חיפוש

מה אוכלים גורי חתולים?

אימצתם גור חתולים חמוד? האכלה יעילה ובריאה עבורו תלויה בגילו. בגג לחיות תוכלו למצוא שפע של מוצרי מזון להאכלת גורי חתולים מגיל יונק ועד בוגר צעיר. הרכבי המזון שלנו פותחו במיוחד כדי להעניק לגור הצעיר את כל הדרוש לו להתפתחות תקינה ולגוף חזק ובריא.

 

גורי חתולים

אימוץ גור צעיר של חתול הינה חוויה נהדרת. הגור נקשר מיד למטפלים שלו ומתפנק בחיקם. תזונה נכונה תספק לגור את כל צרכיו כדי להתפתח באופן תקין. סוגי אוכל לגורי חתולים ניתנים על פי גיל הגור:

 

גורים יונקים בני שבוע עד שלושה שבועות

גורים אלו זקוקים להאכלה מאבקת חלב המיועדת לגורי חתולים כל שלוש עד ארבע שעות ביממה, כולל בלילה. ההאכלה מתבצעת באמצעות בקבוק עם פטמה המיועדים לגורי חתולים. בגיל כה צעיר מומלץ לקחת את הגור לוטרינר על מנת לקבל הדרכה כיצד להאכיל נכון וכיצד לטפל בו על מנת שישרוד. מלבד האכלה נכונה, הגור הצעיר כל כך זקוק לשמירה על חום גופו, לעזרה בעשיית הצרכים, תילוע ופירעוש, ויהיה זקוק לכם כל שעות היממה.

 

גורים בני שלושה שבועות עד חודשיים

בשלב הזה בחייו של הגור בוקעות כל שיני החלב של החתול והוא כבר יכול ללעוס מזון רך. בגיל זה מומלץ לקנות לו מזון חתולים משומר בפחית בעל מרקם משחתי, או לחילופין מזון יבש המותאם לגורים אך להגישו מורטב במעט מים כדי להעניק לו מרקם רך יותר. הימנעו מלתת לו את שאריות ארוחת הערב של הילדים והקפידו על מזון המכיל את כל המינרלים הדרושים להתפתחות תקינה, לא תהיה לו הזדמנות נוספת לגדול חזק ובריא.

 

מגיל חודשיים עד שנה

בשלב הזה בחייו של הגור ינשרו שיני החלב שלו ויצמחו שיני הקבע. בגיל הזה הוא כבר הרבה יותר פעיל, מטפס וקופץ ואנרגטי הרבה יותר. לכן עליו לאכול מזון עתיר אנרגיה. אם החתול שלכם כבר אוכל מזון יבש ללא בעיות תנו לו מזון חתולים לכל הגילאים אך הקפידו להציב קערת מים מלאה לאורך כל היום. המנעו מלתת לחתול את מזון החתולים הבוגרים שלכם וזאת משום שבדרך כלל זהו מזון דל בשומן כדי למנוע מהחתול הבוגר להשמין, אך החתול הצעיר שלכם מוציא הרבה מאד אנרגיה בגדילה והתפתחות.

 

לסיכום

אימוץ גורי חתולים הוא מהנה וגם חשוב. כדי להאכיל את גור החתולים שלכם במזון המתאים ביותר עבורו עליכם לברר את גילו. גור יונק זקוק לתחליפי חלב המיועדים לגורי חתולים, גורים בעלי שיני חלב יהנו לטעום מזון רך ומשחתי או לחילופין מזון גורים יבש המוגש לח ומרוכך. חתולים בעלי שיני קבע יכולים להתנסות במזון יבש לכל הגילאים, אך מומלץ להקפיד שהמזון שלהם מכיל את כל המינרלים הדרושים לו כדי לגדול ולהתפתח באופן תקין.

חיית מחמד

 

אולי תאהבו גם את