חיפוש

מה תפקידו של עורך דין הוצאה לפועל ובאילו מקרים הוא מסייע?

הליכי הוצאה לפועל הם עניינים שעלולים להסתבך ולהיות מאוד לא נעימים. לעורך דין הוצאה לפועל יש את היכולת לסייע מתוקף מומחיותו. המאמר יסקור מהם תפקידיו וכיצד הוא יכול לסייע.

 

תפקידיו של עו"ד הוצאה לפועל

עורך דין הוצאה לפועל הוא האדם אליו פונים בהליכי הוצאה לפועל כגון הגבלות על חשבון הבנק, הגבלות על המשכורת או על רישיון הנהיגה. מדובר על אדם מקצועי שיכול לטפל בזריזות בהליכים כדי להסיר את המגבלות, העיקולים, מכתבי אזהרה ושמירה על זכויות בתוקף החוק. למשל, אדם שיש נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ ומתעלם מכך יקלע לצרות שמחייבות פעולה של עורך דין להוצאה לפועל.

המקצועיות, המומחיות והבקיאות של עורך הדין בתיקים מסוג זה יעילים לאנשים העומדים בפני פשיטת רגל ובעלי חובות לנושים. תפקידו העיקרי של עורך הדין הוא לייעץ להם עוד לפני נקיטה בהליכים ולבנות אסטרטגיית פעולה בהתאם לכל מקרה לגופו בין אם מדובר על תביעה ובין אם בהגנה.

 

באילו מקרים יכול לסייע עו"ד הוצאה לפועל?

כאשר חייבים כסף לגוף פרטי או עסקי ומתחמקים מתשלום, הגוף שלו חייבים יכול להגיש תביעה נגד החייבים על מנת שיפרעו את החובות שלהם. במקרים כאלו, עו"ד הוצאה לפועל מסייע לתבוע את החייבים דרך הלשכה להוצאה לפועל. מדובר על חובות כמו: שטרות משכנתא, שטרות ערבות, צ'קים שחזרו, חשבוניות או קבלות ללא תמורה, תביעות על סכומים קצובים, התחייבויות כספיות שלא מומשו ועוד. אם לתובע יש פסק דין לטובתו לא חייבים לפנות לבית המשפט אלא ישירות להוצאה לפועל.

 

במה יעזור עו"ד הוצאה לפועל כאשר אתה חייבים כסף?

כאמור, פשיטת רגל עלולה לגרור אחריה חובות שיש לפרוע ובמקרים רבים ניתן לנקוט בהגבלות על החייבים. בין ההגבלות מדובר על עיקול המשכורת, הגבלה על חשבון הבנק, הגבלה על רישיון הנהיגה, צו עיכוב יציאה מהארץ, הערת אזהרה בטאבו ובמקרים אחרים כמו אי תשלום מזונות, אף מאסר בפועל. תפקידו של עורך הדין הוא לאחד את כל התיקים נגד החייב על מנת שיסדיר את חובותיו ובמקביל ישמור על אורח חיים נורמלי. כלומר, הוא ישלם סכום קבוע ומינימלי בכל חודש שיחולק בין כל הנושים.

עורך הדין צריך לייעץ ללקוח שלו מהו המסלול הטוב ביותר עבורו על מנת למחוק את חובותיו. בין היתר עורך הדין יסייע לסגור את התיק בהוצאה לפועל על מנת להקטין את התשלומים והחובות או לפרוס לתקופה ארוכה יותר את החובות. כמו כן, עורך הדין יכול לסייע במחיקת החובות במקרים של פשיטת רגל חדלות פירעון. מדובר על מחיקת ריביות וחובות שהצטברו עקב אי עמידה בזמני התשלומים כאשר המטרה היא להתחיל חיים חדשים ללא חובות נוספים על החובות הקיימים שהוסדרו מבחינת סכום התשלום ופריסת התשלומים.

עורכת דין יושבת מאחורי השולחן

אולי תאהבו גם את