חיפוש

שיקולים משפטיים לרכישת נכס מסחרי

ישנם לא מעט שיקולים משפטיים לרכישת נכס מסחרי, לכן מומלץ להכיר אותם לפני החתימה על חוזה הרכישה. נכס מסחרי הינו נכס שמיועד לשימוש מסחרי, כגון חנויות, קליניקות, משרדים, מחסנים וכדומה. על מנת להכיר את כל הניואנסים החשובים ברכישת נכס מסחרי, חשוב להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בתחום.

 

רכישת נכס מסחרי – מה כדאי לדעת?

משרד עו"ד יוני לוי נחשב לאחד המשרדים המוכרים והמומלצים ביותר עבור כל מי שמעוניין לרכוש נכס מסחרי. עו"ד יוני לוי מתמחה בתחום ומכיר את כל הדקויות שלו, דבר שיכול להבטיח לכם שקט נפשי וידיעה כי אתם נמצאים בידיים טובות. עורך הדין חיוני במקרים בהם אתם מעוניינים לרכוש נכס מסחרי להשקעה, או לחילופין, לשימוש אישי. כדאי לדעת כי נכס מסחרי, בניגוד לנכס למגורים, נחשב לרוב להשקעה משתלמת יותר. תקופת השכירות של נכס מסחרי תהיה ברוב המקרים ארוכה יותר, מאחר ונהוג להשכיר נכסים מסחריים למשך מספר שנים. כמו כן, דמי השכירות הנגבים מנכס מסחרי יהיו לרוב גבוהים יותר, מאלו הנגבים מנכס המשמש למגורים. לכן התשואה השנתית תהיה ברוב המקרים גבוהה ומשתלמת יותר. מצד שני, הארנונה של נכס מסחרי נוטה להיות גבוהה יותר.

 

נכס מסחרי – דרכי מימון

על מנת לממן רכישה של נכס מסחרי ניתן להיעזר בהלוואת משכנתא, או לחילופין, בקרן ריט. עם זאת, כדאי לדעת כי הלוואות משכנתא הניתנות לצורך רכישת נכס מסחרי אינן נתונות למגבלות החוקיות ולפיקוח של בנק ישראל, בניגוד להלוואות הניתנות לצורך רכישת נכס למגורים. כלומר, תוכלו לקחת משכנתא בשיעור של 75% וללא שום מגבלות, גם אם יש לכם נכס נוסף והון עצמי נמוך. כמו כן, הריבית על הלוואת המשכנתא תהיה ברוב המקרים נמוכה יותר, מהריבית הניתנת לצורך רכישת נכס למגורים, לכן מדובר על יתרון מובהק עבור הרוכשים.

 

עסקת רכישה של נכס מסחרי

עסקה לקניית נכס מסחרי מצריכה הבנה של כל המשמעויות המשפטיות הכרוכות בכך. חשוב להיעזר בעורך דין מהתחום, שיוכל לבצע עבורכם את כל הבדיקות המקדמיות הנדרשות, כולל: בדיקה רישומית קניינית, בדיקה תכנונית, בדיקה הנדסית ובדיקה פיננסית. בדיקות אלו נועדו לוודא כי הנכס אכן רשום על שם הבעלים שלו והוא מיועד לשימוש מסחרי. כמו כן, הבדיקות נועדו לוודא כי הנכס מתאים מבחינה הנדסית למטרות העסק וכי יש לכם את האפשרות לממן אותו מבחינה כלכלית. מעבר לכך, עורך הדין אחראי על עריכת חוזה המכר, המסדיר את כל התנאים וההתחייבויות של הצדדים. החוזה אמור לכלול את מועד מסירת הנכס, לוח הזמנים של העברת התשלומים וכדומה.

 

כיצד עו"ד מקרקעין יוכל לסייע לכם ברכישת נכס מסחרי?

עורך הדין יוודא עבורכם כי הנכס מתאים לצרכים האישיים שלכם וכי כל המסמכים הרלוונטיים נחתמים במסגרת החתימה על חוזה הרכישה. כמו כן, עורך הדין אמור לדווח על חוזה המכר לרשויות מיסוי המקרקעין ולוודא את רישום הזכויות שלכם בנכס המסחרי. הוא אמור לוודא כי הנכס נרשם בטאבו או ברמ"י על שמכם, במטרה למנוע בעיות עתידיות. כמובן שהוא אמור ללוות אתכם לכל אורך התהליך ולספק ייעוץ משפטי וסיוע מקצועי במידת הצורך. הוא יסייע לכם להבין את השיקולים המשפטיים השונים ולוודא את אטרקטיביות העסקה לצרכים האישיים שלכם.

 

לסיכום

עורך דין שמתמחה בתחום המקרקעין יוכל לסייע ולייעץ לכם בנוגע לרכישת נכס מסחרי. הוא יסביר לכם בצורה ברורה ומפורטת את כל השיקולים המשפטיים הכרוכים ברכישת הנכס, כולל היתרונות והחסרונות של העסקה. הוא ילווה אתכם לכל אורך התהליך ויסייע בשלבי המשא ומתן עם המוכר.

קניית נכס מסחרי

אולי תאהבו גם את