חיפוש

הפרעת הסתגלות נכות? כיצד מתמודדים?

נכות בגין הפרעת הסתגלות היא תופעה מוכרת שגוררת אחריה שורה ארוכה של השלכות במישור הבריאותי, האישי והכלכלי. במאמר הבא נסביר כיצד ניתן להתמודד עם ההשפעות השונות ולמי פונים כדי לקבל פיצויים קושי להתמודד עם אירוע משמעותי בחיים האישיים עלול להחמיר עד כדי הפרעה פסיכיאטרית מאובחנת.

לבעיה הרפואית הזו קוראים הפרעת הסתגלות והיא משותפת כיום לגברים ונשים בטווח רחב של גילאים. ברוב המקרים, הפרעת הסתגלות מתרחשת כאשר אדם עובר ממצב תקין למצב של חולי ונכות, או בעקבות קושי נפשי להתמודד עם מציאות חדשה שהשתנתה.

 

המשמעות הכלכלית של הפרעת הסתגלות

הפרעת הסתגלות עלולה להחמיר עד כדי נכות מאובחנת. במקרים כאלה, התייעצות עם עורך דין נכות כללית מגלה לעיתים קרובות זכאות להגשת תביעת פיצויים וקבלת תגמולים. בזכות הידע של עורך הדין והניסיון שיש לו בהגשת תביעות מן הסוג הזה למוסד לביטוח לאומי, לחברות ביטוח פרטיות ולעוד שלל גורמים רלוונטיים – ניתן לכל הפחות להשיג פיצויים שיקלו על ההתמודדות עם הפרעת הסתגלות גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.

 

איך מתמודדים עם הפרעת הסתגלות ברמה הנפשית?

מבחינה נפשית, הדרך להתמודד עם כל סוג של הפרעת הסתגלות היא קודם כל להכיר בה. אחרי שמכירים בכך שמדובר על הפרעה פסיכיאטרית מאובחנת לכל דבר ועניין, ניתן לעבור לשלב הפרקטי של פגישות עם פסיכולוג, פסיכיאטר או רופא אחר.

בשביל לבחור את הרופא המומחה המתאים, כדאי לערב את רופא המשפחה שמכיר את המקרה ובדרך כלל גם מלווה את הנפגע עוד לפני המעבר הטראומטי שגרם לו הפרעת הסתגלות.

 

מה הקשר בין הפרעת הסתגלות לבין החיים האישיים?

ההיבט הכלכלי והנפשי מובילים יחד להשפעה מסוימת של הפרעת הסתגלות על החיים האישיים. מטבע הדברים, הפרעה פסיכיאטרית מן הסוג הזה פוגעת ביכולת לתפקד בצורה נורמלית ולנהל חיי משפחה, עבודה וקריירה. כמו כן, הפרעת הסתגלות גם עלולה להיות הדרגתית ולכן לעיתים קרובות אנשים שסובלים ממנה מגלים אותה מאוחר מדי. אם לא מגלים בזמן את ההפרעה ונאלצים להתמודד איתה לבד, ההשלכות עלולות להחמיר והנזקים יהפכו להיות בלתי הפיכים.

 

נכות רפואית בשקלול הליקויים

חשוב לזכור שברוב המקרים, הפיצויים בגין הפרעת הסתגלות לא עומדים בפני עצמם. בפועל, מה שהמוסד לביטוח לאומי או כל גוף מפצה אחר עושים זה לשקלל את הנכות הרפואית יחד עם ליקויים אחרים. רק בהינתן כל הליקויים ובהם הפרעת הסתגלות, ניתן לקבוע פיצויים או תגמולים שעולים בקנה אחד עם המצב הרפואי של הסובלים מההפרעה הפסיכיאטרית.

יתרה על כך, ניתן כיום להתייעץ עם עורך דין ובעלי מקצוע כדי לוודא מראש התאמה בין סוג הדרישה לקבלת תגמולים לבין מה שקובע החוק. באופן הזה, מציינים מלכתחילה את המאפיינים השונים של הפרעת הסתגלות ומוסיפים אותה לדרישה.

התאמת נכות

אולי תאהבו גם את

מהם נזקי רשלנות רפואית?
מהם נזקי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא בעיה חמורה בעלת השלכות קשות על החולים ובני משפחותיהם. כאשר צוות רפואי חורג מסטנדרטים מקובלים של טיפול ועושה טעות גורלית, הדבר עלול

קראו עוד »