חיפוש

תו נכה לרכב – מה היתרונות בו למה הוא כה חשוב?

היתרונות של תו נכה לרכב באים לידי ביטוי בעזרה לבעלי מוגבלויות, בחיסכון בזמן וגם בשיפור תחושת הביטחון האישי שלהם.

יתרה על כך, התו הזה חשוב על מנת לייצר שוויון במרחב הציבורי ולכן כדאי להתייעץ עם בעלי מקצוע על מנת להשיג אותו

תו נכה לרכב הוא כלי חיוני לבעלי מוגבלויות שיש להם רישיון נהיגה. יתרה על כך, תו נכה לרכב יכול להיות רלוונטי גם עבור אנשים שמסיעים בעלי מוגבלויות – כמו למשל הורים לילדים נכים או בני זוג של נפגעי תאונות דרכים, שבץ, אירוע מוחי, התקפי לב וכן הלאה. בכל אחד מהמקרים האלה, תו נכה לרכב ניתן באישור הרשויות כי הוא חשוב ומשום שיש לו יתרונות רבים.

 

כל מה שצריך לדעת על תו נכה לרכב

תו נכה לרכב נתפס עד לפני מספר שנים כפריבילגיה, אבל כיום ברור שזה לא נכון. למעשה, סקירה כללית של מידע אמין כמו זה https://www.forum-md.co.il/חוות-דעת-רפואית-לביטוח-לאומי/תג-חנייה-לנכה למשל מראה מה היתרונות הברורים של התו.

היתרון העיקרי של תו נכה לרכב בא לידי ביטוי בכך שהוא עוזר לבעלי מוגבלויות ברמה הכי בסיסית, מוסרית, אנושית ופיזית. בזכות תו נכה, בעלי מוגבלויות יכולים להשתמש בחניות שמורות שנמצאות מאוד קרוב אל שערי הכניסה של מוסדות או מקומות ציבוריים. במדינה שבה הצפיפות בכבישים בלתי נסבלת ויש בעיות חניה בכל עיר בארץ, תו נכה לרכב עושה את ההבדל.

 

תו נכה לשיפור תחושת הביטחון

בעלי מוגבלויות שזכאים לקבל תו נכה ומשתמשים בו על מנת למצוא חניה קרובה חוסכים זמן ומאמץ. במקביל, התו משפר עבורם את תחושת הביטחון האישי. השיפור בתחושת הביטחון האישי בולט אצל בעלי מוגבלויות, נכים או בעלי תו נכה שיש להם רישיון והם צריכים להגיע באופן עצמאי ממקום למקום. כאשר אותם בעלי מוגבלויות משתמשים בחניות ששמורות לבעלי תו נכה, זה אומר שהם צריכים פחות להתאמץ כדי להתנייד. בזכות תו נכה, בעלי מוגבלויות מרגישים בטוחים יותר במרחב הציבורי וכך נוצר שוויון.

 

החובה האזרחית לתת תו נכה

האינטרס הציבורי הרחב הוא לתת תו נכה לכל מי שזה מגיע לו. בפועל, מספר מקומות החנייה השמור לנכים יחסית מצומצם וממילא התו ניתן רק למי שעומדים בקריטריונים יחסית מחמירים. על רקע הנסיבות הללו, אפשר להבין טוב יותר את החשיבות של תו נכה ואת המשמעות שלו עבור קהל היעד.

הבעיה מתחילה עם אנשים שמגיע להם לקבל תו נכה – אבל הם לא מצליחים להשיג אותו. כאן, הפתרון היחיד יהיה להתייעץ עם בעלי מקצוע. בשביל להשיג תו נכה אחרי תאונת דרכים או כל סוג אחר של אירוע רלוונטי, אפשר להתייעץ עם עורך דין ואף לקבל חוות דעת של רופא שמכיר את הנושא.

 

תמרור

אולי תאהבו גם את

אישה מסתכלת במראה
מהי הפרעת זלילה?

הפרעת אכילה כפייתית או הפרעת זלילה, היא תופעה שכיחה מאוד אשר פחות מוכרת בקרב הציבור. על אף שהיא פחות מורכבת התוצאות שלה נכרות בשטח והיא

קראו עוד »