חיפוש

מה זה חווית משתמש

אם ניגשתם לבנות אתר באינטרנט בוודאי שמעתם יותר מפעם אחת את צמד המילים "חווית משתמש", אבל מה זה אומר, איך בוחנים האם באמת חווית המשתמש עונה על הצורך של המשתמש, או שאולי ברגע שזה מגיע לאתרי אינטרנט יותר נכון לקרוא למנוח הזה "חווית גולש" ועד כמה חווית המשתמש הזאת באמת משפיעה על הגולש לבצע פעולות באתר, אם זה אתר מכירתי האם הוא באמת יגיע לעמוד הקנייה של המוצר, או באתר תדמית האם באמת הוא יצור קשר ויבצע את הפעולה שאותה אנו רוצים שיבצע, האם באמת גם חווית המשתמש משפיעה על הדירוג שלכם במנועי החיפוש (וגוגל בראשם), האם ה"זחלנים" של מנועי החיפוש שהם בינה מלאכותית באמת יודעים לזהות את חווית המשתמש ברמת הקוד.

כל הדברים האלו בחלט חשובים, אז בשביל לענות לכם על כל אלו ועוד, הכנו לכם את המאמר המלא שמסביר על חווית משתמש ועל החשיבות שלה.

מחשבים

חווית משתמש – זה לא רק עיצוב

יש את הנטייה לחשוב כי חווית משתמש באתר אינטרנט היא העיצוב של האתר, כלומר אתר שמעוצב בצורה יותר מיוחדת ושונה מכל אתר אחר שראינו עד עכשיו, האם באמת הוא יוצר חווית משתמש יותר טובה, האם באמת תמונות מיוחדות ומרשימות באתר הן אלו שיהפכו את חווית המשתמש ליותר מניעה לפעולה.

חווית משתמש, היא לא רק העיצוב, עיצוב זאת אומנות ואין ספק ומחלוקת על כך, אבל באומנות לא כל אחד מתחבר לאותו סגנון של אומנות, בדיוק כמו במוזיקה, כל אחד מתחבר לסגנון אחר, אותו הדבר בנושא העיצוב של האתר, לכן עיצוב אתר צריך להיות כזה שיתאים לרוב האנשים שגולשים לאתר  או יותר נכון, העיצוב צריך להתאים לסוג הנישה והאתר, אם מדובר על אתר אינטרנט שעוסק בתחום רפואי, העיצוב צריך להתאים לעומת אתר שעוסק בתחום של חיי לילה ומסיבות, כאן מקבלת חווית המשתמש משמעות רבה.

חווית משתמש – לא רק באתרי אינטרנט

אם אתם בדוק היותר צעיר, תעצרו לרגע לחשוב, האם פעם מישהו לימד אתכם איך להשתמש בכל האפליקציות שמותקנות לכם על המכשיר, האם מישהו פעם לימד אתכם איך גולשים באתרי אינטרנט, זה ממש פשוט, אבל למרות שלכם זה נראה פשוט מאוד, מאחורי כל דבר יש חשיבה רבה מאוד ומישהו שממש עובד בכדי שאתם תוכלו לעשות את כל הפעולות האלו בצורה אינטואיטיבית ופשוטה.

חווית משתמש – הדבר החשוב ביותר בכל אתר

אם לקוח נכנס לאתר שלכם, לא משנה באיזה סוג של אתר מדובר, והחוויה שלו היא גרועה, קישורים שבורים בתוך האתר, ההפניות מובילות אותו למקומות לא נכונים (דברים שעשיתם רק כי חשבתם שהם יגדילו מכירות) כל הדברים האלו גורמים לגולש או למשתמש באפליקציה להרגיש לא בנוח, במקרים מסוימים סל הקניות יקטן, במקרים יותר קיצוניים פשוט לא יקנו דרך האתר ובמקרה הגרוע ביותר, גם יעלו תגובה רעה על החווית גלישה באתר שלכם בפוסט, מה שבכלל יגרור אתכם למקומות לא נעימים, הכל בגלל חווית משתמש לא נכונה.

אותו הדבר גם באפליקציות, במקרה ודברים באפליקציה לא באמת יענו על הכוונה של המשתמש, הוא לא יהסס להסיר אותה.

עוד על חווית משתמש בקישור : https://onlinegraphic.co.il/ux-ui-course

אולי תאהבו גם את

קורס דמיון מודרך - מידע
קורס דמיון מודרך

עוד בתור ילדים קטנים בגן, הגננת היתה מבקשת לפעמים שנשכב על הגב ונעצום את העיניים, כיבתה את האור והחשיכה את החלל, וביקשה מאיתנו לדמיין דברים

קראו עוד »
מעצב מקצועי
מה עושה גרפיקאי

עיצוב גרפי מה הוא? עיצוב גרפי בהגדרה הינו שילוב בין תמונה או אלמנט ויזואלי לבין מלל כלשהו במטרה להעביר מסר ספציפי שרוצים להעביר בדרך הטובה

קראו עוד »
מכירות באינטרנט
עיצוב אתרי תדמית

על מנת להקים אתר תדמית מוצלח, יש לשים דגש על נושא העיצוב. מדוע? כל הפרטים במאמר הבא. עיצוב אתרי תדמית – מדוע זה חשוב? אתר

קראו עוד »
מרכזייה בענן

אין ספק כי המציאות של היום מחייבת עסקים להיות זמינים כל העת לכל תקלה או פנייה של הלקוחות. על כן, יש חשיבות גדולה בבחירה במערכת

קראו עוד »