חיפוש

תביעת רשלנות רפואית עקב פגיעה מהעבודה: השלבים שיש לעשות

היכרות עם השלבים השונים של הגשת תביעת רשלנות רפואית היא תנאי לקבלת פיצוי כספי מקסימלי.

במאמר הבא נסביר מה כוללים השלבים האלה, עם מי מתייעצים ומה עושים בכל מקרה של דילמה או התלבטות.

היתרון של התייעצות עם עורך דין לגבי רשלנות רפואית הוא שניתן לקצר את התהליך. כאשר מערבים בשלב מוקדם עורך דין אמין שמכיר את הנושא של רשלנות רפואית ובקיא בו, סביר להניח שיהיה לו גם את המידע הרלוונטי לטיפול במקרים של פגיעה מהעבודה. עם זאת, יש לזכור שלא כל פגיעה מהעבודה מקימה עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית.

 

שלב ראשון: איסוף מסמכים

השלב הראשון והחשוב ביותר בכל תביעת רשלנות רפואית היא לאסוף מסמכים. המטרה בשלב הזה היא לאסוף מסמכים שיצביעו על קשר של אחריות בין הגורם המזיק לבין הניזוק, כמו גם על הנזק הפיזי שבגינו דורשים את הפיצוי.

במקרים של פגיעה מהעבודה, צריך לדאוג לאסוף מסמכים רשמיים שמוכרים על ידי המעסיק, המוסד לביטוח לאומי וכן הלאה. בשלב הזה אפשר גם לאסוף מידע דרך מקומות מוסמכים כגון https://www.df-law.co.il/תביעת-רשלנות-רפואית ובעזרת אתרי האינטרנט.

 

שלב שני: התייעצות עם עורך דין

בשלב השני פונים אל עורך דין ומתאמים פגישת היכרות ופגישת ייעוץ. מטרת הפגישה היא להבין האם יש עילה לתביעה והאם כל המסמכים קיימים. במהלך הפגישה אפשר גם להתרשם מפסקי דין תקדימיים, כדי לנסות לשער מה סיכויי ההצלחה.

התייעצות עם עורך דין מאפשרת לרכז את כל השאלות החשובות תחת קורת גג אחת. במקרים של תביעת רשלנות רפואית עקב פגיעה מהעבודה, בהחלט יכול להיות שהתהליך יהיה ארוך מהרגיל – כי הוא כרוך גם בהתנהלות מול המעסיק וגם בהתנהלות מול הצוות הרפואי.

 

שלב שלישי: חוות דעת רפואית

השלב השלישי מאפשר לעורך הדין לערב את הלקוח כדי לקבל יחד חוות דעת רפואית שתומכת בטענות התביעה. בפועל, מה שבתי משפט עושים כדי להכריע בתביעות רשלנות רפואית זה להיעזר בחוות דעת רפואית של מומחה. באמצעות חוות דעת כזו ניתן לבדוק האם הגורם המזיק סטה מנורמת ההתנהגות הסבירה ואיזה פיצוי יש להשית עליו.

חוות דעת רפואית עולה כסף, את ניתן לגלם את המחיר שלה בכתב התביעה. בכל מקרה, יש לוודא שגם חוות הדעת הרפואית מבוססת בצורה מעמיקה וכוללת את כל הדוגמאות, הטיעונים, ההשוואות וההסברים הרלוונטיים לדיון.

 

שלב רביעי: הגשת התביעה

בשלב הרביעי והאחרון מגישים את התביעה אל בית המשפט. כאן יש לקחת בחשבון שרשלנות רפואית שייכת אל דיני נזיקין, לכן צריך לנסח את התביעה בהתאם.

עם זאת, עורך הדין הוא בדרך כלל זה שמנסח את התביעה. לבסוף, מגישים את התביעה אל בית המשפט וממתינים למועד הדיון כפי שנקבע על ידי הגורמים הרשמיים.

פטיש

אולי תאהבו גם את

מהם נזקי רשלנות רפואית?
מהם נזקי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא בעיה חמורה בעלת השלכות קשות על החולים ובני משפחותיהם. כאשר צוות רפואי חורג מסטנדרטים מקובלים של טיפול ועושה טעות גורלית, הדבר עלול

קראו עוד »