חיפוש

קטין זומן לחקירה בגלל ונדליזם – מה עושים?

מעשי ונדליזם נחשבים לפשע שכיח יחסית וניתן למצוא עדות להם במקומות רבים בישראל. לאורך השנים הורשעו בוונדליזם אנשים מכל טווח הגילאים. לעיתים, לצערנו, גם קטינים לוקחים חלק במעשים מסוג זה, מה שמוביל ברוב המקרים לקבלת זימון לחקירה במשטרה.

 

קודם כל, מה זה בעצם ונדליזם?

מדובר בכל פעולה הגורמת להשחתה של ציוד פרטי או ציבורי. קיים מגוון רחב של דוגמאות למעשי ונדליזם כמו עקירת תמרורים, ריסוס גרפיטי שלא באישור, השחתת כלי רכב, הרס של תשתיות, פגיעה במוצגי רחוב ועוד. עברות וונדליזם נחשבות ככאלו הגוררות עונשים קלים כמו קנסות נמוכים, אך לא כך הדבר. במקרים בהם מבוצע מעשה ונדליזם חמור או שהעבירה חוזרת על עצמה מספר פעמים, גובר הסיכוי לקבלת עונש מאסר ופתיחת תיק פלילי.

 

פנו לעורך דין פלילי

בכל מקרה בו אדם מקבל זימון לחקירה ובמיוחד אם מדובר בקטין, המעשה האחראי ביותר לעשות הוא לפנות לקבלת ייעוץ משפטי בהקדם האפשרי. גם אם מדובר בעבירה ראשונה של הקטין ואף אם מעשה הוונדליזם אינו חמור, אין לקחת סיכונים ולהסתמך אך ורק על טוב ליבם של השוטרים. ייעוץ משפטי של עורך דין בעל ניסיון בתחום, יוכל לסייע בצליחת ההליך במהירות ולכך שבסופו העונש יהיה קל ככל האפשר. בנוסף, עורך הדין הוא דמות סמכותית אשר תוכל להשרות על הקטין תחושת ביטחון לאורך ההליך שכן מדובר בחוויה לא נעימה כלל. עורך הדין יסביר לקטין ולמשפחתו את זכויות הקטין ויפעל להגן עליהם.

 

בירור אישי של פרטי המקרה עם הקטין

במקרים רבים בהם קטינים מוצאים את עצמם בהליך משטרתי, הם נמנעים מלשתף פעולה ונוהגים כלפי הסובבים אותם בגסות רוח. על מנת להימנע מהחמרת המצב ואי שיתוף פעולה, חשוב מאוד שאחד מקרוביו של הקטין ינהל עימו שיחה קרובה ויבין ממנו ללא מתווכים חיצוניים מה המעשה שהוא ביצע. לעיתים קטינים חושבים שהם יצליחו להיחלץ מהבור שהם נכנסו אליו באמצעות שקרים. שיחה כנה בין הקטין לבין איש משפחה קרוב ותיווך המצב לקטין יאפשרו לו לעבור את ההליך כפי שצריך.

 

ליווי רגשי

חקירה במשטרה בכל סוג של עבירה היא חוויה קשה אשר עלולה להותיר קטין מצולק ולהעלות בו רגשות שליליים. לקטינים אין לרוב את היכולת הרגשית להתמודד בעצמם עם מצב מסובך של חקירה משטרתית, ולכן חשוב מאוד שהם לא ירגישו לבד לאורך הדרך. הסבירו לקטין את ההליך שהוא עומד לעבור ואת השלבים הצפויים לו ועשו זאת ללא כעס או ניסיון לגרום לו להכות על חטא. ברוב המקרים הקטין כבר נמצא בשלב החרטה על מעשיו והוא יבין בעצמו את חומרת המעשים.

 

סיכום

כאשר קטין מזומן לחקירה בגלל ונדליזם יש להעניק לו את המעטפת הרגשית הדרושה ואת התחושה שהוא לא צריך להתמודד עם המצב בעצמו. פנייה לעורך דין לצורך קבלת ייעוץ משפטי תסייע הן בשיפור תחושותיו של הקטין והן בניהול ההליך.

וַנדָלִיזם

אולי תאהבו גם את

מהם נזקי רשלנות רפואית?
מהם נזקי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא בעיה חמורה בעלת השלכות קשות על החולים ובני משפחותיהם. כאשר צוות רפואי חורג מסטנדרטים מקובלים של טיפול ועושה טעות גורלית, הדבר עלול

קראו עוד »