חיפוש

גרוש בשקל: איך להתגרש מבלי לפשוט רגל

כל הליך גירושין טומן בחובו עלויות כלכליות רבות, כאשר במקרים רבים מתגלע חוסר איזון בין ההכנסה החודשית הגדלה של אחד הצדדים, לעומת היקף ההוצאות הגדל בצד השני.

אחוז גדול מהגרושים בישראל מרגישים שהוצאות הגירושין והמזונות גבוהים עד כדי חוסר יכולתם להתקיים בכבוד. כך תתגרשו מבלי לפשוט את הרגל:

 

גירושין שווים יותר הוצאות

אם אתם חוששים להתגרש משום שאתם נמצאים בבעיה כלכלית או מפחדים מאחת, ישנם פתרונות אפשריים שתוכלו ליישם. קודם כל, רצוי להיכנס להליך הגירושין כמה שיותר מוכנים. ייתכן וכעת אתם כועסים על בני הזוג, או מרגישים שהתשוקה אבדה ולא ניתן לשקם ביניכם פערים, אבל עליכם לפעול בצורה הגיונית ולזכור שההליך הזה יוליד הליכים משפטיים מורכבים עם צורך לרכוש מחדש רכוש רב.

 

תחסכו כסף

כדי שתוכלו לסיים את ההליך בצורה טובה יותר, רצוי שתבדקו את יכולותיכם לחסוך טרם ההליך. בנוסף רצוי לבדוק האם קיימת אפשרות לקבל הלוואה מהבנק או למשוך כספים מקרן השתלמות וחיסכון. השתמשו באפשרות זו רק אם אתם כבר נמצאים במצוקה כספית ויודעים שאין דרך להימנע מהגירושין, אך תצטרכו לממן אותם איכשהו.

 

קבלו ייעוץ משפטי

הפעולה החשובה ביותר בהליכי הגירושין היא ייעוץ משפטי עם עורך דין משפחה. הוא זה שיוכל לכוון אתכם ולייעץ לכם כיצד לפעול, לייצג אתכם מול בני הזוג ולסייע לכם בקבלת ההחלטות הנכונות. אם יהיה זה עורך הדין שתוותרו על שירותיו כדי לקצץ בעלויות, לא תהיה לכם אפשרות לשלוט במצב ובהליכים המשפטיים והדבר עשוי להיות כרוך בעלויות גבוהות הרבה יותר ממה שחשבתם.

 

הליכי גישור וגירושין בפשרה

הייעוץ המשפטי הוא תרומה אדירה לסוגיות והתלבטויות שכרוכות בגירושין ולעתים בני זוג בשלב הייעוץ המקדים מגלים שקיימות דרכים אפשריות לשקם את הזוגיות ולאחות ביניהם את הקרעים. הגישור הוא חלק בלתי נפרד מהליך הגירושין ובמסגרתו כל זוג יעבור מספר פגישות שמטרתן היא להגיע לפשרות הדדיות בנוגע לחלוקת הרכוש, המזונות והמשמורת על הילדים.

במעמד הגישור, יהיה אפשר לדון בעלויות המזונות ולהביע קשיים כלכליים שעשויים להופיע, מה שעשוי להביא לפשרה בנוגע לסכום החודשי. מעבר לכך, כל גירושין שיסתיימו בהליך הגישור יהיו זולים בהרבה ברמת ההוצאות: הם לא כוללים אגרות ותשלומים שונים לבית המשפט וכמובן שאין צורך בתשלום שכר טרחה יקר בעבור ייצוג משפטי ממושך.

 

תיעוד ואיסוף ראיות

האופציה האחרונה וזו שנגדיר רק כמוצא אחרון ובלית ברירה היא זו שכוללת איסוף ראיות והכנה עצמית להליך גירושין מעט יותר מורכב מבחינה רגשית. זה הזמן לאסוף כמה שיותר מסמכים בנוגע לתיעוד חשבונות בנק משותפים ונפרדים, ראיות לגבי רכוש משותף או כזה שנמצא בידי הצד השני, תיעוד נכסים רשומים על שניכם ועוד. איסוף המסמכים מהווה ראיות קבילות מבחינה משפטית להערכת מצבם הכלכלי של כל אחד מבני הזוג, מה שיוביל לפסיקה מתאימה לגבי סכום המזונות.

מעוניינים להתגרש אבל חוששים מהמצב הכלכלי? לא בטוחים כיצד ליישם את האפשרויות שהצגנו כאן? בקרו בכתובת https://www.helenasimhi.co.il/עורך-דין-גירושין ותאמו פגישת ייעוץ עם עורכת דין מובילה בתחום הגירושין.

 

בית משפט

אולי תאהבו גם את

מהם נזקי רשלנות רפואית?
מהם נזקי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא בעיה חמורה בעלת השלכות קשות על החולים ובני משפחותיהם. כאשר צוות רפואי חורג מסטנדרטים מקובלים של טיפול ועושה טעות גורלית, הדבר עלול

קראו עוד »