חיפוש

תביעת ביטוח מחלות קשות – מה חשוב לדעת?

להתמודדות עם מחלות קשות קיימות לא מעט השלכות והשפעות, הקשורות לתחומים שונים בחיים – בריאותיים, פיזיים, רגשיים וכן כלכליים. על מנת להבטיח רשת ביטחון כלכלית במקרים כאלו, רבים רוכשים פוליסות לביטוח מחלות קשות, המעניקה כיסויים נרחבים וסיוע בהוצאות השונות הנדרשות במהלך ההתמודדות עם המחלה

 

ביטוח מחלות קשות

פוליסות הביטוח השונות נועדו להבטיח לנו רשת ביטחון כלכלית מפני אירועים פתאומיים ובלתי צפויים וביניהן, נמצאות גם הפוליסות לביטוח מחלות קשות. פוליסה זו נועדה לתת למבוטח פיצוי כספי בעת גילוי מחלה קשה, באופן שיוכל לסייע בהתמודדות עם ההוצאות הכלכליות השונות, שמקורן בפגיעה בכושר ההשתכרות וכן בהוצאות הרפואיות השונות.

לכל פוליסת ביטוח קיימים התנאים וההגדרות שלה, אך על פי הוראת רשות שוק ההון, ישנן מספר מחלות קשות אשר חייבות להיכלל תחת הכיסוי הביטוחי הבסיסי, דוגמת: מחלת הסרטן על סוגיה השונים, טרשת נפוצה, מחלות לב, שבץ מוחי, ניתוח באבי העורקים ועוד.

 

תביעת ביטוח מחלות קשות

על מנת לממש את זכאותכם במקרה של מחלה קשה, יש לפתוח בהליך תביעה מול חברת הביטוח. לרוב, מדובר בהליך בירוקרטי, הכרוך במילוי טפסי תביעה ייעודיים וצירוף כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים.

במקרים רבים, תביעת הביטוח למחלות קשות נדחית על ידי חברת הביטוח, בשל סיבות שונות ומגוונות, דוגמת: הצהרה רפואית לא מדויקת, מילוי חסר / שגוי של טפסי התביעה, אי עמידה בתנאי הזכאות של הפוליסה ועוד. לפיכך, עוד בטרם הגשת התביעה, חשוב לפנות לעזרתו של עורך דין מחלות קשות שיבחן את זכאותכם ויסייע למקסם את הפיצויים המגיעים לכם.

 

תביעת ביטוח מחלות קשות – דברים שחשוב לדעת

בתביעות ביטוח מחלות קשות ישנם מספר דברים שכדאי וחשוב לדעת, כמו:

 

  • גיל המבוטח

במרבית פוליסות הביטוח, תקופת הביטוח נמשכת עד לגיל מסוים (בין 65 ל – 75) ובמסגרת הפוליסות הללו, הפיצוי הכספי הולך ופוחת עם כל שנה שחולפת.

 

  • מספר מחלות קשות

לעיתים, ייתכנו מקרים בהם התגלו אצל המבוטח מספר מחלות קשות, אשר אינן תמיד מזכות בפיצוי נוסף.

 

  • תקופת אכשרה

לאחר רכישת ביטוח מחלות קשות, קיימת תקופת אכשרה, במהלכה לא ניתן יהיה לקבל פיצוי בגין אירוע ביטוחי. תקופה זו נמשכת לרוב 90 ימים (כשלושה חודשים).

 

למה חשוב לפנות לעורך דין מחלות קשות?

כפי שניתן לראות, קיימים לא מעט נושאים הדורשים בירור מוקדם והכנה מיטבית לפני שמחליטים להגיש תביעה ועל מנת למצות את פוטנציאל הפיצויים המגיעים לכם, מומלץ לפנות לאיש מקצוע המתמחה בתביעות מול חברות ביטוח בכלל ובתחום מחלות קשות בפרט – עורך דין מחלות קשות.

 

לסיכום

במסגרת ביטוח מחלות קשות, המבוטח צפוי לקבל פיצוי כספי מוסכם עם גילויה של המחלה הקשה, אך בלא מעט מהמקרים, חברות הביטוח דוחות מסיבות שונות את התביעה. לפיכך, חשוב להיערך היטב אל תביעת הביטוח, לשים לב אל תנאי הפוליסה, גילו של המבוטח, תקופת האכשרה ונתונים נוספים, אותם תוכלו לבחון היטב עם עו"ד מקצועי בתחום.

עורך דין מחלות קשות

אולי תאהבו גם את

מהם נזקי רשלנות רפואית?
מהם נזקי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא בעיה חמורה בעלת השלכות קשות על החולים ובני משפחותיהם. כאשר צוות רפואי חורג מסטנדרטים מקובלים של טיפול ועושה טעות גורלית, הדבר עלול

קראו עוד »