות – שטיחים עם דוגמאות מעודדים פעילות, בין אם מדובר בשטיח מצויר אשר יצית את הדמיון של הילדים שלכם ויעודד אותם למשחקי "בכאלו" או "נדמה לי ש" או בשטיח צבעוני עם שלל דוגמאות, שטיחים צבעוניים שכאלו אשר יעודדו את הילדים לפעילות ומשחק באופן פחות ישיר ויותר לא מודע.
  • עמידים יותר בפני כתמים – עם כל הרצון הטוב, לעיתים פשוט לא ניתן להסיר כתמים מסוימים, גם לאחר שפשוף אינסופי ושימוש בתמיסות שונות ומשונות. אך בעוד שבשטיח חלק כל כתם צבע, אוכל או בוץ יבלטו, בשטחים עמוסים צבעים ודוגמאות משתנות, כתמים שלא ניתן להסיר לא יבלטו ויצרו תחושה לא נעימה ואסתטית בחלל.

 

יתרונות שטיח חלק

על אף היתרונות הרבים של שטיחים עם דוגמאות, גם שטיחים חלקים טומנים בחובם לא מעט יתרונות:

  • הורים רבים מעדיפים אותם – מבחינה עיצובית, שילוב שטיח חלק בחלל החדר הוא פשוט יותר ויאפשר גם למעצב החובב להגיע לתוצאות עיצוביות מרשימות למדי. שטיח עם דוגמא לעומת זאת, עשוי ליצור לא פעם תחושה של עומס אם לא משכילים לשלב אותו בחלל בצורה הרמונית.
  • מעודדים ילדים לפעילות רגועה יותר ואף שינה – יש ילדים שלא זקוקים לכל עידוד חיצוני שכן הם פצצות אנרגיה שלא ניתן למתן או להרגיע. כאשר אתם בוחרים שטיח לחדר הילדים של ילדים שכאלו ועבור ילדים שמתקשים לישון וסובלים מנדודי שינה העדיפו לבחור שטיח חלק בצבעים רגועים ועדינים.

עתה שאתם מבינים את החשיבות הרבה שיש לשטיחים וליכולת שלהם להשפיע לטובה על איכות החיים של הילדים שלכם, ושאתם יודעים מהם הגורמים החשובים שיש להתייחס אליהם בעת בחירת שטיח לחדר הילדים שלכם, כל שנותר לכם לעשות הוא למצוא שטיח איכותי שיענה על הצרכים שלכם במדויק.

 

תינוק עם כלב על שטיח לבן - אילוסטרציה

אולי תאהבו גם את

מזון לחתולים
מה אוכלים גורי חתולים?

אימצתם גור חתולים חמוד? האכלה יעילה ובריאה עבורו תלויה בגילו. בגג לחיות תוכלו למצוא שפע של מוצרי מזון להאכלת גורי חתולים מגיל יונק ועד בוגר

קראו עוד »