חיפוש

הר הכסף 2 – איתור כספים על שם נפטר

עם הצטרפותו של בנק ישראל לגרסתו השנייה של הר הכסף, בשנת 2016, נוספו למאגרי החיפוש הפוטנציאלים מעל 450 אלף חשבונות בנק רדומים. חשבונות בנק רדומים מוגדרים כאלו אשר לא נעשתה במסגרתם כל פעילות (הפקדה או משיכה של כסף) במשך שנה אחת והסכום בהם גבוה מ-1,000 ש"ח. בנוסף לכך, חשבונות רדומים \ לא פעילים אלה הם אשר הבנק לא הצליח לאתר את בעליהם החוקיים (לשאלה האם הבנק אכן מתאמץ לעשות כן – לא נתייחס בשלב הזה). על פי נתוני משרד האוצר, שווים הכולל של סך מאות אלפי חשבונות בנק רדומים אלו עצום, ונע סביב 10 מיליארד ש"ח.

שם נפטר

הר הכסף 2 – איתור כספים על שם נפטר

מתוך אותם חצי מיליון חשבונות בנק אשר הצטרפו למאגר הפוטנציאלי לחיפוש כספים אבודים, כ-15% אחוזים מתוכם הם חשבונות של נפטרים. כיום, מערכת הר הכסף 2 (למידע נוסף לחצו כאן) מאפשרת לבצע חיפוש במטרה לאתר חשבונות בנק (וכן קופות גמל וקרנות פנסיה) של נפטרים, ובקלות רבה מאי פעם. בעבר, ובאם לא היה מצוי בידנו כל מידע בנוגע לחשבונו של הנפטר, היה עלינו לפנות לכלל הגופים הפיננסים במדינה – הליך מייגע, מתיש וכזה האורך זמן רב לבירור.

כיום, ניתן לעשות כן על ידי כניסה לאתר האינטרנט המיוחד שהוקם לשם כך, ובקלות רבה. על מנת לנסות ולאתר כספים אבודים של נפטר יש להצטייד במספר תעודת הזהות שלו, לצד תאריך הנפקתה. חשוב לציין כי המידע אליו תיחשפו, ובאופן הגיוני, אינו שלם אלא כולל רק את שם הגוף הפיננסי בו אותר החשבון. לשם המשך טיפול, יש להמשיך בפנייה אישית אל אותו גוף אשר אותר ולספק לו את המלוא המסמכים הנדרשים לתחילת בדיקת זכאותכם לרשת את סכום הכסף.

חשוב להדגיש כי השימוש במערכת הר הכסף 2 הוא פשוט וחופשי לכל דורש. בדיקת כספים אבודים מתבצעת על ידי כניסה לאתר האינטרנט אשר הוקם לשם כך (תוצאת החיפוש מתקבלת במקום), והזנת פרטי ההזדהות הנדרשים – מספר תעודת זהות ותאריך הנפקתה, הן של המחפש והן של הנפטר. מהרו לנסות ולבדוק את זכאותכם, ייתכן ואתם יושבים על הר של כסף.

אולי תאהבו גם את

מכסה מנוע מעוך
מהו ביטוח מקיף לרכב

אחד הדברים שכל בעל רכב מחויב לעשות, הוא לרכוש פוליסת ביטוח עבור הרכב, שתאפשר לנוהג ברכב ולנוסעים בו מצד אחד, ולאנשים או בעלי רכבים העלולים

קראו עוד »