חיפוש

בקשה לחדלות פירעון: מתחילים דף חדש וסוגרים את החובות

כאשר מצויים בחובות שהם גדולים מספיק ונראה שלא ניתן לצאת מהם – הגיע הזמן להתחיל להתניע תהליכים של חדלות פירעון, או כפי שרבים מכנים אותם פשיטת רגל. במסגרת תהליכי חדלות פרעון ניתן באופן חוקי לבנות תוכנית החזר חובות ובה רק חלק מן החובות מוחזרים, על מנת לאפשר לפושט הרגל לפתוח דף חדש.

פתיחת פשיטת הרגל והתוכנית הנבנית משתנה בהתאם לסך החובות ביחס לנכסים שניתן לפרוע. מדובר על אפשרות לפתוח דף חדש מבחינת כלכלית, תוך החזרת החובות והשבת רוח למפרשים. ההסדר מעוגן בדין הישראלי בחוק חדלות פרעון – בו מוגדרת הפרוצדורה של פשיטת הרגל.

 

האם גובה החוב משנה בפתיחת הליכי חדלות פרעון?

כאשר מעוניינים לפתוח בהליכים של פשיטת רגל, בהתאם לגובה החובות הליך הטיפול הוא אחר. במידה והחוב קטן יותר ממאה חמישים אלף שקלים, ניתן יהיה להגיש את ההליכים במסגרת הלשכה להוצאה לפועל שתטפל בהליכים האלו.

במידה וגובה החובה גדול יותר, ישנו צורך להגיש בקשה לחדלות פירעון לממונה מטעם משרד המשפטים, אשר יבחן את המצב באופן קונקרטי ויתניע את הליכי פשיטת הרגל באופן צמוד ומותאם יותר לנסיבות המקרה המדובר.

ככל שהחוב גבוה יותר כך ההשפעה הכלכלית של פשיטת הרגל על המשק היא גדול יותר ולכן יש לפעול בחוכמה בבניית תוכנית החזר החוב.

 

כיצד פותחים בהליך חדלות פירעון?

על מנת לפתוח באופן פורמלי את הליכי ההוצאה לפועל יש להגיש בקשה להוצאת צו חדלות פירעון. במסגרת הדיונים המשפטיים על הוצאת הצו מבורר המצב הכלכלי של החייב וכיצד יכול לעמוד בתוכניות החזר חוב בהתאם למצבו. גם כאן, ישנן הוראות מדויקות יותר המפורטות בלשון החוק.

 

לאחר שנפתחו ההליכים – מי הוא הגוף המפקח על התהליך?

הגוף המפקח על תהליך ההוצאה לפועל הוא הנאמן של פושט הרגל. הנאמן הוא האדם שממונה משפטית להיות אחראי על ההון ועל החוב של החייב. לאחר מינוי של נאמן מוגשות התביעות השונות במטרה להסדיר את החובות השונים שיש לחייב.

כאשר מגישים את תביעות החוב, מקבל הנאמן תמונה מדויקת של המציאות. בעקבות כל התביעות ניתן יהיה לבנות באופן מדויק את תוכנית החזרת החובות. על מנת לסיים את התהליך יש לשתף פעולה באופן מלא ובתום לב עם ההליכים המגבלות המשפטיות השונות המוטלות על חדל הפירעון.

 

מהו התפקיד של בית המשפט?

לאחר מינויו של הנאמן מוגשת התוכנית להחזר החובות לבית המשפט. בית המשפט בוחר האם וכיצד לאשר את התוכנית. יכול להיות שבית המשפט יחשוב שהיא נוקשה או מקלה מידי עם בעל החובות או עם הנושים שלו.

 

סיכום

ניתן בהחלט לפתוח דף חדש כלכלית גם אם ישנן הרבה חובות. ההליך הוא הליך חדלות פרעון ובאמצעות תכנון נכון ניתן יהיה לצאת מן הבוץ ולהחזיר רק חלק מן החובות.

 

כלי משפטי

אולי תאהבו גם את

מהם נזקי רשלנות רפואית?
מהם נזקי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא בעיה חמורה בעלת השלכות קשות על החולים ובני משפחותיהם. כאשר צוות רפואי חורג מסטנדרטים מקובלים של טיפול ועושה טעות גורלית, הדבר עלול

קראו עוד »