חיפוש

"אז מה יש לעשות פה?"

השאלה הראשונה שאנחנו שואלים את עצמנו ברגע שרגלינו דורכות על אדמת המדינה שבחרנו לנו כיעד לחופשה משפחתית, זוגית או יחידנית מפנקת.

סך הכל מדובר בשאלה לגיטימית, בין אם הגעתם למקום בפעם הראשונה ואין לכם שמץ של מושג מה, איך, למה ואיפה לבין אם אתם כבר תיירים מנוסים באזור – תמיד תרצו לגלות דברים מסקרנים נוספים, שטרם

ראיתם.

כן, ברור שכולנו עושים גם הכנה מסוימת לפני, קוראים קצת על המקומות ועל האופציות, אבל לרוב ההחלטות מתחילות להתקבל כשמגיעים. לונדון, מה עוד את מסתירה מאיתנו, חוץ מביג בן ורחוב אוקספורד? הולנד או מה יש לעשות באמסטרדם? אטרקציות ברומא חודשו לאחרונה? תיכף נגלה הכל ביחד.

 

יעד מפתיע יותר

חשבנו ישר לקפוץ למים העמוקים של הטיולים ולנסוע לבירת אירלנד, דבלין. אקזוטית מספיק בשביל התייר הישראלי, שלא הרבה לבקר בה, אך גם מספיקה נגישה ולא מצריכה מיליון וחצי חיסונים (ולא, לא מדובר בחיסוני קורונה הפעם)

אז מדובר בעיר הגדולה באירלנד וכיאה לאחת כזו, היא מושכת אליה תיירות. דבלין הייתה ביתם של סופרים מפורסמים רבים כמו אוסקר ווילד וברנרד שואו. אם הם הצליחו לשאוב ממנה השראה, גם אנחנו נצליח.

נתחיל בביקור דווקא בגן החיות, נסתכל קצת על פינגווינים, חיות חביבות שכמותן. אגב, זוכרים את האריה השואג בתחילת סרטים מפורסמים רבים? אז מדובר באריה המפורסם של Metro – Goldwyn – Mayer, שהתגורר בגן חיות הזה בדיוק.

אחרי, אולי נתיישב לנו לבירה באחד הפאבים הרבים שיש בעיר. רוצים לדעת כמה פאבים יש פה סך הכל? אנחנו נגלה לכם. 666. טפו טפו טפו. חמסה חמסה.

 

מה אוכלים?

ואז אולי גם תטעמו איזה ראגו נחמד (תבשיל של בשר וירקות), לכל מסעדה פה יש מתכון משל עצמה למנה.

ועכשיו, פשוט נמשיך לטייל בעיר, שלוקחת אותנו למסע היסטורי ומראה לנו איך העולם הישן היה נראה.

לבסוף, נגלה לכם עוד סוד קטן על דבלין, יש פה נהר תת קרקעי  -נסו למצוא אותו.

 

יעד מפתיע פחות

כמה כבר גרמניה יכולה להפתיע אותנו? חנויות יד שנייה מכירים, באתר להנצחת השואה ביקרנו, שער ברנדנבורג ואונטר דן לינדן חרשנו. ומה עם שווקים בברלין, נשאל אותכם? אין לכם תשובה? נפלא, כי לנו יש.

שווקי הפשפשים בברלין הם אומנם לא מהעתיקים בעולם, אך הם צברו לעצמה קהל מעריצים משל עצמם.

באזור הכי טרנדי של ברלין, Mitte, תמצאו את שוק הפשפשים שנקרא Mauerpark. כלים, ספרים, תכשיטים ושאר הדברים הלא נחוצים אבל מעניינים, מחכים שתמצאו אותם כאן.

שוק הומה אדם נוסף נמצא ב – Boxhagener Platz. בתפריט שלו אתם תמצאו את כל הדברים הקלאסיים שיש לשוק פשפשים להציע ואווירה של שכונה מתויירת ואהובה.

 

מה אוכלים?

ומה עושים אחרי שופינג מוצלח? הולכים לאכול משהו טעים. אז לאן תלכו בברלין?

אנחנו, ברשותכם נמשיך עם הקו העממי הזה. ברלין ידועה כעיר שמשכה אליה מאז ומתמיד מהגרים רבים, שהביאו איתם את תרבותם ואת המאכלים שלהם. אז נכון, שווארמה וחומוס יש גם פה בארץ, אבל מדובר בטעמים שונים בתכלית השוני ממה שהתרגלנו אליהם.

לא נדלג על המקום המפורסם ביותר, שממש צמוד לתחנת הרכבת Mehringdamm. שם תמצאו קיוסק שמפורסם בכל רחבי העולם. במה, תשאלו? בשווארמה הטעימה שלו. תמיד תור, תמיד צריך לחכות. האם ההמתנה שווה? אין לנו צל של ספק.

עוד מקום מגניב לאווירה ים תיכונית, זו מסעדת Azzam, שאף פעם לא מאכזבת אותנו. חומוס, בשר, אופציות למנות טבעוניות ותה נענע טעים בסוף הארוחה. קצת מטעמי הבית,  במרחק אלפי קילומטרים ממנו.

וכמובן, שאחרי כל האוכל הזה צריך גם איזה קפה וקינוח טובים. Double Eye, שזוכה כל שנה בתחרויות קפה בינלאומיות. כי אתם חייבים לבדוק האם הזכייה מוצדקת.

למה התעכבנו כל כך הרבה על האוכל? כי אוכל מאפשר לנו להגדיל ולהעצים את החוויה שלנו, בין אם מדובר בפעם הראשונה שלנו בעיר או בפעם המיליון.

לכן, תחרשו רחובות, כנסו לבתי קפה לא מוכרים, תרגישו את הבדלי האווירה ממקום למקום ותגלו מקומו חדשים וטובים. בצורה כזו, אתם לעולם לא תשתעממו בשום עיר שתגיעו אליה.

חלל מעוצב

 

אולי תאהבו גם את