חיפוש

חקירה – איך עושים זאת בעצמכם

אם הגעתם לכאן, ככל הנראה קיים מידע שקשור אליכם באופן זה או אחר, אתם רוצים להשיג אותו והוא לא ברשותכם. בגידות, מידע עסקי, מעילה באמון ועוד – כל אלו מהווים תחומים אפורים וחמקמקים עליהם ניתן לשים את היד באמצעות חקירה מעמיקה.

אך איך ניתן להשיג את המידע הנסתר? העסקת חוקר פרטי זאת אפשרות אחת, ישנה גם אפשרות של חקירה עצמאית. איזו אפשרות כדאי לבחור? בואו לגלות.

 

מה היא בכלל חקירה?

ראשית, פעולה של חקירה היא פעלה שכוללת בתוכה עיסוק קפדני ומעמיק אשר מטרתו הראשית היא הגעה לחקר האמת. באופן רשמי, ישנם מספר גורמי מקצוע אשר עוסקים בפעולות חקירה. חוקר משטרתי הוא בעל מקצוע מטעם המשטרה, החוקר המשטרתי עוסק בפעולות חקירה כדי להביא להשגת יעדים משטרתיים.

חוקר פרטי לרוב יהיה בעל מקצוע עצמאי אשר עוסק בתחומי חקירה רבים ומגוונים. במקרים רבים החוקר הפרטי יעסוק במקרים שאינם משתייכים לסקטור הפלילי כמו בגידות לדוגמה, אך לעיתים חוקר פרטי יבצע עבודת חקירה גם בנושאים עם נגיעה לעולם הפלילי.

 

חקירה עצמאית

בפסקה הקודמת ציינו חלק מגורמי המקצוע אשר עוסקים בחקירה למחייתם, ישנם עוד חוקרים רבים בתחומים אחרים כמו חוקרי מס וכדומה, אך קצרה היריעה מלפרט על כל אחד ואחד מהם.

בנוסף לחוקרים המקצועיים, ישנם נסיבות מסוימות בהן כדאי לשקול לבצע חקירה באופן עצמאי. פעולה של חקירה עצמאית היא בעלת מטרה זהה לזו של החוקרים המקצועיים – הגעה לחקר האמת.

ההבדל נוגע כמובן למיומנות ולמקצועיות, כמו בכל מקצוע, שנות הותק שבעל המקצוע צובר, כמו גם הכלים שברשותו, עושים את ההבדל בינו ולבין אנשים מן השורה. יחד עם זאת, ישנם מקרים בהם ניתן להגיע לבד לחקר האמת ובנוסף קיימים אנשים שלא רוצים לשתף בסודותיהם הכמוסים אנשים נוספים.

 

איך חוקרים?

ובכן, לשאלה הזאת אין תשובה חד משמעית. כל מקרה נתון מצריך פעולות חקירה ספציפיות ומדויקות. ככל שהמקרה מורכב יותר, ככל הנראה ידרשו כלים משמעותיים יותר, כמו גם ניסיון גם יותר, בכדי להגיע להישגי חקירה רצויים.

אך חקירות יכולות להיות גם פשוטות למדי, למשל במקרה בו אתם חושדים שילדכם הקטן עוסק בפעילות לא רצויה ברשת, מעקב אחר היסטוריית הגלישה שלו תהווה פעולת חקירה כל דבר ועניין. באשר לענייני מוסר בהקשר זה, תצטרכו להחליט עם עצמכם מה דעתכם על כך, אבל חשוב לדעת שהדבר בהחלט אפשרי.

 

כדאי באמת לחקור לבד או שעדיף לפנות לאיש מקצוע?

במידה והגעתם להבנה שאתם מוכרחים להשיג מידע מסוים, באופן טבעי עולה השאלה מה היא דרך הפעולה העדיפה. אם אתם חושבים שיהיה לכם קשה מאוד לשים את ידיכם על המידע הרצוי, ופעולת החקירה העצמאית עלולה להביא להשלכות לא רצויות, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע. אך אם אתם מעריכים שהשגת המידע לא תהיה מורכבת במיוחד, עשו זאת בעצמכם.

חוקר פרטי

אולי תאהבו גם את