חיפוש

שיפוץ בתים של קשישים בהתנדבות

קשישים רבים חיים בתנאים קשים מכיוון שאין ביכולתם לשלם על שיפוץ דירתם. הקירות מתקלפים ונסדקים, הריצוף שבור, הריהוט ישן ועוד.

על מנת לשפר את תנאי המחייה שלהם, ישנם ארגונים בארץ המציעים לשפץ את בתיהם בהתנדבות. המאמר יעסוק בארגונים אלו וכיצד ניתן להתנדב.

 

פרויקט תגבור

קשישים רבים במדינת ישראל חיים על קצבת הזקנה שלהם שבקושי מספיקה למזון, תרופות והוצאות בסיסיות. רבים מהם חיים בתנאים לא פשוטים וזקוקים לעזרה בניקיון, קניית מצרכים ושיפוץ. לפיכך, ישנם ארגונים שהתגייסו לעזור לקהילה זו באמצעות מתנדבים. אחד מהם הוא "קהילה תומכת לקשישים". זהו פרויקט של חברת תגבור המציעה לאוכלוסיית הגיל השלישי שיפוצניקים לעבודות תיקונים קלות כמו: החלפת ברזים, פתיחת סתימות בכיורים, עבודות טיח וצבע, החלפת מנורות ושירותים נוספים.

 

לתת את הנשמה ואת הלב

ארגון נוסף המציע עבודות שיפוץ בהתנדבות בעיקר למען ניצולי שואה, הוא ארגון לתת. העמותה מממנת את כל עלויות השיפוץ ומטפלת בתקלות, הזנחה ובמפגעים שונים. בנוסף, הארגון עושה מאמץ כדי להתאים את הבית לקשישים סיעודיים כדי להקל עליהם את המחייה בבית נגיש. עמותה נוספת הנקראת תנופה בקהילה מציעה משפצים מתנדבים לצורך תיקונים עבור משפחות מעוטות הכנסה. הם מתקנים למשל, נזילות, עובש הנוצר על הקירות, חשמל ותשתיות נוספות. מעבר לכך הם מסייעים בשירות של עובדים סוציאליים כדי לשקם משפחות אלו.

 

רווחה לקשישים ולנזקקים

עמותות רבות המסייעות בעזרה סוציאלית או בסלי אוכל ובמנות חמות למעטי יכולת ולקשישים כמו אלו שהזכרנו דואגות לרווחת הקשישים גם מבחינת השיפוץ. עמותה חברתית נוספת ששולחת מתנדבים לעבודות שיפוץ היא ארגון מלי. את השיפוץ מרכיב צוות של 6-10 אנשים התורמים לפחות 6 שעות מזמנם על מנת לשפץ. למרות שאינם אנשי מקצוע מיומנים הם בעלי ידיים טובות ולב רחום. גם סניף אמונה בעיר אשקלון עושה פעולות אלו באופן גמיש עבור קשישים ללא יכולת כלכלית או פיזית שאינם יכולים לשפץ לבד.

 

כיצד ניתן להתנדב?

בחיפוש קצר ברשת ניתן למצוא את העמותות המחפשות מתנדבים לשיפוץ בתי קשישים בקלות. למשל באתר של רוח טובה מחפשים קבוצות מאורגנות המעוניינות להתנדב. ניתן לבחור באיזה תחום רוצים להתנדב ועבור איזו קהילה. אם אתם קבוצה מאורגנת של אנשי מקצוע ישמחו מאוד לקבל את שירותכם ללא עלות, אך גם קבוצות מאורגנות של אנשים שאינם מקצועיים ויודעים לתקן ולשפץ עבודות קלות, יתקבלו בברכה. בעיקר בימי קורונה מחפשים סיוע ותחזוקה לבית ולגן בבתי אבות ובבתי קשישים פרטיים. אנשים שהוצאו לחל"ת ומחפשים עבודות התנדבות יוכלו מצד אחד למלא את זמנם החופשי ומצד שני לתרום לחברה ולקהילה. באמצעות ההתנדבות הלב מתרחב, לא נכנסים למרה שחורה ומקבלים פרופורציה על המצב. ישנם קשישים ומשפחות מעוטות יכולת שנמצאים במצב הרבה יותר גרוע הזקוקים לעזרתכם.

 

חדר לפני שיפוץ

אולי תאהבו גם את