חיפוש

מערכת חימום תת רצפתי בבית חדש האם זה כדאי

ההוצאות על מיזוג הבית, קרי חימום בעונת החורף וקירור בקיץ, נמנות עם ההוצאות המשמעותיות ביותר עבור המשפחה הישראלית הממוצעת. גם עבור משרדים, מפעלים ועסקים בכלל, מדובר בהוצאה כספית לא מבוטלת שלעיתים קרובות מתבצעת תוך כדי תהליך של שיפוץ דירה או משרד. בשורות הבאות נעסוק דווקא בצד של החימום, ובעיקר במערכת חימום תת רצפתי והיתרונות שהיא עשויה להעניק למי שמתקין אותה. מהי מערכת חימום תת רצפתי? אילו סוגי מערכות מהסוג הזה קיימות בשוק? האם כדאי להתקין מערכות מהסוג הזה? בשורות הבאות נעשה קצת סדר בנושא.

מערכת חימום תת רצפתי – מה זה בעצם

מערכת חימום תת רצפתי הינה מערכת חימום הכוללת צנרת חימום העוברת מתחת למרצפות בבית. המערכת מחממת את המרצפות באמצעות הצנרת, וכתוצאה מכך נוצר חימום בדרגה אחידה, העולה ומתפשט בכל החלל. העיקרון ההופך את מערכת החימום הזאת לכל כך יעילה, הוא העובדה הפיזיקאלית הפשוטה שחום נוטה לעלות כלפי מעלה. כיון שכך, כשהרצפה חמה כל החלל מתחמם באופן אחיד ושווה. במקומות שונים בעולם, מערכות חימום תת רצפתי מהוות אמת מידה מוכרת וידועה בבנייה והן משולבות במרבית המבנים. (האם מערכת החימום משפיעה על גובה הריצוף בבית?).

שני הסוגים של מערכות מהסוג האמור לעיל הם מערכת חימום תת רצפתי באמצעות חשמל ומערכת חימום תת רצפתי מבוססת מים. במערכת החשמלית, מותקנים מתחת לרצפה גופי חימום המופעלים באמצעות חשמל. ככל שגופי החימום הללו חמים יותר, כך הטמפרטורה בחלל החדר עולה. במערכת מבוססת מים, מורכבת מתחת לרצפה מערכת צינורות, המכילים מים. המים מחוממים בדרך כלל באמצעות גז, וככל שהם חמים יותר הם מחממים את המרצפות בדיוק כמו המערכת החשמלית.

יתרונות וחסרונות של מערכת חימום תת רצפתי

היתרון הגדול של מערכת חימום תת רצפתי טמון בבטיחות שלה ובאיכות הגבוהה של התוצאה. מערכת כזאת מונעת את הצורך בהצבת תנור חימום, שהוא פריט מסוכן בפני עצמו. כמו כן, נמנע הצורך בהפעלת מזגן, שמעבר לעובדה שהתפעול שלו יקר, הוא מיבש את האוויר יתר על המידה. החיסרון של מערכת חימום תת רצפתי טמון בעלויות היקרות של ההתקנה, כאשר התקנת מערכת חימום מבוססת מים כרוכה בעלויות גבוהות מאד באופן יחסי. מערכת חימום חשמלי, לעומת זאת, היא זולה להתקנה אבל עלויות התפעול שלה הן גבוהות.

הכדאיות של התקנת מערכת חימום תת רצפתי היא בעיקר פונקציה של המיקום והצרכים של בעלי הנכס. בנוסף, השימוש במערכת כזאת הוא נוח מאד ומונע סיכונים מיותרים בעיקר בבתים שיש בהם ילדים או בעלי חיים. באזורים הדורשים חימום לאורך חלק גדול מהשנה, התקנה כזאת בהחלט כדאית. בנוסף, התקנה של מערכת חימום מבוססת מים עשויה להיות כדאית  לטווח הארוך, אף כי ההתקנה שלה יקרה יחסית. לעיתים מזומנות, כדאיות היא פונקציה של נוחות. מעוניינים להתקין מערת חימום תת רצפתי אצלכם בבית? צרו קשר כבר כעת ועשו צעד ראשון לשיפור איכות החיים.

אולי תאהבו גם את

רעיונות לעיצוב הסלון

הסלון שלנו הוא החלל המרכזי של הבית, בו אנחנו נפגשים ומארחים אנשים מצד אחד ומוצאים בו גם את הפינה השקטה שאנחנו מחפשים בבית כדי לנוח

קראו עוד »