חיפוש

החלפת מנעול בדלת הבניין אחריות של מי

אחת הסוגיות היותר חשובות שהדיירים בכל בניין מגורים עוסקים בהן מעת לעת, הינה סוגיית האחריות על כל המתרחש בשטחים הציבוריים של הבניין מצד אחד, ובשטחים השייכים באופן ספציפי לאחד הדיירים מצד שני. לא אחת עולה במהלך הדיונים הללו בין הדיירים, סוגיית האחריות על חלקים בבניין ומידת האחריות של כל אחד מהדיירים באשר לכלל השטחים הציבוריים והמתקנים השונים בהם – מנעולים, מצלמות, מעלית ועוד. בשורות הבאות נעסוק באחריות הקולקטיבית של הדיירים והמשמעות שלה. מי צריך להיות אחראי לכל מה שמתרחש בשטחים הציבוריים בבניין? על מי מוטלת האחריות להחלפת מנעול בדלת הבניין במקרה הצורך? להלן התשובות.

לשאלת האחריות על המתרחש בשטחים הציבוריים

ככלל, התשובה לשאלה הזאת היא פשוטה למדיי. האחריות הכללית על כל מה שמתרחש בשטחים הציבוריים של הבניין, חלה על כל אחד מהדיירים בבית המשותף. אפשר היה לומר בקלות שהאחריות חלה על הוועד של הדיירים, אבל הדבר נכון רק בחלקו. הוועד אכן אחראי, אם בשטחים הציבוריים ארעה תקלה הדורשת תיקון ואם כלל הדיירים עומדים בתשלומים התקופתיים שלהם לוועד. לצורך העניין, הוועד הוא שיסגור עסקה מול חברת המעליות ומול חברת הגינון. מנגד, האחריות של כל אחד מהדיירים בנפרד הינה לשמור על הרכוש המשותף ולהימנע מפגיעה בו. הדבר נכון בבניינים שבהם יש מספר מצומצם של דירות, ונכון על אחת כמה וכמה בבניין גדול, שלעיתים קרובות מנוהל על ידי חברת ניהול.

מנעול לדלת

על מי מוטלת האחריות להחלפת מנעול בדלת הבניין

כמו בשאלת השמירה על השטחים הציבוריים, כך גם התשובה באשר לאחריות של כלל הדיירים להחלפת מנעול בדלת הבניין. במידה וקיימת חברת אחזקת מבנים בצפון כנראה שהאחריות תהיה על אותה חברה. על פניו ניתן לומר שהאחריות הזאת חלה על הוועד. לצורך ההחלפה יבצע הוועד, ככל הנראה, מגבית מיוחדת. זאת, בתנאי שהתשלום התקופתי איננו כולל גם הקצאה מראש של סכומים לעתודה, שנועדו בדיוק לדברים הללו. אם לבניין יש חברת ניהול האמונה על הנושא, הרי שהאחריות חלה עליה, והיא מחויבת לבצע את ההחלפה.

אבל גם על הקביעה הזאת יש מגבלה מסוימת. אם מתברר שמי שאחראי על תקלה במנעול או על הקלקול שלו הוא אחד הדיירים, ואם ברור שפעולה שעשה אותו דייר פגעה במנעול כך שיש צורך להחליף אותו, אזי תחול כל ההוצאה על אותו הדייר. אמנם הוועד הוא שיממן את ההחלפה, אבל מנגד הוא צריך לדרוש מהדייר הבעייתי את ההחזר של מלוא הסכום. במידה והוא נתקל בסירוב, ואם יש לו הוכחה לדברים שאמר, הוא יכול להגיש בשם הדיירים אפילו תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות. זאת, במטרה לכפות על הדייר הבעייתי לשלם.

בנוסף לאמור לעיל, חשוב לציין כי דיירים שגרים בבניין בשכירות אינם צריכים בשום פנים לשאת בתשלום עבור ההחלפה, אלא בעלי הדירות המושכרות עצמם. שכן מדובר בהוצאה קבועה ולא בהוצאה עבור שירותים הניתנים מעת לעת.
רוצים לדעת כמה עולה להזמין פורץ רכבים וכמה זה עולה? לחצו כאן.

אולי תאהבו גם את

עין
מופע טלפתיה במרכז

לארגן כנס או יום גיבוש לעובדים זה מסוג אותם הדברים שצריך לחשוב עליהם ולתכנן אותם בקפידה, כי לא בכל שנה ניתן יהיה ליצור בדיוק את

קראו עוד »
שרביט
אמן חושים בהרצליה

זו הפעם הראשונה שבה אתם מתכננים אירוע באמת חשוב וגדול בהרצליה? החלטתם שהפעם אתם רוצים להמם את העובדים שלכם עם יום גיבוש שמעולם לא היה

קראו עוד »
שרברב
אינסטלטור מומלץ בדרום

הצורך בשירותי אינסטלציה כגון פתיחת סתימות, טיפול בנזילות ועוד, יכול להתעורר בכל מקום בארץ, בין אם בצפון, בדרום או במרכז. על כן, בכדי לייעל את

קראו עוד »