חיפוש

מה ההבדל בין רשלנות רפואית באבחון ורשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית, עלולה לקרות בכל שלב ובכל שדה בעולם הרפואה והטיפול, הן בשלב האבחון, בשלב הניתוח, והן בשלב המתן התרופתי. בכל שלב, הרשלנות והשגיאה הרפואית של הצוות המטפל תבוא לידי ביטוי באופן שונה. בשלב האבחון, הרשלנות הרפואית עלולה להיות אבחון שגוי, שהביא גם לטיפול שגוי וכך לנזק מתמשך עבור המטופל.

בשלב הניתוח, הרשלנות הרפואית עלולה להיות ביצוע ניתוח רשלני, או התעלמות מסימנים מסוימים שגרמו לנזקים לאחר הניתוח. כדי להבין יותר על סוגי הרשלנות הרפואית, לפניכם קצת על מה ההבדל בין רשלנות רפואית באבחון ורשלנות רפואית בניתוח.

 

מה היא רשלנות רפואית ומה הנזקים שלה?

רשלנות רפואית היא כל שגיאה רפואית שבוצעה על ידי הצוות הרפואי כלפי מטופל, וגרמה לו באופן ישיר נזקים ובעיות רפואיות נוספות. הרשלנות הרפואית היא למעשה פעולה או החלטה רפואית שנבעה משיקול רפואי מוטעה ושגוי, שלא התאימה למצבו של המטופל ורק גרמה לו נזק נוסף.

הנזקים של הרשלנות הרפואית הם רבים ומגוונים, ובעוד שחולים מסוימים יסבלו מתופעות קלות בטווח הקצר בלבד, אחרים עלולים לספוג בעיות רפואיות חמורות ומצערות לטווח הארוך. עו"ד רשלנות רפואית, יוכל לעמוד לצדכם וללוות אתכם כדי לקבל את הפיצויים וההכרה המגיעים לכם במצב כזה

 

איזה סוגי רשלנות רפואית קיימים?

כיום, ניתן לראות לצערנו בכל העולם מקרים של רשלנות רפואית בכל תחום ובתחום, הן בעולם הטיפול הנפשי והן בעולם הרפואה, הפיזיותרפיה, ועוד. בכל תחום ותחום, רופאים וצוותים מטפלים עלולים לקבל החלטות שגויות ולהעמיד בסכנה את המטופלים שלהם. התחומים הנפוצים בעולם הרשלנות הרפואית הם למשל:

  • רשלנות רפואית באבחון – מצב מסוכן בו הרופא שוגה באבחון המחלה של הפציינט, למשל לא מזה מחלה למרות שהבדיקות מצביעות עליה, הוא מאבחן את החולה במחלה לא נכונה.
  • רשלנות רפואית בניתוח – רשלנות ושגיאות שהצוות הרפואי נהג בהם במהלך הניתוח עצמו ובשיקום החולה אחרי, למשל הותרת דימום, והתעלמות מסימנים חשובים במהלך הניתוח.
  • רשלנות רפואית בהריון ולידה – כל רשלנות הקשורה בהליך ההיריון, כמו אי זיהוי מחלות אצל העובר למרות הבדיקות, וכדומה.
  • רשלנות רפואית במתן תרופות – מתן תרופות שגויות, אי מתן תרופות שנדרשות, מתן תרופות למרות אלרגיה, ועוד.

 

מה ההבדלים בין רשלנות רפואית באבחון ורשלנות רפואית בניתוח?

ההבדלים בין רשלנות רפואית באבחון ובין רשלנות רפואית בניתוח הם רבים, בעיקר מאחר והם מהווים שלבים שונים לחלוטין בטיפול בפציינט. בעוד ובניתוח, הרשלנות הרפואית תהיה לרוב בגין החלטות שגויות שהצוות הרפואי לקח במהלך הניתוח, או בעבודה כירורגית מעשית שהינה רשלנית – הרשלנות הרפואית באבחון, תהיה קשורה יותר ביכולת של הרופא והצוות לעבד את הנתונים והבדיקות של הפציינט לכדי אבחון נכון, מצב מסוכן שעלול לגרום גם כן לנזקים ארוכי טווח. בעוד ושני סוגי הרשלנות הללו הם שונים ומכוונים לשלבים שונים בטיפול – שניהם מסכנים את החולה באותה מידה, ועשויים לגרום לתוצאות חמורות ופטאליות.

רשלנות רפואית

 

אולי תאהבו גם את