חיפוש

כיסוי ביטוחי לביטולי טיול או עיכובים

נסיעה לחו״ל היא תמיד אירוע מרגש שכולנו מצפים לו בכיליון עיניים – אך כמו כל דבר בחיים, גם כאן יש אי ודאות והסיכוי אכן קיים שמשהו יקרה והטיסה שלכם תתעכב או אפילו תבוטל. במאמר זה נספר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על כיסוי ביטוחי לביטולים ועיכובים של טיסות ומה יכול להיות הגורם לכך.

 

עיכוב או ביטול מוחלט של טיסה

זה לא נעים, אך לעיתים נקבל הודעה מספר ימים לפני הטיסה שהיא מתעכבת או מתבטלת. המקרה הבעייתי יותר הוא כאשר אנו כבר בשדה התעופה, מוכנים להמראה ואז מקבלים את הבשורה המבאסת.

 

מה יכול לגרום לביטולי טיול או עיכובים בטיסה?

לצערנו, ישנם מספר גורמים המשפיעים על החלטת חברת התעופה לבחור לבטל או לעכב טיסות שונות, שהם כלל לא בשליטתנו הנוסעים – ובדיוק בגלל זה חשוב לרכוש ביטוח נסיעות לחול. הנה הסיבות המובילות לכך שהטיסה שלכם עלולה להתעכב או להתבטל:

 

מצב בטחוני

כפי שנוכחנו לדעת בחודשים האחרונים, מצב בטוחי במדנית היעד או מדינת המקור ממנה הטיסה אמורה להמריא משפיעים רבות על לוח זמני הטיסות. במקרים רבים הטיסות המיועדות יבוטלו או יעוכבו, כל עוד חברת התעופה מחליטה שהמצב הביטחוני אינו יציב מספיק בשביל לבצע את הטיסה או לתת לצוות שלה ללון במדינת היעד.

 

מזג אוויר

תפניות מפתיעות במזג האוויר גם הן סיבה נפוצה לביטול או עיכוב של טיסות. במקרה הזה לחברת התעופה אין השפעה גדולה על הסיטואציה, והיא נאלצת לדחות או לבטל טיסות במידה ותנאי מזג האוויר אינם ראויים לטיסה או עלולים לסכן את הנוסעים בה.

 

אובר בוקינג

לעיתים, חברות התעופה השונות מבצעות אובר-בוקינג, מצב בו כמות הכרטיסים הנמכרת לנוסעים גדולה מכמות המושבים הפיזיים שנמצאים במטוס. הדבר נעשה ממספר סיבות שונות של חברת התעופה, אך בסופו של יום הוא עלול לגרום לכך שהטיול שלכם יתבטל או יתעכב, אם הטיסה שהזמנתם מבעוד מועד אכן נמצאת באובר-בוקינג ולא ניתן להעלות אתכם למטוס על הטיסה המקורית. במקרה כזה, על חברת התעופה להעניק לכם טיסה חלופית, אך עוגמת הנפש והאיחור עצמו בטיול שלכם יכולים להתבטא בפיצוי.

 

מה יכול לכלול כיסוי ביטוחי לביטולי טיסה או עיכובים?

הפוליסה משתנה מחברה לחברה, וחשוב מאוד לבצע השוואת ביטוחים לפני שבחרתם פוליסה. הפוליסות השונות יכולות להעניק ללקוח זכות שהייה בטרקלינים השונים בשדי התעופה בעולם עבור זמן ההמתנה לטיסה החלופית, ולעזור לכם לקבל החזר עבור טיסה שהתעכבה או בוטלה מסיבות הכלולות בפוליסת הביטוח. שימו לב שככל שתרכשו כיסוי ביטוחי לביטול או עיכוב טיסות מאוחר יותר ממועד רכישת כרטיס הטיסה עצמו, ההחזר לו תהיו זכאים ירד – לכן חשוב לרכוש ביטוח במקביל לרכישת הכרטיס.

 

לסיכום

כיסוי ביטוחי עבור עיכוב או ביטול של טיסה יכול לעזור לכם לשמר את הזכויות שלכם בתור נוסעים, לקבל פיצוי על הכרטיס או על עוגמת הנפש, ומספר הטבות נוספות שלא היו מגיעות לכם ללא הביטוח.

כיסוי ביטוחי

אולי תאהבו גם את

מכסה מנוע מעוך
מהו ביטוח מקיף לרכב

אחד הדברים שכל בעל רכב מחויב לעשות, הוא לרכוש פוליסת ביטוח עבור הרכב, שתאפשר לנוהג ברכב ולנוסעים בו מצד אחד, ולאנשים או בעלי רכבים העלולים

קראו עוד »